Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sugestie dotyczące modernizacji programu
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 12:08 am    Temat postu: Sugestie dotyczące modernizacji programu Odpowiedz z cytatem

Prosze o sugestio dot. programu jak i nowe pomysły na dodatkowe funkcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Adam
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 2
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 9:13 pm    Temat postu: komputer Odpowiedz z cytatem

Która wersja programu jest już dostępna? Ja mam 2.0 i błędnie pokazuje średnie spalanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 9:37 pm    Temat postu: v 3.0 Odpowiedz z cytatem

Witam !

Ja mam wersję 3.0 i też niestety źle zlicza - gdy hamuje silnikiem i dopływ paliwa jest wtedy całkowicie odcięty średnie spalanie zamiast spadać, rośnie.

Pozdrawiam SebiCo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 10:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest dostępna wersja 3.0 myśle że jest poprawna
jełsi chodzi o wzrost podczas hamowania silnikiem to jest to prawidłowe i juz tłumacze z jakiego powodu:

Spalanie średnie jest zalezne od prędkości z jakom się poruszmy w związku z tym jełsi hamujesz silnikem predkośc pojazdu spada wtedy srednie zużycie paliwa rośnie pomino iz twój silnik chwiliwo nic nie spala jełsi chcesz zobaczyć zuzycie chwilowe to jest od tego osobny ekran (menu). Krótkomówiąc zaoszczędzona ilość palina przy hamowaniu silnikiem jest mniejsza niż strata powstała na skutek zmniejszenia prędkości

Gdymyś hamował silnikiem z 10 minut to wtedy zauważył byś zmniejszenie sie zużycia paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
horacy
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 5

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 11:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Średnie spalanie jest zależne od zużytego paliwa i od przebytej drogi. Jeżeli zużycie paliwa wynosi zero, a samochód pokonuje kolejne metry, średnie spalanie powinno spadać! Oczywiście będzie to widać tylko na początku, po skasowaniu wyniku średniego spalania (poźniej potrzeba długo zaniżać średnią, żeby wynik się zmienił). Na pewno nie powinno wzrastać. Inną sytuacją jest spalanie chwilowe, które rzeczywiście bardzo zależy od prędkości, bo jest mierzone w bardzo krótkim czasie. Jeżeli samochód zwalnia przy stałym zużyciu paliwa (np. wolne obroty) spalanie chwilowe będzie się zwiększać. Przy odcięciu paliwa podczas hamowania silnikiem wzkazanie spalania chwilowego powinno pokazywać zero! Nie wiem dlaczego koledze SeBico źle działa. Średnia jest źle liczona, albo coś nie tak z dopasowaniem sygnałów. Nie sprawdzałem oryginalnego programu, bo mam swój.[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 8:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !

Myślę, że jest tak jak pisze kolega @horacy czyli średnie spalanie powinno zależeć tylko i wyłącznie od przebytej drogi i ilości spalonego paliwa, prędkość pojazdu nie powinna mieć absolutnie wpływu na to wskazanie. Dodam tylko że chwilowe zużycie jest mierzone jak najbardziej prawidłowo i podczas hamowania silnikiem wskazuje zero. Urządzenie mam zamontowane w Matizie więc jakby co służę pomocą w zakresie montażu w tym samochodzie.

Pozdrawiam SebiCo

PS. @horacy masz napisany program pod ten komputerek (porty, itd) ?
Jakie różnice w funkcjonalności w stosunku do oryginału ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 10:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak i tylko od niego ono zalezy jednak pomiar zużycia sterniego jest robiony podczas danej prędkości w związku z tym jak śtednie msz na przykład 10 litrów i jedziesz 100 KM/h a potem zwolnisz do 50 km/h to przecież zuzycie srednie wzrośnie bo czas na przebycie 100 KM wzrośnie
Przynajmniej ja tak to rozumuje

Jak ktoś ma inna teorię to prosze dokładniej a ja bede sie starał napisac nowa wersje programu wolną od ew.błedów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 11:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !

moim zdaniem do obliczenia średniego zużycia paliw potrzebne będą następujące parametry:
- stała wtrysku [l/h] - SW
- przebyty dystans [w km] -PD
- ilość cylindrów -IC
- w programie należało by zaimplementować licznik który liczałby sumaryczny czas otwarcia wtrysku nazwijmy SCOW [sek] i wtedy:

średnie spalanie=SW*SCOW*IC/PD*36 [l/100km]

Dodatkowo wtedy znając pojemność baku w komputerku mogą dojść takie funkcje:
- ilość pozostałego paliwa w baku
- orientacyjny zasięg pojazdu na pozostałym w baku paliwie
- alarm o "rezerwie"- przypomnienie o potrzebie zatankowania

Pozdrawiam SebiCo


Ostatnio zmieniony przez SebiCo dnia Sro Lis 14, 2007 9:21 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
horacy
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 5

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sebico ma rację. Jeżeli w obliczeniach średnie spalanie zależy tylko od zużytego paliwa i przebytej drogi to w sytuacji, kiedy spalanie jest równe zeru, a samochód jedzie średnia musi maleć. W obliczeniach powinien być ułamek: w liczniku zużyte paliwo, w mianowniku przejechana droga. Jeżeli licznik ułamka się nie zmienia (spalanie równe zero), mianownik się zwiększa (samochód jedzie) to liczba jest mniejsza, bo tą samą ilość litrów paliwa dzielimy przez większą liczbę kilometrów. Wynik musi być mniejszy. Przy mniejszej prędkości średnia będzie wolniej maleć.
Jeżeli chodzi o mój program to ciągle coś zmieniam i nie mam ostatecznej wersji (pisałem od podstaw). Funkcje mam takie: spalanie chwilowe, spalanie średnie, zasięg na pozostałym paliwie, zużyte paliwo, maks prędkość, temperatura zewn., napięcie. Kilku podstawowych tu nie ma, bo mam je w nawigacji. Wyświetla się tylko jedna funkcja na raz z opisem. Nie mam inspekcji olejowej, ani włączania świateł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 4:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

żeczywiście po pranalizowaniu tego co piszecie może mó algorym nie jest do końca dobry.
W związku z tym w najbliższym czasie oddam do testów nowszą wersję komputerka i bedziecie mogli sprawdzić działanie.

Jak bedzie ok tak jak nalezy to wtedy bede myslal nad wersją z możliwościa odczytu ile mozna przekechać na baku- jednak nie wiuem jak to upakuje w procesorku, chyba bede musiła z czegoś zrezygnować może z ptrzyspieszenia? sam ni wiem jeszcze
Puki co w wolnej chwili poprawie program i umieszcze go na forum aby mozna go było przeyestowac

dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 5:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !

Inspekcja oleju i włączanie świateł to fajna sprawa więc to lepiej żeby zostało Very Happy A pro po świateł nie mam podłączonego przekaźnika żeby automatycznie światła się włączały bazuje tylko na alarmach o nie włączonych bądź włączonych światłach i zauważyłem jedną bardzo uciążliwą sprawę mianowicie - gdy z jakiś powodów (np. samochód zgaśnie na skrzyżowaniu) jesteśmy zmuszeni na krótko wyłączyć zapłon nie gasząc przy tym świateł to podczas dalszej drogi cały cza komputerek informuje nas o tym żeby wyłączyć światła. Jedynym wyjściem jest stanąć na poboczu zgasić silnik i wyłączyć światła co nie zawsze jest możliwe. Dobrze by było gdyby program podczas wyświetlania alarmu o nie wyłączonych światłach sprawdzał jeszcze stany na portach odpowiedzialnych za światła i zapłon i w razie obu wysokich stanów podejmował normalną pracę komputerka.
I jeszcze jena uwaga odnośnie średniego spalania i parametru SCOW dobrze by było gdyby był on przechowywany w pamięci i zerowany dopiero wraz z kasowaniem dystansu przejechanych kilometrów wtedy średnia liczona by była do właśnie tego dystansu.

Pozdrawiam SebiCo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 6:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli chodzi oproblem ze swiatłami to możiwe że go przeoczyłem a to z powodu takiego iż mam prezkaznik podłączony tak ze sam wyłancza swiatła- oczywiście sprawdze to i usunę.

Jeśli chodzi o spalanie to tez właśnie myslałem żeby było mierzone na dystansie od skaswania licznika kilometrów dziennych i tak tez to rozwiążę- to będzie najlepiej

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 6:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To super. Czekam więc na wersję testową Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
horacy
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 5

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie najlepiej jest kiedy średnie spalanie jest kasowane całkiem osobno bez powiązania z innymi funkcjami. Wtedy mam największą dowolność na jakim dystansie chcę mieć średnią, ale każdy ma swoje preferencje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 7:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zasadzie teraz prawie w każdym samochodzie jest licznik kilometrów dziennych więc te funkcje się dublowały a można dzięki temu zaoszczędzić trochę miejsca w pamięci i będzie podgląd na jakim dystansie było mierzone to średnie zużycie paliwa, ale oczywiście wszystko zależy od autora projektu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adam
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 2
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Średnie zużycie paliwa zależy WYŁĄCZNIE od przejechanego dystansu i zużytego na tym dystansie paliwa. Absolutnie nic nie ma do rzeczy prędkość i czas w jakim to się działo. Wzór wygląda następująco: (zużyte paliwo\ilość przejechanych kilometrów)x100 i to wszystko. Mamy średnie zużycie na 100 km. W/g mnie powinno się to odbywać w taki sposób że od momentu skasowania licznika dziennego, komputer powinien jednocześnie zliczać przejechane kilometry, sumować zużyte paliwo i co jakiś czas np. co 2 sekundy dzielić je przez siebie i mnożyć razy 100 a wynik wyświetlać na ekranie. Przy czym te dane powinny być przechowywane w pamięci a ich zerowanie zależne ode mnie bo czasem chciałbym np. znać średnie zużycie nie z jednego dnia ale z kilku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w dziale download umieściłem na szybko poprawonąwersje komputerka V3.1

puki co poprawiłem tylko problem z tymi swiatłami. Prosił bym o przetestowanie ja iesttey nie mam kiedy z braku czasu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 9:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem świateł można uznać za niebyły Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam inny problem.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą, włącza się komputer. Po chwili podaje (ciągle) spalanie chwilowe = 33,6L/H. Silnik oczywiście jest nieuruchomiony. W pozycji kluczyka drugiej (silnik dalej niuruchomiony) spalanie już jest prawidłowe = 0,0L/H. Pozycja trzecia to juz zapłon silnika. Wtedy komputer podaje juz faktyczne zuzycie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brombal
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 3

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 11:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli chodzi o włączanie świateł to mogły by one zapalać się po przejechaniu 2 - 3 metrów (kilka impulsów drogi) bo załączanie przy 30/h sprawdza sie dobrze w dzien ale w nocy w alejkach osiedlowych ciężko uzyskać taka predkość i trzeba i tak załączyć swiatła ręcznie . Więc obecne rozwiązanie nazwał bym pół automatycznym po zmianie byłby to pełen automat .Wygoda i zapominamy o włączniku świateł .

Pozdrawiam
Jurek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 11:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz zapalają się przy prędkości 10km/h. Opcja z zapalaniem po przejechaniu kilku metrów podoba mi sie jednak bardziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
horacy
Nowy


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 5

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 3:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lewy, masz źle podłączony sygnał ze stacyjki. W pierwszej pozycji masz pewnie włączane radio, a nie zapłon. W tej pozycji wtryskiwacze nie są zasilane i sygnał wtryskiwaczy na wejściu komputera jest zerowy co normalnie oznacza otwarty wtryskiwacz - wyświetla maksymalną wartość. Podłącz tak, żeby napięcie pojawiało się dopiero w drugiej pozycji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 8:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lewy napisał:
A ja mam inny problem.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą, włącza się komputer. Po chwili podaje (ciągle) spalanie chwilowe = 33,6L/H. Silnik oczywiście jest nieuruchomiony. W pozycji kluczyka drugiej (silnik dalej niuruchomiony) spalanie już jest prawidłowe = 0,0L/H. Pozycja trzecia to juz zapłon silnika. Wtedy komputer podaje juz faktyczne zuzycie.



niesttey ale przy niepoprawnym podłaczeniu tak się dzieje najprawdopodobniej msz zle podłączone zasilanie komputerka toz znaczy sygnał stacyjka tak jak to ktos już zauważył, sprawdz jak nie pomoze to pomyslimy dalej


Jełsi chodzi o zalanczanie swiateł to 35 KM/h to żeczywiścue za duzo dlatego zminiłem na 10 KM/h oczywiście wartość mogę jeszcsze zmniejszyć na przykład to 5 Km/h albo nawet do 1 Km/h hoc to już bedzie za mało. Rozwiązanie z przekroczeniem prędkości jest lepsze niż z kilkoma impulsami z tego względu iż sa auta które maja bardzo duża ilość impulsów na kilometr i w talkim aucie ruszenie kilkanascie centymetrów załanczało by swiatła a jak wiem z własnego dowiadczenia na przykład przy wyjezdzaniu z garazu bądz drobnych naprawach jak zapalamy auto nie ma potrzeby odrazu załanczać swiatła.

Jeśli jesteście zainteresowani mogę wrzucić na download plik z prędkością graniczna na przykład 5 KM/h albo nawet mniej

Czekam na sugestie- a moze te 10 KM jest OK ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 9:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No faktycznie. Macie rację. Napięcie "po stacyjce" wziąłem z zasilania fabrycznego zegarka. Ono pojawia w pierwszej pozycji. Musze to zmnienić.

Co do prędkości włączającej światła.
W zasadzie to może być i 3km/h. To chyba w zamyśle miało być tylko zabezpieczenie przed włączeniem świateł gdy samochód stoi. Im wcześniej włączy sie po ruszeniu pojazdu, tym lepiej.
Ja np. trzymam samochód w parkingu podziemnym, w którym podczas wyjeżdżania z niego, trudno mi osiągnąć nawet te 10km/h. A swiatełka palić się juz powinny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 9:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w takim razie wieczorem wrzucę plik na download w którym swiatła zapalać sie będą od 3 KM/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zagrycha
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 8:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę ze do pomiaru spalania średniego powinien być tez brany pod uwagę czas , pomysł z predkoscia jest dobry ale v=s/t. Im dłużej hamujemy silnikiem (czyli spalanie 0) to bardziej powinno to wpływać na zmianę spalania sredniego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 10:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pracuje nad nowsza wersja programu jak odpaleumieszcze na forum
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SebiCo
Rozpoczyna


Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 11:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Czas nie ma tu znaczenia, tylko przebyta droga i zużyte paliwo zgodnie ze wzorem:

Średnie spalanie= zużyte paliwo/ dystans

Nawet w tak ekstremalnej sytuacji gdy holujesz samochód i zużyte paliwo równe jest zero i rośnie tylko dystans - średnie zużycie będziesz miał zerowe (zgodnie ze wzorem i logiką Rolling Eyes ) i nie ważne przez jaki czas jaki czas będziesz holowany.

Pozdrawiam SebiCo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zagrycha
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 11:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do modernizacji programu mozna by dodac jeszcze:
-czas podrózy
-srednia predkosc, zamiast pomiaru predkosci chwilowej, bo w sumie mamy na zegarach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 53
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 11:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Modernizacja wer1.0 polegająca na zlikwidowaniu opóżnienia reakcji na klawisz, podczas kalibracji.
Posiadam samochód z licznikiem kilometrów elektronicznym. Nie mam możliwości utrafienia z początkiem i końcem kalibracji równo z przeskokiem cyferki na liczniku dziennym. Efekem takiej kalibracji jest kilkukilometrowe przekłamanie przędkości chwilowej oraz nierówne naliczanie przebiegu przez licznik samochodu i ten w komputerze.
2. Likwidacja opóźnienia reakcji na wciśnieęty klawisz w wyzszych wersjach oprogramowania.
Nawigacja po menu niepotrzebnie sie wydłuża, a nawet jeśli kliknę niechcący za dużo to przecież mogę wrócić. Tragedii nie ma.
3. Jeśli usunięcie powitania i kazdorazowego wyswitlenia pozostałego przebiegu do inspekcji dałoby miejsce na wpisywanie z ręki wartości stałych wtrysku i drogi (lub chociaż samej drogi) to byłoby naprawdę miło. Moznaby wtedy metodą prób dojść do idealnej stałej Vss.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group