Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sekwencyjny wtrysk gazu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marchec
Nowy


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 2

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 12:34 pm    Temat postu: Sekwencyjny wtrysk gazu Odpowiedz z cytatem

Witam,
co w przypadku aut z sekwencyjnym wtryskiem gazu? Czy sygnał do komputera bierze się z centralki sterującej wtryskiwaczami gazowymi, czy benzynowymi? Czy jest moliwe, aby komputer pokładowy pokazywał prawidłowe spalanie zarówno na benzynie, jak i na gazie, czy też za każdym razem przy przełączeniu rodzaju paliwa potrzebna jest kalibracja?
Czy można korzystać z czujnika temperatury wbydowanego oryginalnie w samochodzie? Czy możeliwe jest podłączenie innego czujnika temp. znajdującego się w aucie (np. czujnika temp. płynu chłodzącego?)
Pozdrawiam
Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 5:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na te pytanie już były odpowiedzi- dlatego za kilka di posta usówam

Ale jeszcze raz Ci odpowiem- podłanczasz sie do centralki od wtrysku benzyny- wtrysk gazu Cie nie interesuje. Jak jezdzisz na gazie to skalibrujesz na gazie i po sprawie, będziesz miał poprawne wskazania.
Czujnika temperatury nie można zmienić musisz mieć to n co ja dokładam, ale możesz sobie go umieścić w dowolnym miejscu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marchec
Nowy


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 2

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 6:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, szukałem ale nie udało mi się znaleźć... Co do komputera - przecież zawsze gazu auto spala nieco więcej niż benzyny (wynika to chyba z różnej liczby oktanów) - więc czy wskazania wtrysku benzyny (ustawone na benzynę) nie będa zafałszowane? (czyli komputer będzie wskazywał TEORETYCZNE zużycie benzyny, a nie PRAKTYCZNE zużycie gazu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 11:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marchec napisał:
OK, szukałem ale nie udało mi się znaleźć... Co do komputera - przecież zawsze gazu auto spala nieco więcej niż benzyny (wynika to chyba z różnej liczby oktanów) - więc czy wskazania wtrysku benzyny (ustawone na benzynę) nie będa zafałszowane? (czyli komputer będzie wskazywał TEORETYCZNE zużycie benzyny, a nie PRAKTYCZNE zużycie gazu)

Ja mam sekwencję u siebie. Podpinasz się pod kabel sterujący wtryskiwaczem benzyny (przed rozcięciem, które doprowadza sygnał do komputera gazu). Dlaczego tak? Bo wtedy zawsze będziesz tam miał impulsy wtrysku. A sam wiesz, że auto z LPG sekwencją na PB jedzie do momentu zagrzania silnika do odpowiedniej temp. ustalonej w komp. gazowym -zazwyczaj w lecie kilka minut, a jak jest b. gorąco to max 20s po odpaleniu przełącza ci się na LPG. Więc nie ma potrzeby kalibrować dla PB i LPG.
Ja u siebie (6 cylindrów sekwencja LPG) podpiąłem się do wtryskiwacza PB i odczyty mam zawsze. Jak jadę na PB to liczy i jak przełączam się na LPG to też liczy. Wiem, że to nie jest w 100% dokładne ale mi wystarczy. Nasz komputer też nie jest w 100% dokładny. Tylko fabryczne kompy są najdokładniejsze, bo przeszły wiele setek godzin testów zanim je włożono do aut. To że na LPG więcej pali to nic, bo kalibrację przeprowadzasz i tak na rozgrzanym silniku na LPG.
Mi średnio wychodzi 1 L PB na 100km - do odpalania. Zbiornik mi wystarcza na ~ 4000km. Tankuję PB tylko do odpalania. W sekwencji nie da się odpalić auta na gazie - komputer nie pozwoli. Odpalasz na PB i za chwilę on się przełącza na LPG.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marekb
Nowy


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 5

PostWysłany: Pią Lut 25, 2011 12:26 am    Temat postu: Chyba nie Odpowiedz z cytatem

Witam. Nie za bardzo się z tym zgodzę. Przy zasilaniu gazem sygnał jest nadal brany z wtrysku benz., czyli komp. będzie "myślał",że jedzie na benz. i wskazania będą zaniżone wzgl. gazu.Ja zamierzam podłączyć sygn. wtrysku do wtrysku benz. przy wtryskiwaczu i do wtrysku gazowego.Zastosuję diody,żeby ewentualnie napięcie sterujące z jednego wtryskiwacza nie nakładało się na drugi wtryskiwacz.Uzasadnienie:przy pracy na benz. pracują wtryski benz.-gazowe nie. Po przełączeniu na gaz wtryski benz. zostają odłączone,a sterownik benz. emulowany,żeby nie pokazywał błędu.Przy odłączeniu wtrysku benz. w to miejsce jest załączany wtrysk gazowy.Dodam, że wtrysk gazu jest zawsze dłuższy od wtrysku benz. przy zachowaniu tych samych parametrów jazdy-czyli jazda na gazie-większe zużycie paliwa(gazu)-jazda na benz.-mniejsze zużycie paliwa(ben.)-czyli poprawnie.Ja swój komp. będę kalibrował na gazie i zobaczę jaki to będzie miało wpływ na pomiar zuzycia benz. po zmianie paliw.Co myślicie o takim połączeniu. Ma to szansę powodzenia? Wkleiłbym schemacik, ale nie wiem jak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lut 25, 2011 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja już rozwiązałem ten problem: otóż nadal jestem podpięty do wtryskiwacza benzyny, ale... mam 2 przekaźniki. One się załączają równolegle z włączeniem elektrozaworu gazu, czyli w momencie kiedy silnik za kilka sekund będzie pracował na gazie. Do tych przekaźników mam podpięte sygnały VSS i INJ. Efekt? Jak jadę na benzynie elektrozawór LPG jest zamknięty, przekaźniki nie działają, komputer nie liczy nic: VSS=0, spalanie =0.
Jak się silnik zagrzeje, włączają się przekaźniki (poprzez sterowanie z elektrozaworu LPG), silnik zaczyna chodzić na LPG, mam wskazanie prędkości VSS i spalania INJ.
W tej chwili dokładność komputera jest na poziomie +- 5%. Czyli jak tankuję na dystrybutorze pokazuje np. 32,6L a mi komp pokazuje np. 31L. Wynika to z korekcji temperaturowych LPG, jak jest zimny to czasy wtrysku są skracane, a jak gorętszy - wydłużane.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ozyrys486
Nowy


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 1

PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 10:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesteście w błędzie jeśli macie sekwencyjny wtrysk gazu jest przewód przy wtryskiwaczu benzyny na którym jest cały czas sygnał z komputera benzynowego i nie trzeba kombinować z jakimiś diodami i przekaźnikami
dobrze by było gdyby komputerek miał możliwość kalibracji na benzynie i osobno na gazie (wiadomo trzeba go poinformować na jakim paliwie pracuję ale to jest proste ) wtedy nie ma problemu ze przekłamuję na gazie lub na benzynie

ja osobiście mam tak zrobione po wcześniejszym kontakcie w warsztacie w którym montowano mi instalację gazową
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marekb
Nowy


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 5

PostWysłany: Nie Lut 27, 2011 9:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież pisałem,że czas wtrysku gazu i benz różnią się.Wobec tego spalanie też powinno się różnić.Jak skalibrujęsz na benz a pojedziesz na gazie to komp pokaże spalanie benz a nie gazu.Sekwencja gazowa działa tak,że wtryskiem gazu nadal zarządza komp benz, a komp. gazowy przelicza różne dane: dł.wtrysku benz.,ciśnienie i temp. gazu,podciśnienie w kolektorze ssącym i inne- na podstawie tych danych oblicza moment i czas wtrysku gazu i dawkuje go.W przypadku kol. killer78 jego komp zlicza impulsy tylko na pracy na gazie-ale o to mu chyba chodziło. To jego wybór i wola. Mi chodzi o pomiar benz i gazu niezależne od siebie. Jeśli masz sekwencję gazową to podepnij lapka i zobaczysz długości wtrysków benz i gaz.U mnie dla przykładu na wolnych benz 2,6 ms , gazu 3,4 ms. Jeśli komp pokł zlicza ilość impulsów-to masz rację, jeśli długość-to nie masz racji.Wszelkie sugestie mile widziane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Mar 23, 2011 10:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MOje rozwiązanie daje mi zgodność prawie 97%. Teraz w zimie, a jak będzie latem nie wiem, zobaczę. Narazie mi to wystarcza. Nie potrzebuję zliczania na PB bo służy mi tylko do odpalania. Ale jak macie jakieś ciekawe sugestie, to chętnie posłucham.
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group