Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z instalacja KP w KIA SORENTO 2,5 CRDI Common Rail

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy- DIESEL !
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mimo
Nowy


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 3

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 10:04 am    Temat postu: Problem z instalacja KP w KIA SORENTO 2,5 CRDI Common Rail Odpowiedz z cytatem

Witam,


Jakiś czas temu zakupiłem "Komputer Pokładowy" ver. Mini z myślą zainstalowania go w KIA SORENTO 2,5 CRDI (Diesel Common Rail).

Instalacja była łatwa, wszystko podpięte prawidłowo - tak mniemam Smile

Podczas kalibracji zauważyłem ze impulsy z wtryskiwacza maleją w miare wciskania pedału gazu. Wgrałem wersje oprogramowania 5.0 z odwróconymi impulsami. Po wstępnej kalibracji, komputer zaczął pokazywać wyniki spalania i prędkości.
Prędkość pokazywana jest idealnie. Pomiary spalania są błędne. zrobiłem kilka kalibracji na odcinkach 10 km na autostradzie i ciągle jest źle. W momencie gdy samochód hamuje silnikiem spalanie nie maleje do zera, tylko przybiera wartość pracy samochodu na luzie czyli okolo 12l!
Wgrałem kilka razy oprogramowanie i nic.
Podczas kalibracji zauważyłem, że impulsy wtrysku na luzie wynoszą oko 90 000 i w miarę dodawania gazu maleją do zera ale nigdy nie osiągają - może gdybym wkręcił silnik na maks czyli 6000 obrotów to by osiągnęło 0. Nigdy natomiast podczas kalibracji nie udało sie zaobserwowac wartośc zblizonych do 140 000. Po puszczeniu nogi z gazu jak i na luzie wartosć "W" to okolo 90 000.

Czy ktoś ma jakieś sugestie, czytałem na forum o kondensatorach - czy to może rozwiązać mój problme? W jakim miejscu je przylutować, i jakie jest ich ewentualne zadanie ( filtruja zakłocenia?)

Poniżej zamieszcam link do schematu podpięcia kabelka od układu dopasowującego do wtryskiwacza. Może coś źle zrobiłem. Wpięcie w inny wtryskiwacz również nic nie poprawiło.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f389d1f723c0033a.html

Mam jeszcze pytanko czy sygnalizacja włączonych i niewyłaczonych swiateł zawsze tak długo daje o sobie znać jeśli włączy się lub wyłączy swiatła. U mnie po właczeniu swiateł miga jescze z 5 razy.

Czy moża zmienic jakoś długość przytrzymywania guzika zeby zmieniac menu. Jest to strasznie irytujące w czasie jazdy.
Pozdrawiam i czekam na sugestie

-------------

Wlutowałem kondensator 100 nF na kabelku od wtrysku i masy. Podczas kalibracji samochod pracujac na wolnych obrotach osiaga wartośc W= 65000, przed wlutowaniem mial 90000. Oczywiśćie po dodaniu gazu impulsy spadaja do zera szybciej. Wydaje mi się że kondensator własnie spowodował przesunięcie zakresu impulsów w złym kierunku, czy mozna to jakos zmienic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 7:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety ale common leally to jest spory problem, bo tam wtryskiwacze nie zamykają sie wcale, mają tylko rogulowany przepłym poprzez zmiane napięcia ich zasilania- taki dziwny patent.
Ktroś odpalił w podobnym silniku, ale musiał byś z nim pogadać, opis jest na forum , ja jednak ze swojej strony nie pomogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mimo
Nowy


Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 3

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 11:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No zdaje sie ze Citroen C3 HDI tez ma rozwiązanie common rail, w tym przypadku pomogło wlutowanie kondensatora na przewodzie wtrysku.

W moim przypadku kondensator przesunął zakres impulsów na wolnych obrotach z 90000 na 65000.

Nie wiem czy dobrze myślę ale obniżenie do 65tys to w konsekwencji podwyższenie spalania na biegu jałowym, bo mam wgrane oprogramowanie z odwróconymi impulsami.

Może ingerencja w układ dopasowujący mogłaby coś poprawić, np podmiana rezystora na kablu od wtrysku.

Może podpiecie sie pod czujnik połozenia wału lub przepływomierz powietrza
mogloby jakos rozwiazac problem. Kombinuje bo zalezy mi na tym komputerze. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotrek_02ks
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 17
Skąd: woj. Maz.

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
I co poradziłeś sobie?
Jak nie to spróbuj mojego sposobu -czyt. ostatni post tego tematu http://www.nestor-electronic.pl/forum/viewtopic.php?p=5024#5024 .
Najlepiej podłącz diodę świecącą 12V, lub jakąś zwykłą żaróweczkę 12V (np taką od deski rozdzielczej) pod ten wtryskiwacz (masę tej diody lub żaróweczki oczywiście gdzieś na masę) i zobacz jak ona będzie się świeciła podczas pracy silnika na biegu jałowym.
- Jeżeli będzie mrugała i gasła do końca lub prawie do końca między mrugnięciami (impulsami) to śmiało możesz zerznąć mój sposób z podanego linku. Czyli dioda prostownicza i kondensator.
- Natomiast jeżeli będzie ona świeciła światłem ciągłym i tylko przygasała lub rozjaśniała się w miarę odejmowania lub dodawania gazu to niestety, ale jak napisał ci pan Rafał to będzie problem. Miernikiem tego tak nie sprawdzisz tylko żaróweczka - wierz mi swoje już przeszedłem, a miernik pokazuje całkiem co innego (np.: przy hamowaniu silnikiem ta dioda mi gasła całkiem, a na mierniku wartość napięcia rosła znacznie do góry).
Pozdrawiam i powodzenia.
Ps: no chyba ze problem już rozwiązałeś to tematu nie było Wink .
_________________
skoda octavia 1.9TdiPD 77kW (silnik na pompo wtryskach)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy- DIESEL ! Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group