Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stała drogi i wtrysku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 9:25 pm    Temat postu: Stała drogi i wtrysku Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam pytanie odnośnie tych dwóch stałych. Szukałem na forum, ale tak dokładnie nie jest wytłumaczone (no chyba, że nie znalazłem) jak rozumieć te stałe.

Znalazłem jedynie, że stała drogi to jest ilość impulsów na 1 km i zwiększając ilość impulsów wskazywana prędkość maleje. Czy to się zgadza, czy w ten sposób mam rozumieć stałą drogi?

Z kolei wytłumaczenia stałej wtrysku nie znalazłem i jak by ktoś mógł napisać (w podobny sposób jak wyżej) jak można interpretować stałą wtrysku. Co się będzie działo jak będę zmniejszać tą stałą, lub zwiększać.

Wiem, że można to eksperymentalnie sprawdzić, ale wole zapytać dla pewności, ponieważ zależy mi na dokładnym skalibrowaniu komputerka i chciałem pobawić się manualną kalibracją, aby wprowadzić delikatne korekty.

Pozdrawiam
Filip
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 8:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przejmuj sie tym,i liczbami to tylko liczby podglądowe, żebyć wiedział że układ działa poprawnie.
A jak już zamontujesz to bez problem będzieszmóg sobie zrobić ponowną kalibrację
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie jak napisał rafał to nie jest istotne(na tym poziomie) i nieprzejmuj sie tym :

Ale jesli chcesz wiedziec to stałą wtrysku rozumiemy jako ilość otwarć wtrysku / przebyta droge . -- tak działa zapewne program rafała

Natomiast Jak nazwa wskazuje Stała wtrysku jest stała dla danego kontrolera i sie nie zmienia natomiast przy tuningu silnika mozesz wpływac na czas i czestotliwośc wtrysków -- wtedy obliczasz czas otwarcia wtrysku (np 2,38ms) przez ilosc wtrysków na cykl (obrót wału)
i masz 2,33ms / ilośc cylindrów dlaczego ano dlatego ze podczas jednego pełnego cyklu jest 1 wtrysk na każdy cylinder -- i tu zaczyna sie zabawa poprzez sterowanie np PiggyBackiem (SMT6) ukladem wtryskowym gdzie mozesz sobie wydłuzyć lub skrócic czas otwarcia wtrysku i zmienic ich czestotliwość (ilość) zazwyczas na 1 cylinder stosuje sie 2 wtryski czyli przedwtrysk i wtrysk właściwy - poto by wzbogacić mieszanke przy np doładowaniu turbo - co też czesciowo wpływa na chłodzenie chłowicy i tłoków - w mocno wysilonych jednostkach ważny jest poziom temperatury spalin i tz AFR czyli mieszanka - jak za uboga auto nie ciagnie i wzrasta teperatura spalin mogąc poważnie uszkodzic silnik (ze stopieniemn tłoków włacznie) a jak za bogata to niespala paliwa które wylewa się wydechem - i silnik nie chce pracowoac w określonych obrotach (zalewa sie)

Tu właśnie sterująć czasem otwarcia i czestotliwośćia uzyskujesz kompromis miedzy wysoka sprawnośćią i dużą mocą silnika gdyż starasz sie tymi parametrami utrzymac AFR na poziomie bezpiecznym dla silnika i odpowiednim dla stylu jazdy średnio współczynnik AFR powinien zamykać sie na poziomie od 12,8 do 13,4

Dlatego też na tym poziomie niepowinno cie to interesować , bowiem program sam sobie wyliczy wartości potrzebne dla niego do wyliczenia ilości paliwa , zmieniając ta wartość tylko zaniżysz lub zawyzysz spalanie i to wszystko. nic nie zepsujesz bo tylko czytasz impulsy i niemasz zadnej mozliwości zmiany tego parametru bo i tak dla twojego pojazdu ta wartośc bedzie taka sama , a conajwyzej komputerek bedzie pokazywał żle spalanie i wartość pozostałego paliwa

dodam tylko tyle ze 90% samochodów na rynku ma sterowanie wtrysków typu FULL Group co oznacza ze wszystkie wtryski pracuja identycznie i tu sprawdza się pomiar komputerka nawet dośc dokładnie

Natomiat w moim sterowanie jest synchroniczne (kazdy wtrysk jest sterowany osobno (niezależnie) jak w wiekszości japończyków i komputerek musiałby mierzyć każdy wtrysk osobno by się dało uzyskac pomiar z taką dokładnośćią jak w innych autach

teraz niemyśl sobie ze ty tak masz bo dotyczy to tylko silników wankla , vteków w hondzie i boxerów z subaru
mam nadzieję ze wyjaśniłem ci tą sprawę
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 10:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolega widze ze sie orientuje w temacie czasow wtryskow Smile
wiec jesli mozna to bym o cos zapytał:
podpinalem auto (akurat focus MK1) pod ECU przez ELM327
na programie Scan>tool.net pokazuje mi takie cos:
"Short term fuel trim"
"Long term fuel trim"
ale podaje mi to w %....czasem z minusem.
Nie wiem jak to inpretowac. Potrzebne mi to do sprawdzenie czy ECU wylacza wtryski jak puszczam gaz...mam tam oryginalny komputer pokladowy i spalanie spada do zera tylko jak jade np ponad 100km/h
jak powiedzmy 60km/h i jest jakies 1800na obrotku to mi nigdy spalanie do zera nie zejdzie...jakby nie zamykal wtryskow.
Zastanawiam sie czy to czujnik przepustnicy, czy np krokowiec,
nie wiem gdzie jest MAP sensor,
skaner go wogole nie wykazuje:( ... Smile
Jezdzilem ostnim Focusem z komputerkiem i tam zerowal spalanie nawet przy malych predkosciach...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Miglandz
Stały bywalec


Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 145

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 11:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy to co ty opisałeś mam to samo w fieście 1.0 silnik jak sie jedzie powyżej 100 i puści noge z gazu to pokazuje spalanie 0 ale jak autko zwolni to juz wtryski zaczynają pracować Sad

Ostatnio zmieniony przez Miglandz dnia Sob Lis 07, 2009 7:46 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 11:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiedziałbym FORD:)
ale nie powinno tak byc:(
Jezdzilem troche najwoszym, co prawda silnik 1.6 a ja mam 1.8...i tam zerowalo spalanie nawet jak obroty byly bliskie 1000....
a tu nic...powiedzialbym ze to moze miec wplyw na ilosc spalanego paliwa...
w dodatku jak wrzuce na luz to potrafi mi mniej palic niz na hamowaniu silnikiem...a teroretycznie tak przy wtryskowcach nie powinno byc...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 10:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety tak być nie powinno ... jezeli masz instalacje gazową to moze coś ci skopali podlaczając gazownię

mozesz to prosto sprawdzić wtryski w Fordach sa w systemie full group czyli wszystkie zalaczane sa w tym samym czasie a wiec wystarczy ze zmierzysz miernikiem względem masy pojawianie sie impulsu na wtryskiwaczu. odpal silnik daj na gaz i podlacz sie pod jeden wtrysk - pamietaj mierzysz względem masy.

1 kabel to +12V (zasilanie wtrysku)
2 drugi to impulsy na poziomie +12 -12V zalezy od sterownika czy steruje masą czy plusem (zwykle masą) a mase pobierasz z silnika
jesli przy pracy na gazie wtryski sie otwieraja (impulsy szpilkowe ok 3,22ms) to cos masz nie tak w instalacji - np montował ci gaz jakis garazowiec . - ECU powinno dostawać sygnał z emulatora wtrysku wiec defakto wtryski nają byc wyłaczone .

podlaczenie powinno byc takie :


/------------/ /--------------/ /------------------------/
/ ECU / sygnał / emulator / --/--- / wtryskiwacze PB /
/ / ------- / wtrysku / /-----------------------/
/ / wtrysku / lpg /
/---------/ / / ------ / ----------------------/
/ wtrysk gazu /
/------------------------/




czyli Ecu wysyła sygnał otwarcia wtrysku paliwa , emulator informuje ECU ze są otwarte , i podaje zamiast PB LPG - po wylaczeniu gazu sygnał idzie na wtryski PB bez zniekształceń

wazne jest tez posiadanie bezyny w zbiorniku nawet jak jezdzisz tylko na LPG -- wylaczanie pompy paliwa jest niewskazane - Paliwo popowane na listwę wraca do baka , ale chłodzi wtryskiwacze - stad ci co uzywają tylko LPG dłuzszy czas narzekają na że działający samochód na PB bo ---

Nietankował PB skoro jezdiu na LPG - mąter odłaczył pompe paliwa zeby nie brzeczała - wtryskiwacze szlag trafił bo cewki sie poprzegrzewały i auto zle chodzi na PB


"Short term fuel trim" krótki czas otwarcia

"Long term fuel trim" długi czas otwarcia

100% oznacza pełne otwarcie - czyli 10,2ms - zimny silnik
50% normal - czyli ciepły silnik ok 6,22ms
25% econo - czyli normalna jazda ok 2,38ns
0% bieg jałowy silnik ciepły - od 1,98 do 6,30ms
-xx% np hamowanie silnikiem - zasilanie lpg - powinno być 0ms ale czesto pojawiaja sie zakłucenia i moga pojawiać sie szpilki 0,006ms do 0,99 ms

map sensor powinieneś miec w okolicy ECU lub w nim samym
znajdziesz go po 3 kablach i wezyku podciśnienia w mk1 jest to Bosh 150 do 200Kpaskala
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 2:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
... mam nadzieję ze wyjaśniłem ci tą sprawę

I to z wielką nawiązką Very Happy

Wprawdzie chodziło mi tylko o to:
SunRiv napisał:
... Ale jesli chcesz wiedziec to stałą wtrysku rozumiemy jako ilość otwarć wtrysku / przebyta droge . -- tak działa zapewne program rafała ...

ale jak najbardziej reszta informacji tez sporo mi wyjaśniła i dopełniła moją wiedzę - więc dzięki wielkie za obszerne wytłumaczenia - teraz wiem już znacznie więcej na ten temat...

SunRiv napisał:
... zmieniając ta wartość tylko zaniżysz lub zawyzysz spalanie...

Dokładnie o to mi chodzi, ponieważ wydaje mi się, że komputerek trochę mi zaniża wskazania spalania, dlatego chciałem skorygować delikatnie tą wartość. Choć w takim wypadku lepiej zwiększyć wartość spalania na 100km, którą się podaje podczas auto kalibracji - po prostu tu mu zwiększyć spalanie, po to aby dokładniej pokazywał, a stałą wtrysku pozostawić taką samą.

jangcy napisał:
... nie wiem gdzie jest MAP sensor, ...

W tym aucie nie ma MAP sensora. Jak jest przepływomierz powietrza (MAF sensor) to pomiar ciśnienia w kolektorze ssącym jest już niepotrzebny do prawidłowego sterowania silnikiem.

jangcy napisał:
powiedziałbym FORD:) ale nie powinno tak byc:( Jezdzilem troche najwoszym, co prawda silnik 1.6 a ja mam 1.8...i tam zerowalo spalanie nawet jak obroty byly bliskie 1000....

Muszę z ciekawości zobaczyć jak to jest u mnie - wprawdzie pokazuje mi ładnie spalanie chwilowe = 0, jak puszcze gaz, ale nie zwróciłem uwagi przy jakich obrotach i prędkościach to się dzieje...
Aha, tak w woli informacji, ja z kolei montowałem komputerek w Escorcie Mk7 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 3:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
"Short term fuel trim" krótki czas otwarcia

"Long term fuel trim" długi czas otwarcia

100% oznacza pełne otwarcie - czyli 10,2ms - zimny silnik
50% normal - czyli ciepły silnik ok 6,22ms
25% econo - czyli normalna jazda ok 2,38ns
0% bieg jałowy silnik ciepły - od 1,98 do 6,30ms
-xx% np hamowanie silnikiem - zasilanie lpg - powinno być 0ms ale czesto pojawiaja sie zakłucenia i moga pojawiać sie szpilki 0,006ms do 0,99 ms

No dobra...mi raczej nigdy nie pokazalo wiecej niz kilkanascie procent...
a ten - to jak mowisz hamowanie silnikiem...wiec minus oznacza zakłucenia, a jest sa wartosci tzn ze wtrysk i tak sie otworzyl?

Acha nie mam LPG....sama benzyna....

SunRiv - powiedziales ze w fordzie wszytkie wtryski sa sterowane w tym samym czasie...to jaki bylby sens wielowtrysku...przeciez paliwo jest zasysane do cylindrow w roznym czasie....nie wszytkie tłoki biora na raz, to co by sie dzialo z paliwem wtryskiwanym do pozostalych kanałów...cos mi tu nie gra...

thor69 napisał:

tym aucie nie ma MAP sensora. Jak jest przepływomierz powietrza (MAF sensor) to pomiar ciśnienia w kolektorze ssącym jest już niepotrzebny do prawidłowego sterowania silnikiem.

to by sie zgadzało....bo troche sie orientuje juz we wtryskach i nic co mi chociaz sugetrowalo MAP sensor to nie ma, interface tez nie wykazuje, ale fakt, jest przepływomierz.
no nic...jeszcze bede sprawe sprawdzał...
Dzieki za wszelkie info i sorki za to odjechanie od tematu...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 6:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wtrysk wielopunktowy jak go nazwałeś (wielowtrysk) to poprostu osobny wtryskiwacz na każdy cylinder
a wtrysk jedno-punktowy to poprostu gaznik gdzie zamiastr komory pływakowej jest jeden wtryskiwacz (np. w polonezach)

Sterowanie full Group czyli sterowanie wszystkich wtrysków jednym sygnałem polega na podaniu informacji o otwarciu wtrysku na 1/2/3/4 wtryskiwacz

aby to sobie wyobrazić trzeba znać zasadę działania silnika i systemów wtrysków --
i mamy tak dla 4 sówa

każdy cylinder pracuje tak ssanie , sprzęzanie , praca , wydech

czyli 1 ma ssanie , 2 sporzężanie 3 prace , 4 wydech w tym samym czasie

wtryskiwacze są wysoko oporowe , a podlaczone są do jednej lini równolegle i tu kłania sie prawo oma z którego wynika ze rezystancja maleje i juz zachodzą opużnienia

idąc dalej wytwarzane ciśnienie na listwie paliwowej wtrysku przez pompę obciaza membranę wtryskiwacza na którą napiera podciśnienie z cylindra i jesli cisnienie w cylindrze jest nizsze bądz równe do cisnienia na listwie nastepuje otwarcie wtryskiwacza i wtrysniecie paliwa


w moim silniku EF12iR3H6 mam system STI MPI sterowanie wtryskami synchroniczne czyli synchronizowane położeniem wału i wałków rozrzadu (zmienne fazy) tu są wtryskiwacze uruchamiane każdy osobno bo inaczej silnik by nie odpalił sekęcja odpalania to 3/2/1 czyli zapłony są od ostatniego cylindra do pierwszego dlaczego tak dlatego ze silnik to typowy 6 cylindrowy Boxer Smile

tymczasem w tradycyjnym silniku zapłon jest 1/2/3/4

Zajmuje się przestrajaniem i tuningowaniem silników gdzie czesto montuje zestawy PiggyBack takie jak DECTII czy SMT6 i wiedząc ze sterowanie wtryskiem jest jednolite przełaczam na sterowanie wtryskami z Prosiaka bo tam moge ustawic takie parametry jak czas otwarcia (mozna skracac i wydłuzać dla okreslonych obrotów i doładowania) , czas wypełnienia wtrysku (w połaczeniu ze sterowaniem zapłonu )
i wiele innych

tak wygladaja wykresy z mojego silnika :



a tak wyglada mapa paliwa - wersja beta (jeszcze nad nią pracuję )



jak widzisz masz tu podane wartości dla danego zakresu obrotów i doładowania z turbiny

w razie pytań odpowiem
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 1:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
...wtryskiwacze są wysoko oporowe , a podlaczone są do jednej lini równolegle i tu kłania sie prawo oma z którego wynika ze rezystancja maleje i juz zachodzą opużnienia

Ja tego zdania nie za bardzo rozumiem, co ma rezystancja do opóźnienia Very Happy, ale pewnie to jakiś skrót myślowy Smile

Teraz dopiero zauważyłem SunRiv, że piszesz iż wszystkie Fordy mają sterowanie full Group, być może jakieś starsze Fordy, mój Escort na pewno nie ma sterowania typu full Group Smile Ja mam silnik wielowtryskowy MFI - multi fuel injection (czy jak kto woli MPI multi point injection , różne marki to nazywają), sterowany sekwencyjnie SEFI (SFI - sequential fuel injection lub SPFI) - każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i ma niezależnie wyliczany moment zadziałania. W Focusie kolegi jangcy tez raczej jest sterowanie sekwencyjne, nie pamiętam dokładnie, ale on ma chyba sterowanie EECV, z tego co kojarzę, to też każdy wtryskiwacz jest osobno sterowany...

SunRiv napisał:
... w tradycyjnym silniku zapłon jest 1/2/3/4

U mnie zapłony występuje w kolejności 1-3-4-2 i z tego co mi się wydaje tak jest w "tradycyjnych" silnikach - a rzadkością właśnie jest 1-2-3-4 Very Happy (Teraz tylko pytanie co oznacza słowo "tradycyjny"Smile
W Focusie kolegi zapłon również jest taki sam jak u mnie w Escorcie... A jeżeli chodzi o iskrę na świecach, to faktycznie następuje ona grupowo, jeżeli mogę to tak nazwać - czyli iskra zawsze występuje jednocześnie na dwóch świecach, z tymże w zależności w jakiej fazie jest tłok (czyli jakie panuje ciśnienie w cylindrze), iskra pojawi się tylko w cylindrze, gdzie powinien nastąpić zapłon. Ale to tylko tak na marginesie - jeżeli kogoś będzie interesowało dlaczego tak się dzieje mogę wyjaśnić.

SunRiv napisał:
... Idąc dalej wytwarzane ciśnienie na listwie paliwowej wtrysku przez pompę obciaza membranę wtryskiwacza na którą napiera podciśnienie z cylindra i jesli cisnienie w cylindrze jest nizsze bądz równe do cisnienia na listwie nastepuje otwarcie wtryskiwacza i wtrysniecie... paliwa

Ale mówimy tu o wtrysku bezpośrednim do cylindra? Może chodzi o Disla? Bo w "naszych" silnikach nie mamy bezpośredniego wtrysku do cylindra, tylko do każdego kolektora ssącego - po drodze do cylindra są jeszcze zawory Smile

Sprawdziłem jak to jest u mnie ze spalaniem chwilowym równym 0 i występuje ono zawsze, gdy hamuje silnikiem, nie zależnie od prędkości (nawet przy 50 km/h), ale faktycznie jest ważne aby obroty były dostatecznie wysokie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tez mi cos nie pasowało z tym wszystkim.
Do gdyby impuls do wtryskow byl jeden, to nie wiem jakie by musialo byc to opoznienie zeby raz benzyna silka dla jednego zestawu tlokow a pozniej na nastepnnym obrotem dla drugiego, bo chyba takie mniej wiecej sa cykle...Jak dla mnie to cała zasada MPI to wlasnie wtryskiwanie we wlasciwym momencie, bo tak to wracamy do 4-ro dyszowego wtrysku SPI...
Swiece to owszem walą iskrą cześciej niż musza, ale to chyba w niczym nie rzutuje...

thor69 napisał:
Sprawdziłem jak to jest u mnie ze spalaniem chwilowym równym 0 i występuje ono zawsze, gdy hamuje silnikiem, nie zależnie od prędkości (nawet przy 50 km/h), ale faktycznie jest ważne aby obroty były dostatecznie wysokie.


A wiesz jaki jest ten "limit" obrotów?...u mnie w kazdym razie spalanie spada do zera tylko jak jade około 100km/h+...wiec chyba mam cos źle.
Ciezko powiedzie w sumie czemu. Moze czujnik polozenia przepustnicy.
Na postoju wykazuje okolo 15-17%, ale innych uzytwoników tego Focusa tez tak jest wiec to chyba jakis standard.
Tyle ze jak nie mam narazie oryginalny komputer pokladowy.
Natomiast chce kupic ten uniwersalny, do innego auta, ale narazi czytam forum i sie zastanwiam....bo sa pewne niedomowienia, co do wersji i rodzaju plytki.
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 10:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy napisał:
A wiesz jaki jest ten "limit" obrotów?...

dokładnego limitu nie sprawdziłem, wiem że spokojnie ponad 2500, bardziej się skupiałem na prędkości, tak na prawdę mało jeździłem, więc pewnie najbliższe dni wyjaśnią sprawę dokładniej...

jangcy napisał:
u mnie w kazdym razie spalanie spada do zera tylko jak jade około 100km/h+...wiec chyba mam cos źle.

Bo powyżej 100 chyba najłatwiej to zaobserwować (przynajmniej u mnie), bo mamy 5 bieg i dość wysokie obroty, musiałbyś spróbować przeciągnąć autko na obrotach przy niższych prędkościach i odpuścić gaz - wtedy powinien wskazywać spalanie zero (tak jak u mnie).
Teoretycznie wydaje się, że nawet przy niższych obrotach, jak puścimy gaz i zaczniemy hamować silnikiem, powinno być zerowe spalanie, ale u mnie tak nie jest, tylko przy wyższych obrotach - nie wiem jak w nowszych autach jest to rozwiązane. Dodam, że spalanie u mnie pokazuje zerowa jak faktycznie czuć dość mocno to hamowanie silnikiem - czyli jak wrzucimy niższy bieg przy wyższej prędkości (np. bieg 3 przy 60 km/h). Dla mnie to tez dość nowe doświadczenie, bo wcześniej nie miałem do czynienia z autem z komputerem pokładowym. Nie wiem dlaczego sterownik silnika nie odcina paliwa podczas hamownia silnikiem przy niższych obrotach, ale pewnie jakiś powód jest. Być może w dislach tak jest, bo tam hamowanie silnikiem czuć dość mocno przy niższych obrotach.

jangcy napisał:
Natomiast chce kupic ten uniwersalny, do innego auta, ale narazi czytam forum i sie zastanwiam....bo sa pewne niedomowienia, co do wersji i rodzaju plytki.

Chyba poleciłbym Tobie jak już starą płytkie. Ja pokusiłem się na nową (mini) i jak na razie na tą wersję nie ma jeszcze udostępnionej wersji 5.11 Sad a jak powstaną kolejne nowsze wersje, to pewnie tak samo będą najpierw na starą wersję płytki i dopiero później będą na wersję mini... no chyba, że Tobie nie zależy na wgrywaniu i testowaniu nowszych wersji programu, bo mi zależy Smile

jangcy Ty masz Focusa 1,8? jaki rocznik?, najlepiej jak byś znał symbol silnika, bo przy 1,8 trochę ich było, ale ogólnie jeżeli masz standardowy potencjometr przepustnicy trzy przewodowy to przy zamkniętej przepustnicy powinno być na pinach 1 i 2 około 0,8 V, a przy otwartej na maksa 4,5 V - a podczas otwierania powinno się napięcie zmieniać równomiernie od 0,8 do 4,5V. Oczywiście przy sprawdzaniu zapłon musi być załączony. Potencjometr przepustnicy działa jak tradycyjny potencjometr, więc można także go sprawdzić w ten sposób, że odłączyć złącze od niego i zmierzyć omomierzem rezystancję: pomiędzy pinem 1 a 3 powinien mieć ok. 3,95 kOhm, a pomiędzy pinami 2 i 3 powinien mieć odpowiednio przy zamkniętej przepustnicy ok. 4,21kOhm, a przy otwartej na maksa około 1,21kOhm i tak samo przy otwieraniu przepustnicy rezystancja powinna równomiernie się zmieniać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 11:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za info....
Ja mam 1.8 ten "zwykly" 16V, niektorzy mowia na nie Zetec, ale to chyba nie prawda bo to chodzi o wyposarzenie a nie silnik.
Nie jest to Duraqtec.

Mam przyrzad i bede badał napiecia i opory na czujniku połozenia przepustnicy, bo mnie to zastanawia....juzkiedys to robilem w Pandzie.

Komputerek tez wezma chyba na starej plytce...tyle ze ona ma chyba Atmege8 a nowa plytka ma Atmege32....co prada jest przejsciowka, ale nie wiem czy do starej plytki mozna uzywac atmegi32 (i czy to wogole dac by mi dalo)
ale mniejsza o to...nie chce robic tu OT...chyba ze admin to jakos wydzieli:)
PS
Przy niskich obrotach wtryski moga zaczac podawac paliwo, bo chodzi zeby silnik "nie zgasl"...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 7:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy :

poszykaj na necie systemów sterowania wtryskiwaczami sa tylko 2

1. wtryskiwacze sterowane są z centralki wtrysku za pośrednictwem jednego kanału /full - group/ l

2.Lub większej
liczby niezależnych kanałów /wtrysk sekwencyjny/.

zerknij choćby do schematów silnika G60 ( najpopularniejszy Full group)

bedziesz widział ze sterownik ma jeden kanał do którego są podpięte wszystkie wtryski równolegle
tak maja wszystkie auta z grupy VW średniego segmętu oraz daewoo, kia , i wiele innych
nie dotyczy systemu porshe układ H
---------------------------------------------------------------
żadko stosowany jest wtrysk multi group gdzie wtryski śa grupowane po 2 i strerowane asynchronicznie
--- np sterowniki mo tronic z forda fiesty 1,1

oraz wycofany już prawie z użycia monowtrysk , gdzie jest jeden wtryskiwacz w układzie podobnym do gaznika
--- np polonez
---------------------------------------------------------------

troche w tym siedzę ...

natomiast co powiesz o silniku wankla ?? tam nie działa nic jak w tradycyjnym silniku (odnoszę sie do układu rzedowego) gdyz wprawdzie układ tłoków jest podobny , ale to silnik rotacyjny i jak go nie ogladniesz to nie zgadniesz jak działa układ cylindrów bo niema wału korbowego ( w takim wyobrażeniu jak w rzędówkach czy v-łkach,

(juz nie stosowane)
sporą ciekawostka są też silniki w układzie gwiazdy gdzie wogóle niama wału korbowego , a gwiazdziście dookoła wałka przenoszącego sa cylindry gdzie tloki wiszą w powietszu niedotykając żadnego z elementów wałka , a napęd jest przenoszony na wałek poprzez wirujący odbijak

właśnie wyjaśnienie Silnik Tradycyjny --- to układ rzedowy 6 - 8 cylindrów
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 8:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczytam sobie az z ciekawosci co ja tam dokładnie mam...
...mi nie chodzi ze tobie nie wierze, ale jak steruja praca wtryskow, zeby nie sikały paliwem jak nie ma takiej potrzeby...

A co do silnika wankla to wciaz bardzo ciekawa konstrukcja....wydaje mi sie nawet ze juz stosowane w malych pojazdach silniki na sprężone powietrze uzywaja tego typu silnika:)...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lis 10, 2009 8:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
... tak maja wszystkie auta z grupy VW średniego segmętu oraz daewoo, kia , i wiele innych

A mógłbyś podać jakiś konkretnie model i markę, która jest współcześnie produkowana? Bo dość ciekawa sprawa jest z tym full Group i chętnie bym się więcej na ten temat dowiedział i się z nimi zapoznał, bo myślałem, że już tego systemu nie stosuje się - w końcu silnik G60 to początek lat 90-tych Smile Czyli jak miałem z 6 lat Very Happy Jestem ciekawy jak i gdzie to rozwiązanie jest stosowane w dzisiejszych czasach - bo ja już bardziej miałem do czynienia z silnikami z późniejszych czasów, czyli dla mnie tradycyjny silnik to 4 cylindrowy (oczywiście rzędowy Smile, mono wtrysk lub właśnie wielopunktowy sterowany sekwencyjnie. Dlatego pisałem, że dla każdego "tradycyjny" może oznaczać coś innego Wink

SunRiv napisał:
... żadko stosowany jest wtrysk multi group gdzie wtryski śa grupowane po 2 i strerowane asynchronicznie

Słyszałem, że takie rozwiązanie było stosowane dla silników w układzie "V"

jangcy napisał:
Ja mam 1.8 ten "zwykly" 16V, niektorzy mowia na nie Zetec, ale to chyba nie prawda bo to chodzi o wyposarzenie a nie silnik.
Nie jest to Duraqtec.

Zetec to właśnie typ silnika Smile tak w woli informacji: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Zetec

A wracając do tematu spalania zerowego, to muszę przyznać, że rożnie się to u mnie zachowuje, zależy to od wielu czynników, aktualnej prędkości, obrotów (nie mogą być za duże ani za małe), obciążenia silnika - na razie jeszcze nie wyczaiłem dokładnie.
Na pewno mi spalanie schodzi do zera jak jadę około 60 km/h na 3 biegu - obroty 2500-2600 - wtedy czuć jak dość mocno silnik hamuje po puszczeniu gazu (dość charakterystyczne uczucie) i wtedy spalanie zerowe utrzymuje się do około 2000 obrotów, potem znów wtryski zaczynają podawać paliwo. Dokładnie taka sama sytuacja ma miejsce przy około 80 km/h na 4 biegu także przy 2500-2600 obrotach i przy ponad 100 km/h na 5-biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 10:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie szczególnie w silnikach V
ostatnio dośyc popularne w silnikach jest używanie semi-sequence gdzie mmamy greupowanie po 3 wtryski dla silników 6cylinrowych i po 2 w 4 cylindrowych

--------------
Gwoli dopełnienia Informacji O Systemie FullGroup ---- leją wszystkie wtryski tak samo i w tym samym czasie -- czyli paliwo dostaje np pierwszy cylinder , a reszta ma na zamknietych zaworach średnio jest 1 do 2ch impulsów na obrót wału tak to wyglada w praktyce - a jak zawór sie otwiera to paliwo wlewa sie do komory spalania

co do marek to głównie grupa VW na ECU Digifant v4 i v6 - szczególnie Szczególnie WV POLO , Lupo maja full Group do dziś bo układ jest prostrzy i tańczy w relizacji

Honda np stosuje Semi-sekwencje np silniki seri B16
Subaru notorycznie multi-sequence
w taszych Suzuki (Carry, zwykły Swift) też jest Full Group
Matizy i Chevy z dolnej półki równierz FG

-----

Dla mnie FG jest lepszy bo nie muszę sie babrać jak w Semi czy MSeq ze sterowaniem wtrysków w mocno wyżyłowanych jednostkach , które przerabiamy na potworki Smile

owszem jest możliwośc przejścia na FG z innego systemu wtrysku , lub dołożenie drugiej listwy w już w FG

przykładowo w Obecnie robionej Hondzie : Silnik B16A2 po dołożeniu Turbiny K90 (ok 3,5 bara) wtryski standartowe nie wyrabiaja (brak paliwa) wymiana na wieksze powoduje zalewanie na wolnych obrotach - sterowanie jest tam Semi - mozliwości były dwie dokładanie dodatkowej listwy z wtryskami i steropwanie nimi w FG niezależnie pobierając sygnał z 1 grupy Semi-S ale --- nie stety nie jest to proste - głównie z braku miejsca na drugą listwę

problem rozwiązaliśmy poprzez dodanie 2ch wtryskiwaczy 460siątek (dosyć spore ) sterowanych w FG i załaczanych autonomicznie w określonych obrotach z czestotliwością 4x na obrót wału (seryjne mają 2 wtryski na obrót wału) dlaczego tak ---:

dlatego ze gdy przy 3 tyś obr. zostają uruchomione dodatkowe wtryskiwacze uzyskujemy tzw. przed wtrysk - po otwarciu zaworów wtryskiwacz włąściwy leje paliwo do komory i zwiakszona dawka dostaje sie do cylindra a gdy sprężarka tłoczy powietrze to nastepuje jeszcze po wtrysk i dowtrysk (przy dobijaniu ciśnienia) czyli przy 2ch barach doładowania ma wystarczająco paliwa i co ważniejsze taki układ nie koliduje z Vtekiem samochód jest elastyczny ciągnie równo w całym zakresie obrotów i zniwelowany został efekt Turbo dziury

mam nadzieję ze jasno wytłumaczylem jak to działa Smile
z Systemami Standalone , i Świnkami spedzam wiele czasu - i czesto wykonuję zeczy niemal niemozliwe z silnikami , to zabawa droga i ryzykowna - trzeba pamiętać ze lepiej lac wiecej paliwa bo ono chłodzi tłoki , które przy EGR = 950st poprostu sie topią i wpadają do miski - wiec w skrajnych przypadkach muszę utrzymac EGR na poziomie max 800 - 850 st -- druga sprawa to AFR który muszę utrzymywać na poziomie 13.0 do 13,8 każdy inny to kłopoty bo albo za dużo paliwa i efektowy Flamer kit z wydechu , a co zatym idzie możliwośc cofnięcia płomienia do komory spalania i dolotu
albo za mało paliwa i EGR skacze w górę jak wściekły - i można silnikowi zrobic krzywdę Sad

Ta honda bedzie miała 2 tryby pracy bo forma tuningu jest typu SOFT czyli dajemy mocy ale nie przekraczany wartości bezpiecznych dla silnika
doładowanie bedzie w tej fazie utrzymane na poziomie 1 - 1,5bara
a jak właściciel zakupi kute tłoki i resztę to wtey bede mu dmuchał 3bary

jak narazie to z tego silnika który miał 150KM wydusiłem na tym zestawie co został zamontowany przy doładowaniu 0,8 - 1,0 Bar ok 320Km (w trybie drogowym) co jak na SOFTA jest dobrym wynikiem

Pozdrawiam
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 11:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra...sprawdzilem w moim Focusie, silnik 1.8 16V zwany Zetec-E (co ciekawe Ford nazywa tez Zetec swoje diesle(ostatnie Focus MK3), jesli patrzec na ich oznaczenia na modelach, ale mniejsz ao to
jest system
EEC V/sekwencyjnego wtrysku paliwa (SEFI),
wiec jesli dobrze rozumiem, ECU steruje dwoma parami wtryskow, co by pasowało, bo z ECU mam oczyty z dwoch banków wtryskowych.

SunRiv napisał:
...Gwoli dopełnienia Informacji O Systemie FullGroup ---- leją wszystkie wtryski tak samo i w tym samym czasie -- czyli paliwo dostaje np pierwszy cylinder , a reszta ma na zamknietych zaworach, średnio jest 1 do 2ch impulsów na obrót wału, tak to wyglada w praktyce - a jak zawór sie otwiera to paliwo wlewa sie do komory spalania...
Pozdrawiam

Ciagle nie dokonca to rozumiem. Przeciez to bezsensu....to po co cała zabawa z wieloma wtryskami, gdzie tu cała idea przepagowana od zawsze, ze wtrysk musi idealnie rozpytac paliwo, skoro i tak paliwo ląduje w dolocie i silnik zasysa "płyn" a nie "pare", poco cała ściema na wszystkich forach..."o cos mi auto zle jezdzi-moze wtrysk juz leje zamiast rozpylac..."
po co wogole zabawa w cisnienie na listwie wtryskowej i cała tak zabawa...skoro i tak wystarczy wlac odpowienia ilosc paliwa do dolotu...no dobra, tutaj sam sobie odpowiem....znajac cisnienie mozna sterowac dawka, OK jedyny plus wielowtryskow w porównaniu do pojedynczego, to tyle ze zawsze mamy pewnosc ze dany cylinder dostanie tyle paliwa ile mu przeznaczono...ale sposób w jaki go dostanie jest jakis dziwny...w pojedynczym wtrysku, mozliwe ze przez zawirowania itp paliwo nie zawsze trafialo we wlasciwych ilosciach do cylindrow...tak ja bym to widział...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 1:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i natym to polega właśnie ze jest to poprostu granie na niewiedzy użytkownika , a wszystko po to by uprościć i obniżyć koszty ... dlatego są takie rozbierznosci w mocach silników tego samego typu montowanych w róznych samochodach przez rózne firmy jedni zrobią tanio na FG inni dadzą semi a inni muliti i róznica nawet do 50KM a silnik taki sam Smile

u ciebie w zetecu jest semi wiec masz 2 impulsy na obrót wału czyli 2x 2 wtryski

a jak chcesz zobaczyć jak działa wtrysk np Bosh 390 to wymontuj go i podaj mu paliwo na wlocie a zobaczysz ze dobry wtrysk leje cos na kształt V przy pełnym otwarciu i nasyceniu struge na ok 20 - 30cm
czyli sporo wali paliwa ztym ze 390 to już dosyc duzy wtrysk

ciekawe tylko ze skoro w 3,3 litra i mocy 250KM silniku daje sie fabrycznie 390 wtryski i mapsensor 2Bary co jest zrozumiałe ze przy duzej mocy silnika potrzeba duzo paliwa ale moja bryczka ma 1,2 litra i fabrycznie mam
wtryski Denso 560tki i map sensor 3,5bara no fakt szybkości nie mam za dużej bo tylko 145Km/h max , ale zato bez turbiny 110KM a z turbiną zalacza sie od 3500 obr 190KM , ale to japoński wynalazek wkońcu sterownik STI (Subaru Technologic Inteligence) do czegos zobowiązuje

co zaś do bezsensu - silnik wolnossący i tak dostanie płyn który zostanie zmieszany dopiero podczas zasysania powietrza wiec jak niedomagają wtryski to pojawia sie strzelanie z efektownym flamerem z rury Smile

to jest tak jak w komputerach piszą ze masz obraz 24 - 32bity koloru , a miedzy 16bitów i tymi dwoma niema róznicy dlaczego a no prosto ludzkie oko i tak rózróznia 65535 kolorów czyli 16Bit - i z 16 milionów klolorów naraz i tak zovbaczysz tylko 65535 bo pomysla jaki by musiał byc wielki ekran by wyświetlić każdy pixel w innym kolorze
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 1:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ze producent kreci jak moze zeby kase wyciagnac jak najwieksza, to oczywista oczywistosc:)

no ale ja wciaz troche nie kumam celowosci pewnych dzialan...
SunRiv napisał:
co zaś do bezsensu - silnik wolnossący i tak dostanie płyn który zostanie zmieszany dopiero podczas zasysania powietrza wiec jak niedomagają wtryski to pojawia sie strzelanie z efektownym flamerem z rury

no dobra zakładajac ze wciagane powietrze zabierze ze soba wczesniej wlaną do dolotu benzyne to poco wogóle wstyskiwac paliwo w formie rozpylonej....rownie dobrze mozna by je tam wlać"wezykiem"...inaczej mowiac, czyszczenie wtryskow zeby ładnie lały w takim systemie mija sie z celem...podobnie jak z SPI gdzie wtrysk jest nad przepustnica wiec paliwo i tak sie przelewa przez łopatkę przepustnicy i leci dalej jak chce...patrzyłem sobie kiedys na to w poprzednim aucie...

Co do reszty wypowiedzi nic nie powiem, bo to juz wykracza moją obecną wiedze:)
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
to jest tak jak w komputerach piszą ze masz obraz 24 - 32bity koloru , a miedzy 16bitów i tymi dwoma niema róznicy dlaczego a no prosto ludzkie oko i tak rózróznia 65535 kolorów czyli 16Bit - i z 16 milionów klolorów naraz i tak zovbaczysz tylko 65535 bo pomysla jaki by musiał byc wielki ekran by wyświetlić każdy pixel w innym kolorze

Nie wiem, ale ja widzę znaczną różnicę pomiędzy 16 bit a 32 bit grafiką Very Happy - może kolega ma kiepski monitor, bo ilość kolorów to tylko jeden z aspektów wyświetlania grafiki cyfrowej - jest jeszcze głębia koloru (ilość poziomów danego koloru) i jaka szeroka gama kolorów może być wyrażona (jako całość)... nie ważne Smile każdy może to sobie sprawdzić ustawiając w XP raz 16 a raz 32 bity - nawet po standardowych ikonkach widać różnice - nie mówiąc już o dobrze zrobionym zdjęciu - ale to nie jest temat na to forum Smile

Mam jedynie nadzieje, że kolega SunRiv nie podchodzi do tematu wtrysków podobnie jak z tymi kolorami Wink (taki mały żarcik - bez urazy Cool

SunRiv napisał:
co zaś do bezsensu - silnik wolnossący i tak dostanie płyn który zostanie zmieszany dopiero podczas zasysania powietrza wiec jak niedomagają wtryski to pojawia sie strzelanie z efektownym flamerem z rury

Co do tego bezsensu to zgadzm się z wypowiedzią jangcy, po co stosować wtryski - nie bardzo to rozumiem - dla mnie wtryski stosuje się aby lepiej wymieszać paliwo z powietrzem i dopiero potem tą mieszankę zasysa się do cylindrów (taka mieszanka lepiej się spala, prawie całkowicie no i inne tam aspekty...) . Biorąc pod uwagę ze FG "daje" w równym czasie paliwo we wszystkich wtryskach, to obojętnie gdzie by się zawór ssący otworzył - podciśnienie z cylindra zassie paliwo (dokładniej mieszankę paliwowo powietrzną) z czterech wtrysków - bo kolektor ssący jest przecież połączony - nie bardzo to rozumiem - no chyba, że paliwo z dalszych wtrysków nie zdązy dolecieć Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 10:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uzywam do pracy 32" Aple Cinema ale to nie jest istotne .. wkradł sie mały lapsus miedzy 24bit a 32 nio ale luzik Smile to nie na to forum Smile

Niestety jest to troche bezsensowne , ale gdy dasz 2 wtryski na obrót wału to wszystkie są równo wypełnione cylindry , proces zachodzi natyle szybko ze niemusimy sie tu nim przejmować i zwykły użytkownik tego nie zauwarzy , natomiast jesli zechcesz poprawić osiągi np świnką to szybko sie okarze ze system paliwowy jest kulawy i poprostu autku brakuje paliwa -- ja mam dwa wyjścia z takiej sytuacji

1. jak starcza miejsca dodaje dodatkową listwę wtryskiwaczy sterowaną asynchronicznie (wymuszam przed wtrysk)

2. jak nie ma miejsca to w rurze dolotu powietrza z turbiny montuję 2 wtryski pracujące równierz asynchronicznie - załaczane od odpowiednich obrotów które wynikają z jazdy próbnej i pomiaru AFR i EGR

jak dotej pory zadnych problemów nie było z zadnym silnikiem i auta sa elastyczne ładnie ciągną

(niebawem skończe strojenie Hondy to zapodam tu fotki)
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no, wogole to gratuluje takiej znajomosci tematyki...ja znowu stwierdzam ze urodzilem sie kilka lat za pozno....

A tak reasumując szkoda ze producenci jak zawsze nas troche olewaja...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 10:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy napisał:
A tak reasumując szkoda ze producenci jak zawsze nas troche olewaja...

No szkoda, ale chyba tak zawsze już będzie Very Happy

SunRiv napisał:
Niestety jest to troche bezsensowne , ale gdy dasz 2 wtryski na obrót wału to wszystkie są równo wypełnione cylindry ...

Hehe Very Happy i nadal nie kumam, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić - już tak podejrzewam, że pewnie jest jakiś niuans, szczegół, który dla SunRiv jest tak oczywisty, że o nim nie pisze, a bez którego my nie zrozumiemy działania tego systemu Smile ale będę próbować, dziś już za późno na myślenie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 11:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja to rozumiem tak, ze te czasy miedzy wtryskami sa tak małe, ze sam fakt tego ze do nastepnego wtrysku idzie 10cm kabelek opoznia go troche i wgruncie rzeczy wtryskuje na czas...no ale zbiega sobie paliwo z dolotu...
ale to juz chyba powoli przestaje byc stosowane...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 8:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i moze na szczęście bo powoli jest coraz mniej silników z systemem FG i bardziej powszechnieje Semi-Sequence - ale nadal mało się stosuje pełnej sequencji , ale z drugiej strony - i tak jak pisałem wczesniej robiąc SOFT Tuning muszę sie posiłkować przerobieniem systemu S-S czy M-S na F-G lub stosować dodatkowe wtryski pracujące w F-G - tu spokojnie daje rade świnka DET2 czy SMT6 / 7

No chyba ze klient jest dziany to wtedy mozna zaszaleć i nawet silnik juz nieco stary G60 przerobić z F-G na M-S lepsze rozwiązanie ale trudniejsze bo trzeba przerabiać dolot i zrobić cała wiazke silnika pod System StandAlone no ale kasa wieksza i możliwości sterowania tez

---------------
ten oczywisty szczegół to tylko sterowanie zapłonem , który odpowiednio do impulsów przyśpieszasz lub opuźniasz - oczywiście jak masz tradycyjny zapłon mechaniczny to zostawiasz go w spokoju , a sterujesz ładowaniem cewek

-- teoretycznie mozna to pokonac stosując listwę cewek z pominieciem aparatu zapłonowego i rozdzielacza podobnie jak to sie robiło w maluchach gdzie standartem było wykopywanie kopułek i walenie iskra po obu cylindrach Smile
Pozatym zmiany w silniku zachodzą tak szybko , że nawet jak paliwo zalega na zaworach to jest to nie istotne , bo przy zasysaniu paliwa i tak sie rozpyli co nieco , a przy Turbinie jeszce bardziej niemniej i tak trzeba silnik podlewać by EGR nie skoczył na 950st bo poprostu stopia sie tłoki i wpadną do miski
---------------------------------------------

i poco to wszystko ano dla satysfakcji Smile

tu masz filmik pokazujący silnik w układzie F-G zobacz ze gdy zostaje wtryskiwanie powietrze i tak zalega na zaworach i wsepnie sie miesza z powietrzem , a reszta jest wlewana do cylindra po otwarciu zaworu

http://www.metacafe.com/watch/169155/deutz_engine/
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Satysfakcja najwazniejsza!!
PS
Fajny filmik..idela nie obrazuje to o czym pisano tutaj:)
W dodatku sie upewniłem, ze tłoki pracujace w parach, nie "odpalaja" w tym samym suwie...zawsze myslalem ze tak jest, ale tu to ładnie przedstawiono Smile
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 6:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cieszę sie ze udało sie to wszystko wyjaśnić Smile

na filmiku masz akurat 2 wałki rozrządu bez zmiennych faz
co ułatwia prace bo kazdy wałek napędza osone grupy zaworów

ale czesto jeszcze trzeba sie przy przeróbkach namęczyc z układem 1 wałka gdzie puzniej czeba je przerabiać tak by szybciej i dłuzej miał otwarte zawory wydechowe , oraz wczesniej zaczynał odmykać dolotowe , ale to juz inna historia Smile


no niestety nigdy nie odpalają 2 razem - raz tylko widziałem takie cos ze zaplon miały 2 cylindry w tym samym suwie , ale to był silnik w układzie gwiazdy - obecnie to już sie ich prawie nie spotyka

pozdrawiam
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 11:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy napisał:
Fajny filmik..idela nie obrazuje to o czym pisano tutaj:)...

Tu jest w całości ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=CVyGPV08gFA

Pokazany silnik to Duratec. Nie wiedziałem, że on jest typu FG ...
Mnie to jednak nie przekonuje do końca (sorki, za wnikliwość Smile) - szkoda, że nie widać jak wtryski dają paliwo jednocześnie - ładnie jest wiele rzeczy pokazanych, ale jak pod koniec jest to oddalenie i pokazane są cztery cylindry, to nie widać jak dokładnie "leją" wtryski - przynajmniej ja nie widzę, żeby któreś wtryski dawały jednocześnie...

SunRiv napisał:
wtryskiwacze są wysoko oporowe , a podlaczone są do jednej lini równolegle i tu kłania sie prawo oma z którego wynika ze rezystancja maleje i juz zachodzą opużnienia

SunRiv napisał:
...Gwoli dopełnienia Informacji O Systemie FullGroup ---- leją wszystkie wtryski tak samo i w tym samym czasie...

jangcy napisał:
Ja to rozumiem tak, ze te czasy miedzy wtryskami sa tak małe, ze sam fakt tego ze do nastepnego wtrysku idzie 10cm kabelek opoznia go troche i wgruncie rzeczy wtryskuje na czas...

Czyli reasumując jest to opóźnienie, czy nie ma żadnego opóźnienia we wtryskach w FG? po prostu wtryski "leją" w tym samym czasie i już, tak?

Ten filmik też warto obejrzećSmile:
http://www.youtube.com/watch?v=lSye6jxubNs&feature=PlayList&p=4ADDA54448265CB5&playnext=1&playnext_from=PL&index=13
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group