Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak podłączamy komputerek do samochodu ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Pytania dot. Komputera pokładowego
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 7:44 pm    Temat postu: Jak podłączamy komputerek do samochodu ? Odpowiedz z cytatem

Dość często otrzymuję pytanie „jak układ montuje się w samochodzie”

Jak już pisałem w opisie niestety nie posiadam szczegółowych opisów podłączenia do poszczególnych marek samochodów-, bo to po prostu niewykonalne.

W komplecie dodaję ogólny opis podłączenia, co gdzie podpiąć i gdzie tego szukać. Tak wiec, jeśli sam nie potrafisz to musisz poprosić kogoś, co odnajdzie odpowiednie sygnały w samochodzie.

Tak, więc w skrócie- do poprawnego podłączenia do instalacji samochodowej należy podłączyć kilka przewodów i tak:

1. Oczywiście zasilanie + oraz - zasilanie na stałe podpięte do instalacji
2. Sygnał „stacyjka” jest to przewód, na którym napięcie pojawia się w momencie przekręceniu stacyjki w położenia „zapłon”
3. Przewód „światła” jest to przewód, na którym ma się pojawić napięcie po włączeniu świateł – przewód nie jest wymagany jednak wtedy nie będziesz miał dostępu do funkcji o przypominaniu o nie włączonych i wyłączonych światłach.
4. Przewód „wtrysk” jest to przewód podłączamy do jednego z wtryskiwaczy w Twoim aucie. Bardziej szczegółowy opis jego podłączenia dostaniesz na płycie CD.
5. Przewód „VSS” inaczej „czujnik drogi”, jeśli chodzi o czujnik drogi to opisywałem szczegóły w osobnym poście o takim tytule.

Dwa ostatnie przewody mogą nastręczać najwięcej problemów, jednak układ jest tak zaprojektowany, że nawet ich niepoprawne podłączenie nie uszkodzi ani komputerka ani samochodu (no chyba, że sam zrobisz jakieś zwarcie). Jeśli te przewody podepniesz niepoprawnie po prostu nie będziesz miał wskazań prędkości ani zużycia paliwa- i tyle.

No i oczywiście jeszcze nalezy podpiąść do płytki czujnik temperatury- schemat z rysunkiem podpięciea w komplecie na płytcie CD

Myślę, ze każdy warsztat samochodowy jest w stanie podpiąć te przewody do instalacji samochodu.

Kupując komputerek za 99 lub 109 zł musisz wykonać jeszcze układ dopasowujący- jednak mam gotowe takie układy w sprzedaży, albo wystarczy kupić komputerek wraz z układem dopasowującym (pisałem o tym juz na forum w dziale nowości)

Mam również w ofercie zmontowany układ, w którym potrzeba tylko podłączyć przewody i to wszytko, układ ma najnowsze oprogramowanie i procesor ATMEGA32.




--------------------------------------------------------------------------------

Teraz możesz dokładnie przejrzec instrukcje montażu komputera pokładowego.
Jeśli sam nie potrafisz tego zrobić możesz pokazać ją komuś na przykład w warsztacie elektromechaniki i odrazu będziesz wiedział czy Ci zamontują.


Instrukcja dotyczy najnowszej wersji komputerka pokładowego wykonanego na podstawie płytki testowej atmea8 wersja 2 (mini)

Płytka jest niewielka co umożliwia upakowanie jej w prosty sposób do samochodu.

Instrukcja może się również przydać użytkjownikom komputerka na standardowej płytce (dużej).

Plik w pormacie PDF jest do poprania spod tego aresu:

http://www.atmega8.pl/netcontrol/autokomp/instrukcja/instrukcja_k.zip


Ostatnio zmieniony przez rafal dnia Pon Wrz 02, 2013 6:33 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 10:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie fotyczące fragmetu opisu na dołączonej płytce.
Jest napisane ze opornik 47k powinno sie założyć jak najblizej miejsca wpięcia przewodu przy przewodzie do wtrysku.
Jesli jest układ dostosowujący, ktory juz ma taki opornik, to czy mogę włozyc tam łacznik a sam opornik dać przy wlutowywanym przewodzie? wize ze technicznie nic sie nie zmieni w układzie dostosowującym
Z góry dzieki za info.
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak możesz tak zrobić, opis taki jest dlatego- aby zabezpieczyć się przed ewentualnym zwarciem, jeśłi jesteś pewien iż wykonasz instalacje poprawnie i przewód od wtrysku ci się nigdzie nie zewrze to nie muszisz kombinować, tylko zostawić rezystor na płytce "dopasowującej"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 8:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki!!
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Pytania dot. Komputera pokładowego Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group