Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacyjka jak w końcu podpiąść....
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 8:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po włączeniu komputera (ale nie silnika) mam spalanie chwilowe 31,5 l/km. Po włączeniu silnika jest oczywiście 0 znaczy coś powyżej zera, czyli już dobrze Arrow tak ma być??
Pytam bo coś nie zgadza mi się średnie spalanie, jak uruchomiłem po raz pierwszy to było coś powyżej 200l/100km i spadało spadało aż do ok 20l/100km (zrobiłem jakieś 50km). Niemożliwe żeby moja 206 spalała 20l na setkę Confused Wczoraj miałem taki przypadek że po przejechaniu ok 40km (ale nie w jednym kawałku) miałem śr. spalanie 18,7, a po wyłączeniu komputerka i ponownym włączeniu miałem już ok 22l/100km Sad
Spalanie chwilowe działa w miarę dobrze, w miarę bo na Atmega8 chyba pokazywał więcej, ale to jest dla mnie mniej ważne.

Na liczniku dziennym za to śr. spalanie mam bardo małe, po przejechaniu kilku km (np7km) wychodzi że moja bryka spala ok 4l/100km, a wiem bo obliczam cały czas śr spalanie na pełny bak i wychodzi ok 7l/100km Coś na pewno mam nie tak, ale co?? Sad

EDIT:
Poczytałem troszkę forum i myślę że to wina podłączenia pod stacyjkę ( ja mam na 1 pozycji a powinno być na drugiej). Idę coś z tym pokombinować, czyli podłączyć na 2 pozycję stacyjki. O efektach niezwłocznie poinformuję.

EDIT 2:
Podłączyłem pod 2 pozycję stacyjki i przejechałem kilka km, chyba już dobrze pokazuje śr. spalanie, ale nadal przed odpalaniem silnika jest 31,5l/km (na spalaniu chwilowym), wydaje mi się że powinno pokazywać 0, czy ktoś też tak ma??
No i druga sprawa, tak jak pisał maniek68 lepiej żeby dzienny licznik zapamiętał dane (przez jakiś czas) po wyłączeniu silnika, bo teraz jak mam wzbudzanie kompa na 2 pozycji stacyjki to po wyłączeniu silnika komp się wyłancza a licznik DAY pokazuje -- Sad . Teraz muszę pamiętać żeby to sprawdzić na włączonym silniku po zatrzymaniu auta Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 6:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj otrzymałem atmege32. Ale nie działa termometr pokazuje -0,0. Czy rezystor 2,2k pozostawiamy czy wymieniamy na inny. Czujnik jest sprawny działa na atmedze8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 7:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do michal77

Masz żle podpięty kabelek "stacyjka" za wczesnie na nim ci sie pojawia napiecie- było to omawiane pare razy szczegółowo na forum wiec nie bde komjował- poszukaj a znajdziesz odpowiedz.

Jełśi chodzi o brak pomiaru temperatury na aymega32- to dziwna sprawa, możesz spróbować zaprogramować procesor jeszcze raz,bo może sie żłe zaprogramował - to sie czasem zdarza, no i zerknij czy może noga od procesora do którego sie podłanca czujnik temperatury jest dobrze przylutowana (ta przy ztmedze32) bo może żle polutowałem i nie łączy-
W razie problemów oczywiście mogę wyzmienić procesor, ale pewnie to softr wgrany z błedem, bo czasem tak jest pomimo iz weryfikacja pokazuje OK.
Napisz czy uruchomiłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 12:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal77 napisał:

EDIT 2:
Podłączyłem pod 2 pozycję stacyjki i przejechałem kilka km, chyba już dobrze pokazuje śr. spalanie, ale nadal przed odpalaniem silnika jest 31,5l/km (na spalaniu chwilowym), wydaje mi się że powinno pokazywać 0, czy ktoś też tak ma??


Jest jeszcze jeden kruczek Wink
Jeżeli nie włączysz immobilaizer-a przed przekręceniem stacyjki w 2-gą pozycję, to spalanie będzie Ci tak pokazywać (ja tak mam - po prostu nie przychodzi na wtryski 12v przy nie załączonym "immo")
Spróbuj, może akurat to jest to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mirek napisał:

Jest jeszcze jeden kruczek Wink
Jeżeli nie włączysz immobilaizer-a przed przekręceniem stacyjki w 2-gą pozycję, to spalanie będzie Ci tak pokazywać (ja tak mam - po prostu nie przychodzi na wtryski 12v przy nie załączonym "immo")
Spróbuj, może akurat to jest to

Jak mam włączyć imo? przecież ja to się dzieje automatycznie, nie mam żadnego włącznika imo Confused Mam peugeota 206

Na pewno mam źle coś z tym podłączaniem, wczoraj parę razy włączyłem i wyłączyłem stacyjkę (na drugą pozycję bez zapalania silnika) i za każdym włączeniem komputerka średnie spalanie było większe, choć nie spaliłem ani kapki Rolling Eyes , za szóstym razem miałem już ok 50l/km Sad No ale mam teraz na 2 pozycji to jak mam podłączyć? na 3 pozycji tam już jest zapłon. Na forum wyczytałem że kilka osób miało na 1 pozycji i to było źle, więc wczoraj podłączyłem na 2 poz i już nie pokazuje kosmicznych spalań ale nadal jest jakiś błąd Sad

Poza tym nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy po odpaleniu kompa (bez odpalenia silnika) spalanie chwilowe ma być 0l/km Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal77 napisał:
Mirek napisał:

Jest jeszcze jeden kruczek Wink
Jeżeli nie włączysz immobilaizer-a przed przekręceniem stacyjki w 2-gą pozycję, to spalanie będzie Ci tak pokazywać (ja tak mam - po prostu nie przychodzi na wtryski 12v przy nie załączonym "immo")
Spróbuj, może akurat to jest to

Jak mam włączyć imo? przecież ja to się dzieje automatycznie, nie mam żadnego włącznika imo Confused Mam peugeota 206

Na pewno mam źle coś z tym podłączaniem, wczoraj parę razy włączyłem i wyłączyłem stacyjkę (na drugą pozycję bez zapalania silnika) i za każdym włączeniem komputerka średnie spalanie było większe, choć nie spaliłem ani kapki Rolling Eyes , za szóstym razem miałem już ok 50l/km Sad No ale mam teraz na 2 pozycji to jak mam podłączyć? na 3 pozycji tam już jest zapłon. Na forum wyczytałem że kilka osób miało na 1 pozycji i to było źle, więc wczoraj podłączyłem na 2 poz i już nie pokazuje kosmicznych spalań ale nadal jest jakiś błąd Sad :


michal77 napisał:
Poza tym nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy po odpaleniu kompa (bez odpalenia silnika) spalanie chwilowe ma być 0l/km Question

Ma być 0.00l/km

Poczytaj drugi raz:
Mirek napisał:
(ja tak mam - po prostu nie przychodzi na wtryski 12v przy nie załączonym "immo")
Spróbuj, może akurat to jest to

Widocznie u Ciebie (pomijając "immo") dopiero po odpaleniu silnika pojawia się 12v na wtryskach..... Confused
Ja mam tak:
Włączając zapłon, a zagapiwszy się z "immo" Twisted Evil mam wskazania rzędu 104-105l?km--> jeżeli przed włączeniem zapłonu włączę "immo" mam wskazania 0.00l/km

Podłącz pod 3-cią pozycję i powinno być OK (prawie ok - z drobnymi błędami Wink )--> to tylko moja sugestia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem z kabelkiem możesz roziązac inaczej zamiast d stacyjki podłącz go do zasilania wtryskiwacza i po sprawie, nie będziesz myśłał o immobilajzerze- choc w wiekszości aut taki problem nie występuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 9:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

umnie występuje też ten problem gdy gaszę silnik spalanie chwilowe pokazuje np.1,5 po wyjęciu kluczyka ze stacyjki raz gaśnie na 1,5 a czasami wzrasta do25 35 np.Poza tym spalanie średnie ustalone podczas jazdy np.na8,9 po ponownym odpaleniu silnika wzrasta czasami do 22litrów i trzeba przejechać pewien odcinek drogi żeby wskazanie pierwsze wróciło ale to się rzadko zdarza.Ja kiedyś opisywałem ten problem ale Rafał mnie uspokoił ze wraz ze wzrostem kilometrów komputer się ustabilizuje jednak z moich obserwacji wynika ze to zjawisko jednak występuje nadal jednak z mniejszym natężeniem są to wartości od 0,1-1,0 możne dało by się to zjawisko jakoś wyeliminować i prosże nie brać tego jako słowa krytyki po prostu to co zauważyłem to opisałem.Ogólnie jestem bardzo zadowolony z posiadania tego komputerka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 1:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety ale taki obraj występuje dlatego, że najpierw wyłancza sie zasilani e wtrysków a potem stacyjki, tak wiec proponuje podłaczyć inaczej przewód stacyjka i bedzie bobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam rozumieć zasilanie pociągnąć z zasilania wtrysków i będzie dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powinno pomóc, jednak zawsze jest mała zwłoka ok wyłączenie kluczyka do wyłączenia się komputerka, wiec przy gaszeniu może jakis większe warości pokazywać,a le możecie mi wierzyć, ale nie ma to wiekszego wpływu na zużycie średnie, bo to tylko jeden pomiar (przez jedną sekundę) a takich pomiarów jest cała masa.
Będzie to zauważalne tak jak opisałeś jak masz świerzo skasowany licznik to wtedy możesz zauważyć minimalną odchyłkę, ale po przejechaniu powiedzmy już kilku czy kilkunastu kilometrów różnicy ie bedzie żadnej, wiec myśle że mozna ten problem spokojnie pominąć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pią Wrz 12, 2008 5:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie... Michał - ja w 206 rozwiązałem to ciągnąc dodatkowy kabel z ECU. Zasilanie wtrysku. To pomogło na te kosmiczne spalanie przed zapaleniem. Jak coś to mam schemat który to pin we wtyczce ecu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Wrz 13, 2008 8:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przejechałem około 100km. Wskazania prędkośći były idealne. Spalanie chwilowe jak i średnie było prawidłowe. Zatankowałem do pełna, a potem jeszcze raz po powrocie. Błąd około 5%. Pomiar odległości byl prawidłowy. Jestem z komputerka bardzo zadowolony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Wrz 13, 2008 8:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o przewód stacyjka peugeot405 też tak ma. Zainstalowałem dodatkowy włącznik. Jest to może niepraktyczne ale wskazania są wtedy prawidłowe. Inaczej auto strasznie pali. Jeśli chodzi o problem z temperaturą to czekam na nowy procesor. Wtedy będę mógł stary zaprogramować jeszcze raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Pią Wrz 19, 2008 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ruszok napisał:
Dokładnie... Michał - ja w 206 rozwiązałem to ciągnąc dodatkowy kabel z ECU. Zasilanie wtrysku. To pomogło na te kosmiczne spalanie przed zapaleniem. Jak coś to mam schemat który to pin we wtyczce ecu...
Tak zrobiłem i teraz działa poprawnie. Jedyny minus to żeby się pobawić komputerkiem trzeba odpalić silnik Sad
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pią Wrz 19, 2008 11:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj wystarczy zamontować jeden przekaźnik i będzie ci się włączać jak poprzednio, a wtrysk będzie pokazywać 0.
Tak to bynajmniej widzę. Układ by był bardzo prosty z 1 przekaźnikiem.

Tzn jeśli się nie mylę tym przekaźnikiem do czasu odpalenia odciąć sygnał podawany z wtrysku i tyle?? Mylę się Rafale?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sob Wrz 20, 2008 4:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał->>
A może by zrobić taki "myk" w programie? :
-po włączeniu zapłonu nie zliczać jeszcze paliwa, tylko odczekać np. do pojawienia się pierwszych 2-5 impulsów na wtryskach- oznaczających, że silnik zaczyna pracować, lub jest uruchamiany- i dopiero wtedy start zliczania? (nie wiem jak to masz rozwiązane, ale przypuszczalnie:jeżeli zliczasz timerem od zera, to zacząć dopiero od wartości timera 2-5 )

Wtedy obojętnie, czy na wtrysku będzie masa, czy +12V (no i komputerek może być włączony), to każdy będzie miał wskazania 0.00l/h, a dopiero przy już pracującym silniku zaczyna się zliczanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Wrz 20, 2008 6:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety program jest tak rozwiązany że nie da sie tak zrobić- choc pomysł dobry, jednak podobny problem występuje u bardzo niewielu i w zasadzie odpowiednie podłączenie załatwia sprrawe Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 1:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy na wtrysku 12V pojawia się ciągle aż do zgaszenia?? Tzn trzyma non top 12V?? Jeśli tak to można tym wysterować cewkę przekaźnika, który będzie rozłączał sygnał wtrysku a po odpaleniu go połączy. Ma to sens??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy załączonym silniku na wtrysku jest 12V cały czas, jakby nie było to by mi się komp wyłączał podczas jazdy. Jest tak przekręcam kluczyk na 2 pozycje i komputerek się uruchamia, ale jak nie odpalę silnika to po przejściu do normalnego trybu pracy się wyłączy. Zapomniałem dodać że spalanie chwilowe w tym momencie pokazuje mi też 31,5l/km, nie 0, ale jak zaraz odpalę to nawet tego nie zauważam i komp jest uruchomiony cały czas od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję 2.
ruszok nie wiem czy to pomoże, ale dzięki że coś kombinujesz Smile
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 1:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja... przecież sam kazałem pociągnąć kabel od wtrysku... Razz Zapomniało mi się, że tam trzyma 12V. - zaćmienie na nocce Razz

No to sprawa jest dla mnie prosta. Ja bym tym przekaźnikiem odłączał sygnał z wtrysku. Myślę, że nie robiło by to większego problemu. Szkoda, że nie mam już komputerka bo aż bym poleciał sprawdzić. Zaraz namaluje jak ja to widze Very Happy


Myślę, że taki przekaźnik nie zakłuci tego sygnału.

Co nam to daje?? Komputerek włącza się na ostatniej pozycji stacyjki [a kto chce to może sobie to zrobić w tym wypadku nawet już na pierwszej pozycji], a na wejście z sygnałęm wtrysku nie przychodzi żaden sygnał [przekaźnik jest rozwarty]. W momencie odpalenia silnika wtrysk dostaje napięcie zwiera nam sygnał z wtrysku a ten dochodzi na płytkę i mamy pomiar. Jedyne co waro by jescze zrobić to jakieś małe zabezpieczonko by można zastosować między 12V wtrysku a cwką przekaźnikiem...

Przekaźnik by wystarczył zwykły zwierny na 12V z małym prądem bo tam nic szczególnego nie pójdzie.

-----

michal77 napisał:
Jest tak przekręcam kluczyk na 2 pozycje i komputerek się uruchamia, ale jak nie odpalę silnika to po przejściu do normalnego trybu pracy się wyłączy.

Teraz tak jest?? Jak masz wzięte już 12V z wtrysku?? Czy tak było?? Zn chcesz powiedzieć, że na chwilę po włączeniu stacyjki na pozycję zapłn pojawia się 12V na wtrysku, które zaraz znika?? Jak tylko na chwilę tzn jeden impuls żeby wtrysk wykonał strzał czy coś to nam to bardzo nie przeszkadza. Smile Także nawet jeśli to przekaźnik będzie ok...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 1:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz tak jest, przedtem miałem na 1 poz. stacyjki (średnie spalanie wtedy było 12l Rolling Eyes ),potem dałem na 2poz. to już lepiej ale nie do końca (w tych pozycjach komp się nie wyłączał) no i teraz mam kabelek stacyjka na wtrysku ale też nie jest to najlepsze rozwiązanie Confused
`pozycja zapłon` Arrow masz na myśli 3 poz.(start silnika) stacyjki?
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 2:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam na myśli ostatnią stało pozycję na stacyjce. Tzn włączają się wszystkie kontrolki etc.
A jak teraz masz to dokładnie opisz co się dzieje na pozycji zapłon a co na pozycji "odpalanie silnika". Tzn. wiem, że po odpaleniu działa, ale czy przy odpalaniu coś się dzieje jakieś kosmosy etc i czy na zapłonie coś się dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2008 11:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pozycji zapłon (2poz. stacyjki, wszystkie kontrolki zapalone), śr spalanie obliczał prawidłowo, ale jak przekręciłem kluczyk to zawsze śr spalanie było większe chociaż wcale nie odpalałem silnika. Przekręciłem tak z 6razy i już było o 2l/100km więcej. Spalanie chwilowe pokazywał 35,1l/km (przy wyłączonym silniku). Arrow tak było jak miałem przewód stacyjka na 2 poz stacyjki.
Teraz jak mam ten przewód na zasilaniu wtrysku jest tak:
Przekręcam na 2 poz (zawsze czekam chwilkę przed odpaleniem silnika) kop się uruchamia Arrow powitanie, wymiana oleju, itd... zanim dojdzie do normalnego trybu pracy (spalanie lub ostatnie menu jakie było ustawioe przed wyłączaniem kompa) to mam już odpalony silnik i działa normalnie no może niekiedy spalannie skoczy do góry o 0,1-0,2l/100km ale to jest niezauważalne bo
rafał napisał:
zawsze jest mała zwłoka od wyłączenie kluczyka do wyłączenia się komputerka, wiec przy gaszeniu może jakis większe warości pokazywać,a le możecie mi wierzyć, ale nie ma to wiekszego wpływu na zużycie średnie, bo to tylko jeden pomiar (przez jedną sekundę) a takich pomiarów jest cała masa.
i to by się zgadzało bo dzisiaj jak zgasiłem silnik to komputer przez chwilę pokazywał spalanie chwilowe 44,1l/km i potem się wyłączył,
Cytat:
Będzie to zauważalne tak jak opisałeś jak masz świerzo skasowany licznik to wtedy możesz zauważyć minimalną odchyłkę, ale po przejechaniu powiedzmy już kilku czy kilkunastu kilometrów różnicy ie bedzie żadnej, wiec myśle że mozna ten problem spokojnie pominąć
a tego nie zdążyłem jeszcze dokładnie sprawdzić Cool


P.S do Admina można te parę ostatnich postów przenieść do działu Zagadnienia ogólne albo do jakiego innego? bo się mały OT zrobił nie na temat najnowszego softu Rolling Eyes
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Pon Wrz 22, 2008 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał wypowiedz się czy to ma sens Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Pon Wrz 22, 2008 10:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ruszok Jak będę miał troszkę wolnego czasu to przetestuję ten układ z przekaźnikiem, ale nie znam się dokładnie na tym i potrzebuję troszkę porady.
Mam taki przekaźnik :


Może troszkę za duży do tego ale na próbę chyba wystarczy.
Tylko powiedz mi jak go mam podłączyć, możesz na Twoim schemacie zaznaczyć do jakich styków się podłączyć ( 85, 86 itd)
_________________
Peugeot 206 1,4 8V


Ostatnio zmieniony przez michal77 dnia Sro Wrz 24, 2008 5:25 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 6:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg zasady działania jest ok. I jest mega duży dopuszczalny prąd. Niczemu to nie szkodzi, ale ewentualnie sprawdź czy nie będzie jkiś zakłóceń itd Smile

Z tego co tam pisze to jest na prąd stały więc ok...

A oznaczenia no to cewka to cewka. Tam podłączasz 12V [jak chcesz] 85 "+", 86 "-" lub odwrotnie [obojętnie] Smile Pozostałe 2 również jak chcesz... Ważne, żeby 12 V było na cewce.


EDIT:
Przekaźnik wygląda na samochodowy więc powinien być na prąd stały, ale nie jestem 100% pewnien bo z oznaczenia to nie wynika. Jak coś to MUSI być do tego przekaźnik na prąd stały.
A ten to wogóle wygląda jak fiatowski przekaźnik wycieraczek Razz


Ostatnio zmieniony przez ruszok dnia Wto Wrz 23, 2008 8:22 am, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 7:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję jeszcze równolegle do cewki przekaźnika dołączyć diodę (np. 1N4148) oczywiście katodą podłączoną do "+"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ruszok
Lekko zaangażowany


Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 60

PostWysłany: Wto Wrz 23, 2008 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście.. Taka diodka jest zawsze zalecana w takich układach... Rysunek był tylko poglądowy... Dodać diodkę i gites Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Sro Wrz 24, 2008 9:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ruszok napisał:

Przekaźnik wygląda na samochodowy więc powinien być na prąd stały, ale nie jestem 100% pewnien bo z oznaczenia to nie wynika. Jak coś to MUSI być do tego przekaźnik na prąd stały.
A ten to wogóle wygląda jak fiatowski przekaźnik wycieraczek Razz
tak to ten sam Smile

Czyli podłączyć tak?




Diody mam w domu tylko takie 1N5408 i 1N4001, do sprawdzenia układu wystarczą?
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group