Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stała drogi i wtrysku
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie w FG wtryski poprostu leją razem zjawisko opużnienia wynika ze zniekształcen liniowych (tentnien szpilkowych) i jest bardziej spowodowane wałkiem rozrządu niz wtryskami

tak wiec leją w tym samym czasie , a paliwo w cylindrach nie mającyh suwu ssania pozostaje na zaworach
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wreszcie zlookałem ten filmik

Nio ciekawa hybryda napędzana w polowie powietrzem ... moze ma to sens nawet - bo 2 tłoki w tym przykładzie sa napędzane powietrzem i robia wstepna kompresje dla cylindrów o zapłonie iskrowym - nio to zakładając ze kompresja jest na poziomie 15 (ok 150KPa) nio to ładne sprzerzenie wychodzi , a z turbiną która jeszcze tam wciśnie ze 2 - moze 2,5Bara (ok 250Kpa) to przy małej pojemności moze mieć ładny stosunek mocy i całkiem spory moment obrotowy który powinien byc dostępny juz w niskich obrotach od ok 1500 - 2000 obr


Ale musiał bym zobaczyc i pomierzyc na naszym stanowisku bojowym do silników na warsztacie Smile

Niemniej bardzo ciekawy pomysł - ciekawe czy juz go gdzieś uzywają czy to tylko koncept jest

--
Ja bardziej sie skłaniam do konwersji na elektryczny -- ale narazie zasieg mnie nie satysfakcjonuje na ładowaniu i waga akumulatorów -
Jak stanieją ogniwa Polimerowe to bedzie mozna zaszaleć bo w porównaniu z Akumulatorami trakcyjnymi Trojan to naprawde miodzik Smile
--

pozdro
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy A ja już chyba wiem o co chodzi Very Happy (w końcu Smile

Nazewnictwo spowodowało tyle niedomówień Very Happy, ja to teraz rozumiem tak:
"Leją" - wg. mnie to znaczy wtryskują paliwo, Czyli dostają impuls od sterownika i w tym samym momencie (nie biorąc po uwagi czasu otwierania się wtrysku i czasu trwania samego wtrysku itp.) podają paliwo. A ono sobie czeka na zaworach do momentu otwarcia zaworu ssącego - i to jest to tzw. "opóźnienie", o które mi chodzi, którego mi cały czas brakowało Very Happy

Czyli po prostu zjawisko opóźnienie jest najzwyczajniej w świecie spowodowane wałkiem rozrządu, który otwiera zawory ssące Very Happy

Bo ja na początku myślałem, że pisząc o opóźnieniu mówiliśmy o opóźnieniu wtrysku paliwa względem poszczególnych wtrysków, po to aby każdy wtrysk zadziałał w innym momencie (jak w wielopunktowym wtrysku)...
A kolega SunRiv pisząc o opóźnieniu miał na myśli właśnie te opóźnienia wynikające z czasów otwierania się wtrysku, czasów trwania samego wtrysku i pewnie innych czasów, które wynikają z praw fizyki Smile

he he i tu być może nie mogliśmy dojść do porozumienia, ale już wszytko jasne - mam nadzieje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
...
Ja bardziej sie skłaniam do konwersji na elektryczny -- ale narazie zasieg mnie nie satysfakcjonuje na ładowaniu i waga akumulatorów...

Widzę, że kolega też interesuje się tematem EV Very Happy bardzo mnie to cieszy, też jestem zwolennikiem pojazdów elektrycznych, ale admin nas zabije jak na ten temat zaczniemy dyskutować, więc lepiej się nie będą wypowiadać bo bym chyba nigdy nie skończył Smile

Dzieje się sporo w tym temacie - aż nie nadążam za newsami - zapraszam na stronkę, którą współtworzyłem na początku z kolegą (teraz już mniej się udzielam - brak czasu, ale kolega, muszę przyznać, ładnie ją ciągnie dalej): www.samochodyelektryczne.org

Pozdrawiam
P.S. Jak będziemy kiedyś przerabiać swoje bryki na EV, to będzie kolejny temat do pogadania:), bo też chciałbym przerobić swoje autko, a zasięg tu nie stanowi problemu - bardziej chodzi o koszty - na razie za drogo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw Lis 19, 2009 10:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie kolego thor69 dokładnie o to mi chodziło Smile ale wiesz jak to jest ilu mechaników tyle nazewnictw Smile

Gwoli informacji :

Wielowtrysk lub Multi Poin Injection (MPI) to oznacza w skrócie tyle, że każdy cylinder ma swój wtryskiwacz - czyli wtryskuje paliwo bezpośrednio do swojego dolotu - a więc jest to lepsze rozwiązanie niż Monowtrysk (OPI) One Point Injection) gdzie zastapiono poprostu komore pływakową gaznika z zaworkiem iglicowym pojedyńczym wtryskiwaczem.


Tak więc mozesz mieć
MPI w systemie Full Group - wtryski działaja na jednym sygnale
MPI w systemie Semi-Sequence (pół sekwencja) grupowane po 2
MPI w systemie Full-Sequence lub Multi-Sequence czyli całkiem zależnie od wałka rozrządu kazdy wtryskuje osobno paliwo do właściwego cylindra w trakcie suwu ssania

---- To 3 najpopularniejsze systemy sterowania wtrysków

A dlaczego "Leją " ano jak sobie wyjmiesz wtrysk i podłaczysz mu sterowanie to zobaczysz jak mocno leje jak z pod prysznica
i dlatego tu ważne jest też ciśnienie na listwie bo gdy cewka otworzy iglice we wtryskiwaczu to ciśnienie na listwie wlewa paliwo


Co do EV
To kosztowo niejest źle jak narazie 14 tys za zestaw do konwersji
stronke znam oczywiście i bardzo dobra,
tak gwoli informacji to mam 2 silniki od Sztaplarek o mocy 18KM i 1800obr
oraz sterownik ZAPI z odzyskiem energi podczas hamowania , niestety brakuje funduszy na aku Trojana Sad

Co do konwersji mojego subaru to dosyc mocno sie zastanawiałem nad przekładka tych 2ch silników dlaczego bo mam 4WD wiec mogłbym używająć RWD ładować przodem, a zawsze można przełaczyć na FWD i 4WD (tak mam w orginale na bezynie stały Tył z mozliwością właczenia 4WD i przełaczenia na przód) przy Elce było by łatwiej Smile
Dodatkowo jak na śmiechowoza z 94 roku to żarówki mam tylko w reflektorach reszta oswietlenia migacze/lampy cofania/ pozycyjne / postojowe/dzienne / oswietlenie wnętrza fabrycznie na didach led - no ale to japoniec wiec zrozumiałe Smile tak wiec z instalacja 12V tez by problemu nie było - nio i sporo miejsca pod podłoga na akumulatory
tak myśle ze optymalnie 2 sekcje po 15 szt były by idealne
w takim wykozystaniu - uzywam RWD wiec uzywam 1 sekcji AKU
a druga jest ładowana przez FWD - nadmiar energi po naładowaniu 2giej sekcji jest przekazywany do ładowania sekcji uzywanej, która jest tez ładowana podczas hamowania silnikiem, a wrazie braku energi sekce sa przelaczane i przy obu napędach pracują łącznie jedna napędza RWD druga FWD

co myślisz kolego na taki pomysł sterowania ??
Powinno znacząco podnieść zasięg na 1 ładowaniu
Gdybym uzyskał pewny zasięg 200 - 300Km bedę wpełni usatysfakcjonowany - niebawem bede miał taki sam śmiechowozik na części (bez silnika) wiec moze zacznę powoli montować EVkę
o wage akumulatorów sie nie musze martwić bo mam elektropneumatyczne zawioeszenie i auto jest na ramie:)

Co ciekawe Subaru zrobiło fabrycznie odmiane mojego autka właśnie EV (Subaru Sambar EV) w 2002 roku

Ja w tym temacie też mogę długo bo też problem znam od podszewki - kiedys naprawiałem elektryczne wózki widłowe i melexy i stalowe wole Smile

Pozdrawiam
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lis 19, 2009 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
Tak więc mozesz mieć
MPI w systemie Full Group - wtryski działaja na jednym sygnale
MPI w systemie Semi-Sequence (pół sekwencja) grupowane po 2
MPI w systemie Full-Sequence lub Multi-Sequence czyli całkiem zależnie od wałka rozrządu kazdy wtryskuje osobno paliwo do właściwego cylindra w trakcie suwu ssania

To teraz już wszytko jasne na 100% Smile

SunRiv napisał:
A dlaczego "Leją " ano jak sobie wyjmiesz wtrysk i podłaczysz mu sterowanie to zobaczysz jak mocno leje jak z pod prysznica
i dlatego tu ważne jest też ciśnienie na listwie bo gdy cewka otworzy iglice we wtryskiwaczu to ciśnienie na listwie wlewa paliwo.

Zgadza się, ciśnienie paliwa ma tu znaczącą role - ponieważ od niego zalezy jak wtrysk "rozpyli" mgiełkę paliwa. Testowałem wtryski na takim specjalnym stanowisku do sparwdzania wtrysków, w którym możemy podać paliwo o różnym ciśnieniu i sprawdzić jak wtrysk rozpyla paliwo.

SunRiv napisał:
To kosztowo niejest źle jak narazie 14 tys za zestaw do konwersji

Podana kwota, jak rozumiem bez aku? Bo wtedy by się zgadzało Smile

SunRiv napisał:
tak gwoli informacji to mam 2 silniki od Sztaplarek o mocy 18KM i 1800obr
oraz sterownik ZAPI z odzyskiem energi podczas hamowania...

To super - to już jest sporo - fajnie Smile

SunRiv napisał:
Co do konwersji mojego subaru to dosyc mocno sie zastanawiałem nad przekładka tych 2ch silników dlaczego bo mam 4WD wiec mogłbym używająć RWD ładować przodem, a zawsze można przełaczyć na FWD i 4WD (tak mam w orginale na bezynie stały Tył z mozliwością właczenia 4WD i przełaczenia na przód) przy Elce było by łatwiej Smile

Pomysł napędu na 4WD jest ciekawym pomysłem - zwłaszcza, że będzie można przełączać sobie napęd z przodu na tył, albo używać jednocześnie - np. do trudnego terenu - sama waga drugiego silnika nie powinna obniżyć znacząco zasięgu - nie wiem ile ważą takie silniki od Sztaplarek Smile
W Twoim przypadku, jak masz oryginalnie napęd na 4WD to nie było by pewnie problemu przerobić, ale jak ktoś ma napęd na jedną oś, to moim zdaniem jeden silnik tez spokojnie wystarczy i ja będę raczej w tym kierunku szedł.
Druga sprawa to taka, że ja jak już będę kupować silnik to raczej będzie to prądu zmiennego, choć trudniejsze sterowanie.

SunRiv napisał:
Dodatkowo jak na śmiechowoza z 94 roku to żarówki mam tylko w reflektorach reszta oswietlenia migacze/lampy cofania/ pozycyjne / postojowe/dzienne / oswietlenie wnętrza fabrycznie na didach led - no ale to japoniec wiec zrozumiałe Smile

rewelacja, nie trzeba przerabiać na diodowe (bo konwencjonalnych żarówek nie wyobrażam sobie w EV Smile), nawet nie wiedziałem, że w tych latach robili diodowe oświetlenie, no ale w końcu to Subaru - do tanich nie należy Smile

SunRiv napisał:
tak myśle ze optymalnie 2 sekcje po 15 szt były by idealne
w takim wykozystaniu - uzywam RWD wiec uzywam 1 sekcji AKU
a druga jest ładowana przez FWD - nadmiar energi po naładowaniu 2giej sekcji jest przekazywany do ładowania sekcji uzywanej, która jest tez ładowana podczas hamowania silnikiem, a wrazie braku energi sekce sa przelaczane i przy obu napędach pracują łącznie jedna napędza RWD druga FWD

co myślisz kolego na taki pomysł sterowania ??
Powinno znacząco podnieść zasięg na 1 ładowaniu


Nie wiem czy podział na sekcje ma tu jakiś sens,
Choć nie wiem czy dobrze kolegę zrozumiałem:-) ponieważ nie ma sensu ładować aku z jednego silnika, napędzając jednocześnie auto drugim - przecież ładując aku silnik (pracujący jako prądnica) będzie dodatkowo obciążał (hamował) auto, czyli więcej energii pójdzie z aku, które napędzają auto...
Jeżeli źle zrozumiałem i kolędzie chodzi o hamowanie odzyskowe zrobione w ten sposób, że jak korzystamy z napędu np. FWD, to ładuje nam tylko RWD podczas hamownia i na odwrót - czyli tak na prawdę hamowanie odzyskowe jest raz z przedniej osi raz z tylnej, to nie wiem czy to jest dobry pomysł... szczerze mówiąc nie wiem, czy coś by to dało, chyba tylko dodatkowe straty, podczas przekazywania energii między strefami - nie wiem jak by bilans wyglądał - by trzeba było policzyć... no chyba, że by te dwie sekcje działały nie zależnie, ale to by musiały być dwa sterowniki - nie bardzo to widze - może coś źle zrozumiałem.... Ja bym tam zrobił jedną sekcję i tylko załączał sobie silniki, które aktualnie -ewentualnie hamowanie odzyskowe zrobić zawsze z dwóch osi - wtedy bysmy zyskali na nenrgi, bo auto by mocniej hamowało po puszczeniu "gazu" - dodatkowo dochodzi fakt, że by trzeba było znać maksymalny prąd jaki da prądnica, maksymalny prąd sterownika , no i maksymalny prąd ładowania aku, bo jeżeli by się okazało, że w tym miejscu mamy jakieś ograniczenia, to wtedy faktycznie można by rozbić ładowanie na dwie sekcje, no i w takim przypadku też dwa sterowniki by musiały być...

SunRiv napisał:
Gdybym uzyskał pewny zasięg 200 - 300Km bedę wpełni usatysfakcjonowany - niebawem bede miał taki sam śmiechowozik na części (bez silnika) wiec moze zacznę powoli montować EVkę

No taki zasięg to ja tez bym chciał mieć, starczył by mi w zupełności, ale koszt aku, jest masakryczny - ja myślę o aku, które mają sensowną sprawność, duży prąd ładowania (żeby w miarę szybko je naładować), no i co najważniejsze, dużą gęstość energi - by móc do auta jeszcze coś zapakować, oprócz aku Smile - no to na taki zasięg to około 40 tyś zł by potrzeba:)

SunRiv napisał:
...o wage akumulatorów sie nie musze martwić bo mam elektropneumatyczne zawioeszenie i auto jest na ramie:)

ale nie zapominajmy, że im cięższe aku, tym zasię spada- niestety za darmo ich nie powieziesz - dlatego stara się "odchudzić" wagę aku, czy nawet komponentów samochodu...

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 12:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swego czasu na Allegro był zestaw za 14000 do konwersji Silnik prądu stałego 11KM sterownik niepamiętam firmy jakis włoski i 8 akumulatorów trakcyjnych Trojan zasięg takiego zestawu wyliczyli na +- 40km

Silnik od sztaplarki 1 waży ok 30KG więc niewiele
W chwili obecnej moje auto z bezynką warzy 690KG i ma ładowność 760KG (całość max 1450KG)

powiedzmy ze po wywaleniu silnika , układu paliwowego,wału napędowego i chłodzenia zyskam jakieś ok 200 KG po usunięciu hydrauliki ogrzewania przedniego i tylnego jeszcze jakieś 30KG
jakby się pozbyc skrzyni to jeszcze z 50KG

no cóż japońce to japońce , ale o dziwo wersje na europe miały juz zarówki Smile Czasem aż sie cieszę ze mój jest z rynku wschodniego

------------------------
co do napedu i ładowania wał i tak sie obraca podczas jazdy jest tylko wysprzęglany na sprzęgle wielotarczowym w skrzyni rozłączane magnetycznie (dobra rzecz 2 sporzęgła - ale nie mam wpływu na działanie drugiego zalacza sie jak wcisne 4WD i FWD)

wiec silnik defakto bedąć podlaczony bezpośrednio do dyfra z przodu bedzie napedzany cały czas wiec mozna by go uzywac do ładowania

Znamionowo silnik sztaplarki pracuje na 86V ale mozna go kródko przeciązyć do 120V i uzyskac do 2300 obr (mocno sie wtedy grzeje)
ale podczas napędzania generuje 86V i ok 600W wiec całkiem całkiem
stosunkowo ma małe opory , ale to powinna zniwelkować przekładnia róznicowa dyfra

ale wolałbym dwa silniki LEMCO ale jak sie niema co sie chce Smile

Dodatkowo autko ma areodynamikę kartonu po lodówce , ale jest dosyć elastyczne i sprawne co jest dosyc dziwne przy tak małym silniku 1200cm .

Sterownik ZAPI, który posiadam potrafi przesłać do 800A w obie strony wiec powinien dac radę to obsłuzyć układ ładowania AGNAR - ma 2 tryby pracy z sieci 230V ładowanie 8H 10 akumulatorów lub 3fazowy 380V ok 4h co też daje jakieś możliwości

No tak waga AKU to krok milowy jeden waży ok 21KG

ale polimerowe o podobnych parametrach juz tylko 8Kg niestety cena x3

narazie niestety niemam funduszy na AKU Sad

silniki też bym wolał inne np pasujące w felge koniecznie bez szczotkowy
np Hitachi lub nippon-Denso kosz w japoni to jakieś 70000 jenów za sztuke , a wiec cena dobra
----------------------------------------

Zestaw który posiadam pochodzi z fabrycznego Auta Piaggio Porter wykonanego przez jakąś włoska firmę niestety był mocno uszkodzony , ale sterownik wiazki przekazniki , pedał gazu , licznik i zabezpieczenia oraz listwy do aku mam zdemontowane Smile dałem za to we włoszech 300Euro, silniki kupiłem na giełdzie w Lubinie od jakiegos pijusa chyba wkazdym razie wziołem 2szt za 400 złotych

wiec narazie mnie to drogo nie kosztowało

mam tez 8 akumulatorów Minn Kota SCS150 , ale nie mam pojęcia w jakim są stanie - pochodzą z łodzi dostałem jako GIFT w rozliczeniu za naprawę i dopalenie SVX-a

----------------
bedzie czas i buda trochę sie pobawię moze coś wyjdzie ...
ale napewno bedzie sporo problemów i bedę sie posiłkował wiedzą Pana Zbigniewa - niewątpliwego GURU jeśli idzie o Auta EV w Polsce
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 9:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
Swego czasu na Allegro był zestaw za 14000 do konwersji Silnik prądu stałego 11KM sterownik niepamiętam firmy jakis włoski i 8 akumulatorów trakcyjnych Trojan zasięg takiego zestawu wyliczyli na +- 40km

I to pewnie przy około 50 km/h, na płaskim terenie i z jedna osobą na pokładzie... Sad

SunRiv napisał:
wiec silnik defakto bedąć podlaczony bezpośrednio do dyfra z przodu bedzie napedzany cały czas wiec mozna by go uzywac do ładowania

Czyli dwa silniki miały by być z przodu?
No jeżeli chodzi o mechaniczne połączenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a układem napędowym w aucie to będę miał pewnie problemy - nie bardzo się na tym znam i tu bym musiał kombinować, gdzie by (i jak) najlepiej by umieścić silnik, żeby uzyskać jakieś sensowne parametry. Najchętniej też bym wywalił skrzynie, ale w tym momencie mi się komplikuje połączenie silnika elektrycznego z napędem, bo jakąś przekładnie by trzeba zrobić. Dlatego najłatwiej jest zostawić skrzynie i się podłączyć ze silnikiem elektrycznym w miejscu sprzęgła... czyli dokładnie tak jak Pan Zbigniew robi w swoich przeróbkach...

SunRiv napisał:
ale wolałbym dwa silniki LEMCO ale jak sie niema co sie chce Smile

No LEMCO to ja też bym wolał jak bym mógł wybierać Smile

SunRiv napisał:
Sterownik ZAPI, który posiadam potrafi przesłać do 800A w obie strony wiec powinien dac radę to obsłuzyć układ ładowania AGNAR - ma 2 tryby pracy z sieci 230V ładowanie 8H 10 akumulatorów lub 3fazowy 380V ok 4h co też daje jakieś możliwości

800 A to już ładny prąd, w porównaniu z 7 A jakie daje silnik (86V,600W), to jest duuuużo zapasu (oczywiście mam na myśli tylko odzysk) i aku też powinny taki prąd ze spokojem "przyjąć"Smile

SunRiv napisał:
No tak waga AKU to krok milowy...

Dokładnie, dopóki nowoczesne aku nie będą tańsze, o około 10 razy, to na razie EV będą dla bardziej zamożnych ludzi Smile w moim przypadku aku to też kamień milowy jeżeli chodzi o fundusze... (bo jak już to tylko biorę pod uwagę jakieś nowoczesne), ale jak będą ich coraz więcej produkować to będą coraz tańsze, więc musimy jeszcze trochę poczekać... lub być może coś odkryją ciekawego w tym temacie, a dzieje się sporo, co róż to są nowe newsy, więc jestem spokojny - trzeba czekać Smile

SunRiv napisał:
bedzie czas i buda trochę sie pobawię moze coś wyjdzie ...
ale napewno bedzie sporo problemów i bedę sie posiłkował wiedzą Pana Zbigniewa - niewątpliwego GURU jeśli idzie o Auta EV w Polsce

A co, trzeba kombinować, zwłaszcza, że już spora kolega posiada.
Na pewno Pan Zbigniew ma sporą wiedzę od strony technicznej i spore doświadczenie, choć jeżeli chodzi o podejście do EV to po prostu jest maniakiem i rozsądkiem (pod względem ekonomicznym) raczej się nie kieruje Smile Nie wiem jak będzie z pomocą u Pana Zbigniewa, ale poznałem go osobiście i jest dość specyficznym człowiekiem... ale może to i dobrze... takich ludzi jest coraz mniej, więc go w jakimś stopniu na pewno podziwiam, że potrafi poświecić absolutnie wszytko na rzecz EV... ja bym tak nie umiał... Jednak nie da się go przekonać, że póki co ta "technologa" jest zbyt droga dla zwykłych ludzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 11:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jeden silnik na przednim dyfrze , a drugi z tyłu

bo teraz mam silnik i skrzynię z tyłu pod podłoga , a z przodu dyfer napędzany wałem .


Czyli defakto jeden bedzie napedzał bezpośrednio przedni dyfer a drugi tył i teraz warto sie zastanowić czy też niedac z tyłu dyfra i przełaczanie kierunku jazdy realizowac elektrycznie sprawa prosta stosunkowo
bo chcialbym sie jednak pozbyc skrzyni biegów

tez liczę na to ze polimery stanieja w miare szybko , ale zawsze mozna pojść przykładem MONSTER GARAGE gdzie zrobili auto elektryczne napędzane 18v AKUMULATORAMI z narzędzi :0
i zamiast 170 szt aku 18V zamontować 500 szt aku z komórek Smile

--------------
Porobiłem 1rwsze testy 4 akumulatory mają sie dosyc dobrze a 4 są słabe , ale zawsze coś Elektronika działa silniki działaja

teraz tylko oczekiwanie na Bude z kołami i można pokombinować , napewno bede relacjonował na moim rodzimym forum
subarulibero.org
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
thor69
Nowy


Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 11:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
... teraz tylko oczekiwanie na Bude z kołami i można pokombinować , napewno bede relacjonował na moim rodzimym forum
subarulibero.org

To życzę powodzenia i na pewno odwiedzę forum aby sprawdzić jak poszło...

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 4:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troche to potrwa zrobiłem prube na samej ramie jest nieżle mam możliwośc sterowania napedami RWD/FWD/4WD zrobiłem pseudo skrzynie biegów elektronicznie

1 = 65V ok 1100obr
2 = 85V = 1800obr (znamionowe dla tego silnika)
3 = 120V ok 2400obr

zasilanie 12Aku tradycyjnych 45Ah

Uzyskane prędkosci dla w/w :
max:
1 = 45 Km/h
2 = 70 Km/h
3 = 86 km/h

zarówno dla FWD jak i RWD

dla 4WD o ok 20km wieksze

ładowanie działa dobrze zarówno stałe jak i z odzysku podczas hamowania - ale usmażyłem jeden silnik i zagotowałem akumulatory
pobór pradu przez oba silniki dla 3 wyniósł w szczycie 650A
dla pojedyńczego po wyłaczeniu zabezpieczenia w Sterowniku 920A
(mierzone na silnikach)

chwilowo czekm na karoserię i zbieram kase na Trojany
zabawy było 5h na zwykłych akumulatorach a po zagotowaniu siadły

Pozdrawiam
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
brombal
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 3

PostWysłany: Nie Wrz 15, 2013 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:

idąc dalej wytwarzane ciśnienie na listwie paliwowej wtrysku przez pompę obciaza membranę wtryskiwacza na którą napiera podciśnienie z cylindra i jesli cisnienie w cylindrze jest nizsze bądz równe do cisnienia na listwie nastepuje otwarcie wtryskiwacza i wtrysniecie paliwa


Możesz wyjaśnić tą glupotę o której napisałeś jakie podciśnienie z cylindra czy ty piszesz o wtrysku bezpośrednim ?
przy pośrednim ciśnienie w cylindrze nikogo nie interesuje a otwarcie wtrysku jest poprzez impuls elektryczny więc co ty pieprzysz o ciśnieniach troche to pomieszałeś z zasadą działania wtrysku diesla ale widze ze o jednym i 2 systemie paliwowym nie masz bladego pojęcia .


Cytat:
w moim silniku EF12iR3H6 mam system STI MPI sterowanie wtryskami synchroniczne czyli synchronizowane położeniem wału i wałków rozrzadu (zmienne fazy) tu są wtryskiwacze uruchamiane każdy osobno bo inaczej silnik by nie odpalił sekęcja odpalania to 3/2/1 czyli zapłony są od ostatniego cylindra do pierwszego dlaczego tak dlatego ze silnik to typowy 6 cylindrowy Boxer Smile

tymczasem w tradycyjnym silniku zapłon jest 1/2/3/4


kolejne pieprzenie w bambus jak żyje nie widziałem auta z zapłonem w kolejności 1234 najczesciej stosowana kolejność to 1342


Cytat:
Zajmuje się przestrajaniem i tuningowaniem silników gdzie czesto montuje zestawy PiggyBack takie jak DECTII czy SMT6 i wiedząc ze sterowanie wtryskiem jest jednolite przełaczam na sterowanie wtryskami z Prosiaka bo tam moge ustawic takie parametry jak czas otwarcia (mozna skracac i wydłuzać dla okreslonych obrotów i doładowania) , czas wypełnienia wtrysku (w połaczeniu ze sterowaniem zapłonu )
i wiele innych

tak wygladaja wykresy z mojego silnika :



a tak wyglada mapa paliwa - wersja beta (jeszcze nad nią pracuję )



jak widzisz masz tu podane wartości dla danego zakresu obrotów i doładowania z turbiny

w razie pytań odpowiem


z taka znajomością silników nie wysłałbym do ciebie nawet wroga
sorry musiałem coś napisac choć po pierwszym twoim poście z głupotami mowiłem sobie aby sie nie mieszać ale jak czytam że jesteś tjunerem to mie poniesło
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brombal
Nowy


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 3

PostWysłany: Nie Wrz 15, 2013 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SunRiv napisał:
No właśnie kolego thor69 dokładnie o to mi chodziło Smile ale wiesz jak to jest ilu mechaników tyle nazewnictw Smile

Gwoli informacji :

Wielowtrysk lub Multi Poin Injection (MPI) to oznacza w skrócie tyle, że każdy cylinder ma swój wtryskiwacz - czyli wtryskuje paliwo bezpośrednio do swojego dolotu - a więc jest to lepsze rozwiązanie niż Monowtrysk (OPI) One Point Injection) gdzie zastapiono poprostu komore pływakową gaznika z zaworkiem iglicowym pojedyńczym wtryskiwaczem.




Możesz mi kolego powiedzieć co oznacza "OPI" naprawiam samochody 24lata i nie spotkałem się nawet w najgłupszych publikacjach z takim okresleniem obowiązujące określenie to SPI single point iniection jako analogia do multi ale zaczyna mi się podobac jak piszesz banialuki a inni cię słuchają jak świnia grzmotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group