Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Renault Megane] Problem ze zliczaniem impulsów wtrysku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystianmen
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 2:29 pm    Temat postu: [Renault Megane] Problem ze zliczaniem impulsów wtrysku Odpowiedz z cytatem

Witam, na początku chciał bym życzyć wszystkim wesołych i radosnych świąt Smile

Są święta więc znalazłem chwilę na opisanie mojego problemu Smile

Według schematu zamieszczonego niżej powinienem podpiąć się do komputera ECU następująco:
VSS: 12 pin
wtrysk: 4 pin lub 30 pin

Zliczanie impulsów drogi wydaje się być poprawne podczas jazdy impulsy rosną, w przeciwieństwie do zliczania impulsów wtrysku cały czas pokazuje mi wartość 0.

Próbowałem podłączyć się do komputera ECU oraz bezpośrednio do wtryskiwacza, rezultat taki sam. Kabel dwu kolorowy bodajże różowo-pomarańczowy jest to ten drugi bez napięcia 12V.

Przejście na kablach z kostki wtrysku do układu dopasowującego sprawdzałem chyba ze 100 razy, więc nie mam pojęcia gdzie leży problem.

Proszę o jakąś wskazówkę, może to wina układu dopasowującego lub samego programu wgranego do mojego komputera ?? Myślę że kable są poprawnie podpięte podpinałem je w ten sam sposób co kable do VSS Smile

Mam duża płytkę tą z przetwornikami oraz procesor z przeplotką na atmega32. Mój samochód to Renault Megane rocznik 97 1.6 benzyna.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mariusz
Nowy


Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Ozorków

PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 6:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki sam problem występuje w Renault 19. Wskazania pojawiają się tylko wtedy gdy wtrysk jest odcięty przez centralę od gazu. Dotyczy to silnika 1,7 mono i 1,7 multi. W takich podłączałem i taki sam efekt. Podobno można zrobić układ dopasowujący na przerzutniku Schmitta i przepuścić sygnał przez optobarierę.
_________________
To co masz zrobić dzisiaj zrób wczoraj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krystianmen
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sty 02, 2011 12:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem? Nadal mam ten problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krystianmen
Nowy


Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może inaczej zadam pytanie, może macie jakiś pomysł jak odpowiednio przekształcić mój układ dopasowujący aby komputer zaczął zliczać impulsy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 10:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

można by też spróbować zapodac przez jakiegoś TL-ka na wejście odwracające
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group