Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VSS/INJ dotunowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pierafal
Nowy


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 9:14 pm    Temat postu: VSS/INJ dotunowanie Odpowiedz z cytatem

Przeprowadzilem kalibracje automatyczna komputerka, ktora wyszla dosc zgrubnie. Teraz chcialbym pod-tunowac vartosci VSS oraz INJ i zastanawiam sie czy moge je przeliczyc z prostej proporcji?

W tej chwili mam ustawione:
VSS=1547
INJ=2626

Przejechalem tak 309,2km i spalilem 30l LPG. Komputerek pokazal 310km i 39l LPG. Czy moge te stale przeliczyc z proporcji?
VSS_NEW=VSS*309,2/310=1543
nowy INJ=INJ*39/30=3414
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krystianmen
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 8:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kalibrowałem swój komputer w taki sam sposóbSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lut 10, 2012 7:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie zapomnij, że na lpg wskazania nigdy nie osiągną 100% - chyba, że na trasie jedziesz i masz cały czas jednakową temp. gazu. Jeśli jeździsz do pracy to rano będziesz miał inną korekcję, jak się rozgrzeje też inną. nie osiągniesz 100%.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pierafal
Nowy


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią Lut 10, 2012 10:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie masz przypadkiem na mysli temperatury silnika? Zakladajac ze wiekszosc czasu jezdze na rozgrzanym silniku, wydaje mi sie ze taka kalibracja ma sens. Co do jezdzenia na krotkich odcinkach to jest jeszcze problem ze przez pewien czas silnik pracuje na benzynie. Zastanawiam sie wlasnie czy nie zmienic podlaczenia sygnalu z wtryskow w taki sposob aby komputerek dostawal impulsy w momencie jak bedzie przelaczony na LPG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak. A co z km? Przeciez jak jedziesz na pb ta liczy ci tez km... Z tad tez zwieksza sie blad. Trzeba, aby uklad zliczal tylko na lpg. Ja u siebie tak mialem.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group