Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejna wersja komputerka pookładowego 4.5 !! - nowe funkcje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lip 17, 2008 8:40 pm    Temat postu: Kolejna wersja komputerka pookładowego 4.5 !! - nowe funkcje Odpowiedz z cytatem

Kolejna wersja na procesor ATMEGA168- teraz jest to wersja 4.5


Wersja 4.5 jest ulepszoną wersją programu 4.4 zawiera wszytkie jego funkcje a dodatkowo jeszcze:
- poprawiłem ostatnio dodany licznik dzienny- bo miał lekki problem, ale teraz juz powinno byc OK.
-dodałem dodatkowe menu- "menu konfiguracji", w menu tym po jego wybraniu OK można włączać lub wyłączać kilka funkcji komputerka i tak: sprawdzanie świateł, jak się ustawi na " NIE" to nie będzie informował o nie włączonych i nie wyłączonych światłach, sprawdzanie inspekcji oleju - jak ustawisz "nie" to nie będzie się pokazywała- zrezygnowałem z poprzedniego sposobu wyłączania inspekcji poprzez ustawienie zera, uważam, iż to jest praktyczniejsze, no i POWITANIE , jak ustawisz na "nie" to nie będzie wyświetlane.
- Ponadto wszytkie menu związane z powyższymi ustawieniami sa automatycznie wyłączone, i jak wyłączysz inspekcje oleju to już menu od ustawiania inspekcji sie nie pokaże, podobnie z ustwianiem powitania. Oczywiście po włączeniu tych funkcji w menu konfiguracyjnym, menu powiązane z daną funkcją także wrócą na swoje miejsce
.


- zmieiłem sposób obsługi klawiatury- dawniej jak sie wyswietlało ile paliwa zostało w zbiorniku i ile mżna przejechac to sie nie dało przełączyć menu a teraz można nie trzeba już tak długo czekać
- a kolejna dośc ciekawa modyfikacja- to dołozyłem kolejne menu. Jest tam wyswietlany dzienny przebieg, oraz dzienne zużycie paliwa. Wartości kasują się po zgaszeniu silnika, po ponownym odpaleniu sa naliczane od początk, myśle ze to ciekawe rozwiązanie, bo po przejechaniu kilkuset kilometrów zużycie średnie praktycznie sie nie zmienia, ale jak przełączymy na dzienne to można oczywiście zauważyc zmiany.


Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!

Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !! - pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego
- w stosunku do wersji 4.1 poprawiłem wyswietlanie zużycia chwilowego, do prędkości 20 KM/h jest wyswietlane w l/h a powyzej 20 km/h w l/100 KM. Na ekranie na którym jest wyswietlane i średnie i chwilowe musiałem zmienic napiosa l/100km na napis l/km aby poprawić czytelność, oczywiście sama zmienna jest wyswietlana w l/100 km ( mówie tu o spalaniu chwilowym)
- Druga poprawka w stosunki do 4.1 jest następująca możliwość szybkiego przejścia do menu kasowania kilometrów, żeby nie trzeba było szukać tego ekranu wystarczy przycisnąć przycisk OK i odrazu przechodzimy do menu kasowania, tyle że w tym wypadu wyswietla sie ono tylko 10 seknd jak nie skasujemy wraca do ekranu podstawowego.
- No i podstawowa sprawa! Podczas programowania wprowadziłem funkcję podawania pojemności zbiornika paliwa!!
- Rozbudowa menu pokazującego ile paliwa spaliła nasz bryka, teraz pokazuje one jeszcze ile paliwa zostało w baku (pod warunkiem, że pojemność zbiornika jest większa od zera, jak ustawimy zero to jest to pomijane), oprócz pokazywania ile paliwa zostało w baku, pokazuje jesczze ile kilometrów mozemy przyjechać na pozostałym paliwie, przy średniej zuzycia jaką mamy teraz !!! Teraz układ jest identyczny jak w orginalnych komputerkach montowanych fabrycznie!!
- Po skasowaniu licznika dziennego układ kasuje spalanie średnie i jest ono naliczane od nowa, oraz ustawia ilośc paliwa na maksymalna jakom może pomieścic zbiornik, czylo tankujemy do pełna i kasujemy licznik wtedy wiemy ile kilometrów możemy przejechać na paliwie w baku !
- Ponadto poprawiłem procedurę inicjani pamięci, teraz już nie trzeba nic kombinować z włanczaniem i wyanczaniem stacyjki przy pierwszym uruchomieniu, poprostu wgrywamy program, podajemy stałą drogi i wtrysku oraz pojemność baku i układ odrazu pracuje poprawnie !


Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl



Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja4_5.zip


Oczywiście tylko plik *.BIN i *.HEX ze względu na to iż wszyscy mają do niego dostep, w pliku również wsad do ATMEGA32, tak wiec prosze uważac co sie wgrywa Smile


Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!

Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak


Ostatnio zmieniony przez rafal dnia Pią Lip 18, 2008 10:33 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 17, 2008 11:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wgrałem wersję 4.5 i uruchomiłem na stole wreszcie jest to na co czekałem możliwość uaktywnienia lub ukrycia pewnych funkcji.

Myślę ze pomiar przespieszenia tez powinien być uaktywniany w konfiguracji tak jak inspekcja oleju czy powitanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Pią Lip 18, 2008 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja właśnie jestem po pierwszych testach w "trasie" (4 odcinki --> 4km, 4km, 25km i 20km)

Tym razem, jeśli chodzi o licznik dzienny wszystko OK --> już nie pokazuje po 3 trzecim uruchomieniu w moim przypadku głupot (u mnie pokazywał ostatnio średnią już ponad 2350L/100km Wink )
Reszta funkcji działa tak jak poprzednio, czyli też OK.

Teraz mały błąd, który zauważyłem, a który można pominąć przy jeździe na odcinkach trochę dłuższych (chodzi o śr.spalanie licznika dziennego, ale poprawka mile widziana):
Uproszczony przykład:
Zaczynając jazdę ze stanem licznika na równym kilometrze np.: 0km --> licznik dzienny po przejechaniu 1km (bo wtedy jest pierwsze wyświetlenie śr.spalania) pokazuje prawidłową wartość sp.średniego np.8.4L/100km.
Natomiast zaczynając jazdę ze stanem licznika np. 5km 300m --> licznik dzienny po przejechaniu 1km (a właściwie tych brakujących 700m) już pokazuje nieprawidłową wartość sp.średniego np. 4,4/100km.
Wiem, że średnia jest obliczana co 1km, a licznik dzienny kasuje się po wyłączeniu zapłonu, ale, czy tu nie ma błędu, że przejeżdżając brakujące metry do pełnego kilometra następuje również obliczanie średniej z licznika dziennego?
To przykład z mojego samochodu (a na 100% wiem, że nie pali mi mniej niż 8L/100km)
Przy większych odległościach (przejechałem max. 25km) nie ma to większego znaczenia --> bardzo mały błąd Wink

Więcej uwag brak
----------------------------------------------------------------------
Teraz życzenia Wink :
Osobiście wolałbym zamiast info o temperaturze w liczniku dziennym --> info o ilości spalonego paliwa na odcinku przejechanym od włączenia zapłonu do jego wyłączenia.
Jeżeli to byłby kłopot, to nawet poświęciłbym wyświetlanie spalania średniego w liczniku dziennym na tę informację Wink

Więcej życzeń brak
---------------------------------------------------------------------

RAFAŁ Arrow komputerek staje się coraz bardziej atrakcyjny no i FUNKCJONALNY....oby tak dalej
------------------------------------------------------------------------
Poza tym POLECAM Wszystkim, którzy nie mieli problemów z komputerkiem na Atmega8, a mieli problemy z Atmega168, przejście na Atmega 32 Arrow zero problemów.
W Atmedze168 pomimo zmiany rezystora przy czujniku VSS na 20kohm (było na forum) nadal miałem niepoprawny pomiar, ale pogodziłem się z tym, ponieważ błąd był już mniejszy.Natomiast przejście na Atmega32 wynagrodziło mi stracony czas poświęcony na kombinowanie z oporami i zakłóceniami.
No i większa pamięć, a nie wiadomo, co Rafał jeszcze wymyśli Wink
Pozdrawiam
Mirek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Lip 18, 2008 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no z tym licznikiem dzienym to masz zeczywiscie rację, jak będe miał chwile to przejrze program i zobaczy czy dało by sie usunąc tom niedogodność, choć to dzienne zużycie traktuję jako dodatkowy bajer, byśle ze bardziej prktyczne jest łączne średnie zużycie- ale może sie myle, może innym to sie bardziej przyda.

Jeśli chodzi i zmianę menu to może kiedyspojawi sie jakaśbardziej rozbudowana wersja, w której można będzie sobie dowolnie ustawic chociaż z jeden albo 2 ekrany, ale puki co pomysłu nie mam. Puki co w kolejnych wersjach muszę wporowadzic pomiar napiecia bo byśle że to przydatna fujkcja, jednak niestety będzie ona wymagała ingerencji w układ (dołożenie 2 rezystorków i kondensatora), ale napewno bedzie możliwość jej wyłączenie- t dla tych którzy nie chcą sie bawic lutownicą.

No ale na dzień dzisiajeszy musimy sie cieszyć tym co jest- a myśle że teraz juz komputerek spełnia wszytkie swoje funkcje jak nalezy, ciągle chodzi mi po głowie jeszcze podłączenie pod ogrginalny wskażnik paliwa, ale nie wiem czy to masens, ze względu na nieliniowość wskazań tych wskaznków,a le może kiedys coś takiego dołoże i jak komus będzie żle pokazywało to bedzie mógł wyłączyć i po sprawie. Nie wyklucam tez zegara, jednak to juz na zewnętrznym układzie zegarowym. No ale to już takie odległe plany i oczywiscie na ATMEGA32.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SKALAR15
Nowy


Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lip 18, 2008 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam pomysł z pomiarem napięcia jak najbardziej, jak pomysł podpięcia do wskaźnika poziomu paliwa też,ale pasowała by wersja na wyświetlacz 4*20. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 7:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A Rafał ma w sklepie już atmegi 32 chętnie bym się przesiadł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 5:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

procesorki mam- a i owszem popatrz u mnie na sklepie.

Jełśi chodzi o przesiadkę na wyswietlacz 4*20 to niestety odpada, bo wyswietlacz każdy ma zamontowany jak mu pasował mechanicznie, wiec na inny przeważnie wymiebnnić nie może- zresztą za duże koszty.

Ale oczywiście jak będe miał chwile do w downloadzie umieszcze wersję komputerka na wyswietlacze 4 linie po 20 znaków- bo wiem że jest na to kilku chętnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pawel_luk1
Nowy


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 1

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 5:35 pm    Temat postu: Re: Kolejna wersja komputerka pookładowego 4.5 !! - nowe fun Odpowiedz z cytatem

Witam!
Ja mam sugestie, aby znalazł się jeszcze na wyświetlaczu zegarek oraz funkcja pomiaru czasu jazdy.
Czas jazdy powinien być odliczany od włączenia zapłonu, a kasować się powinien automatycznie np. po 2 godz. postoju lub po skasowaniu licznika dziennego (tak miałem w Fabii).
Teraz mam Focusa II i nie mam w nim komputera pokładowego, a po wymianie radia na nie firmowe nie mam nawet zegarka!
Wydaje mi się, że te dwie funkcje były by bardzo przydatne nie tylko mi.

--
Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 10:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

juz pisałem o zegarku, że pewnie sie pojawi w kolejnych wersjach, puki co nie bardzo mam czas na poprawki programu, ale po wakacjach cos sie moze weićej czasu wykombinuje i będe pracował na dodatkami.
\
Niestety, ale zegar chyba bedzie na zewnętrznyjm układzie na przykład jakims PCF-ie bo sam procesor nie ma już wolnego Timera, nioby jeden jeszcze jest wolny, ale jak go włącze to niestety komputerek przestaje byc kompatybilny z popraednimi wersjami programi (chodzi o kalibrację- zaczyna wtedy żle pokazywać)

No ale sam pomysł dobry i myśłe że sie znajdzie w opcjach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 10:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam taką sugestię dotyczącą ilości paliwa w baku i możliwości przejechania km na pozostałym paliwie:
* otóż ilość pozostałych km do przejechania jest obliczana z pozostałej ilości paliwa w baku, a ta jest liczona z dokładnością do 1 litra. I tu problem, bo powinno być z dokładnością do 0.1 litra. Dlaczego? Byłem w trasie i jechałem na "oparach" a on mi pokazywał, że mam w baku 4 litry, a spaliłem już 26,6 litra. Na tych 4 litrach mam do przejechania 40 km. To co spalam ubywa z dokładnością do 0.1 litra, a pozostałość w baku z dokładnością do 1 litra. Komp przelicza z pozostałości i nagle okazuje się, że zostało mi 3 litry w baku i już TYLKO 30km! A 10 km w trasie może być dużym dystansem.
Samo przestawienie dokładności zmiennej to chyba nie problem Very Happy
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 10:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W nawiązaniu do powyższego mojego postu chyba - tu nie jestem pewny na 100% - ale mając włączony ekran z ilością paliwa w baku i pozostałymi litrami, ekran sam się zmienia, ale chyba nie odejmuje wartości. Dopiero jak przełączysz ekran niżej lub wyżej to aktualizuje.
Swoją drogą to ta funkcja mocno mi się przydała (mam bęzynę i gaz - a jeżdżę tylko na LPG) bo butla malutka i chciałem jak najwięcej km przejechać. A tu mi pokazuje po zatankowaniu że możesz jeszcze np 250 km zrobić. Tak sobie spada i spada, aż miałem 40 km, następnie 30, ale u mnie z dokładnością do 10km (wynika to ze spalania 10l/100km). Mając 20 km do "zera" juz mocno się rozgladałem za stacją LPG. Dlatego proszę o korektę tej zmiennej, aby był liczona i "odświeżana" co 0,1 litra paliwa.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 11:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety problem dokładoności był związany z brakiem pamięci w procesorku, bo trzeba by dodatkowe 2 zmienne do łozyc

Ale na ATMEGA32 to nie bedzie problem jak będe miał chwile to poprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 4:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, ale niewielu ma atmege 32... Sad, a po zqa tym, to tylko musiałbyś wziąć zależność od innej zmiennej - nie od pozostałści, a od spalonego paliwa.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 1:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie da się tego zrobić jeszcze na atmege 168?
Podejrzewam, że to wielu osobom się przyda, ponieważ trochę potrfa zanim przesiądą się na atmegę 32.

Poza tym zauważyłem taki mały drobny problem kosmetyczny:
w liczniku DAY pokazuje się przebieg w km - jeśli zrobisz do 9 km to ci się wyświetla 9km, jeśli przekroczy 9 to pokazuje się 10 k.
...
Tak myślę i się zastanawiam czy nie dzieje się tak po zrobieniu 99 km a po przekroczeniu 100 wyświetla się 100 k ?? Muszę sprawdzić.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 7:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieje sie tak z tym wyswietlaniem kilometrów ze względu, że nie mieszczą sie znaki na wyswietlaczy LCD. ALe w niedługim czasie udiostępnie wersję na wyswietlacze na przykład 2*20 dla tych co takie mają i u nich taki problem nie będfzie występował.

Jełsi chodzi o upakowanie tego w ATMEGA168 to niestety bardzo sie starałem i ostatnia wersja jaka zmieściła sie do pamieci A168 jest do pobrania.
Od teraz każda kolejna będzie tylo na ATMEGA32
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 11:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Dotychczas korzystałem z płytki z procesorem Atmega8. Chciałem zmienić procesor na Atmege168, ale przeczytałem że w tym procku są problemy z czujnikami drogi o napięciach 0-5V (taki właśnie jest w moim aucie). Jak ta sprawa wygląda w przypadku Atmegi32?

W sklepie internetowym, w kategorii procesory nie mogę znaleźć Atmegi32, czy nie jest ona dostępna?


Z góry dziękuję za odp.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na atmedze32 wszystko działa OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o ekranik day, to tam km nie są zliczane zawsze od zera. Zauważyłem, że po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wskoczył mi przebieg 1 km a stąd średnia b. niska. Może będzie to poprawione? Bo nie wiem czy będę decydował się na atmegę 32.
Itak komp jest już wypaśny. Chyba, że pojawią się jakieś nowe ciekawe funkcje.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

killer78 napisał:
Jeśli chodzi o ekranik day, to tam km nie są zliczane zawsze od zera. Zauważyłem, że po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wskoczył mi przebieg 1 km a stąd średnia b. niska. Może będzie to poprawione? Bo nie wiem czy będę decydował się na atmegę 32.
Itak komp jest już wypaśny. Chyba, że pojawią się jakieś nowe ciekawe funkcje.


Rafał obiecał poprawkę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam nadzieję, że na atmegę 168...
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 6:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co z dostępnością atmegi32 w sklepie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 7:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chwilowo mo zabrakło Smile
Ale po niedzieli juz bede miał nieograniczoną ilość- przepraszam za utrudnienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sie 08, 2008 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zauważyłem już 2 krotnie zwisy atmegi 168. Włączam zapłon a tu na ekranie krzaczki. Nadmieniam, że kompa mam na 100% dobrze podłączonego, bo jeżdżę z nim juz od stycznia.
Krzaczków można się pozbyć tylko poprzez całkowite odłączenie zasilania kompa. Na szczęście Rafał tak poprzenośił dane, że po chwilowym wyłączeniu zasilania (nie kluczykiem!!!) komp nadal wszystko pamięta , a krzaczki giną. Ktoś miał coś takiego?
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Sie 09, 2008 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziwna sprawa, ale może n ie zwiaesza sie cały komputerek tylko sam wyswietlacz, wpradzie będzie to ciężko sprawdzić,a lemozesz sprawdzić na przykłąd ie włanczajac świateł i jak wisi tylko wyswietlacz to komputerek bedzie sygnalizował dzwiękien nie włączone swiatał, jeśli tak sie dzieje to masz za długo kabel między płytką a wyswietlaczem i pojmoże tylko jego ekranowanie.

A najlepei j doprób sobie przysisk "RESET" poddłanczając swicz między pin reset a mase i jak ci sie zwisi to tylko likniesz i po sprawie bez potrzeby odłanczaania zasilania bo to bardzo uciążliwe a resecik załatwi wszytko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sie 10, 2008 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że zwiesza się komp - bo po wyłączeniu apłonu nadal ekran zawiera "faunę i florę" - krzaczki i ptaszki. U siebie RESET rozwiązałem tak:
pomiędzy zasilanie na stałe 12V wpiąłem włącznik. Jak mi się zwiesza komp (2 x tak było) to wyłączam zasilanie "główne" i włączam. Wtedy komp odpala się od nowa, ekran powitalny... etc... ale nadal wszystko pamięta (przebieg, spalanie średnie, ile paliwa spaliłem) - i to mnie cieszy!

A co do poprawek to Rafał myślałeś już nad zamianą powiązań między zmennymi w przeliczaniu "ile paliwa zostalo"? Zauważ, że komp oblicza z tego co zostało (a tu jest dokładność do 1 litra) a powinien obliczać z POJEMNOŚĆ BAKU "-" (minus) to co spalił (z dokładnością do 0.1 litra).
Wtedy dane o przebiegu na paliwie w zbiorniku będą częściej aktualizowane i będą bardziej wiarygodne.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
KonY
Nowy


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Krakow

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 1:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jesli ktos bylby laskaw podac ustawienia fuse bitow do atmega168

Albo ktos mi powie co mam wybrac na tej stronie

http://palmavr.sourceforge.net/cgi-bin/fc.cgi?P_PREV=ATmega168&P=ATmega168&V_LOW=FF&V_HIGH=DF&V_EXTENDED=F9&M_LOW_0x3F=0x3F&M_LOW_0x40=&M_LOW_0x80=&M_HIGH_0x07=0x07&M_HIGH_0x08=&M_HIGH_0x10=&M_HIGH_0x20=0x00&M_HIGH_0x40=&M_HIGH_0x80=&M_EXTENDED_0x01=&M_EXTENDED_0x06=0x00&B_SPIEN=P&B_SUT0=P&B_BOOTSZ1=P&O_BITS=Apply+fuse+bits

Ext crystal oscylator 8Mhz 16 K CK/14 CK +65ms ?

Wiem ze nie na temat ale nie wiedzialem gdzie mam sie o to spytac , zaznaczam ze nie ma jasnej odpowiedzi na forum , przypuszczam ze to tajemnica Smile

Ps.Niezle sie forum rozjechalo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 11:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W górnej częsci ekranu w opcji szukaj wpisz słowo" fusebity" a znajdziesz rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KonY
Nowy


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Krakow

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 11:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie jest rysunek

Wedlug niego HF i EF ma byc fabryczne

DO LF wpisujemy 0xFF

Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof
Nowy


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 01, 2008 6:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę o wyjaśnienie. Rozpędzam się do 100km/h potem puszczam pedał gazu wskazania zużycia chwilowego są same zera. Tak samo się dzieje podczes zjazdu z góry. Szukalem na forum ale nie znalazłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Pon Wrz 01, 2008 7:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzysztof napisał:
Proszę o wyjaśnienie. Rozpędzam się do 100km/h potem puszczam pedał gazu wskazania zużycia chwilowego są same zera. Tak samo się dzieje podczes zjazdu z góry. Szukalem na forum ale nie znalazłem.
też tak mam, wychodzi nato, że auto spala wtedy milimilimili litry benzynki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group