Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nietypowy silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Pytania dot. Komputera pokładowego
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekpb
Nowy


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2

PostWysłany: Nie Kwi 12, 2009 8:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam pytanko odnośnie spalania, bo nie daje mi to spokoju.

Cytat:
najlepiej wykonywac kalibrację "na trasie", utzymujac mniej wiecej takom samom prędkość, jednak unikając hamowania silnikiem ( bo to sporo przekłamuje wskazania, bo silnik w tym czsie ma zuzycie zerowe).


Ale, jak to działa ogólnie rzecz biorąc ? Bo na to wygląda, że jest to bardzo zależne od stylu jazdy. Czy ten komputer będzie zwiększał pokazywane średnie spalanie, jeżeli przykładowo będę samochód piłował na niskich biegach lub deptał mu porządnie ? A czy będzie się obniżać jeśli będę jeździł na trasach ? Czy to w ogóle się spisuje ? Bo troszkę mnie zniechęca ta kalibracja, bo myślałem, że podpinam to do wtrysku i od razu z niego otrzymuje faktyczne średnie spalanie. Może mi ktoś przybliżyć jak to należy rozumować ? Wydaje mi się, że takim sposobem wynik może być mocno zakłamany i może daleko odbiegać od faktycznej ilości spalania. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Kwi 12, 2009 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie jest to z wiązane- poprostu opis kalibracji jest taki jaki jest bo taka kalibraja jak opisałem jest idealna- oczywiscie nie jest to wykonalne w normalnym cyklu- co nie oznacza że komputer będzie żle pokazywał bo by to było bez sensu- ale z tego co pamiętam to było to już pare razy dość dokładnie opisywane na forum- więc poszukaj a dowiesz się szcegółów jeśli nie wystarczy Ci moja odpowiedz.

Tak wiec podsumowując komputer "wie" kiedy jedziesz jak niedzielny kierowca a kiedy jak rajdowiec Smile i wszytko Ci pięknie pokazuje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Miraz
Nowy


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 2

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 3:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , mam pytanie. Posiadam Honde i nasuwa mi sie jedna mysl. Komputerek podlacza sie pod wtrysk , jezeli wtrysk jest jednopunktowy to ok, ale ja mam dwuwtryskowy i powyzej 3.5K obrotow zalacza sie drugi wtrysk ....?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SunRiv
Zawsze na posterunku


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 321
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 4:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie martw sie tym bedzie działać prawidłowo bi nie ważne czy masz 1 puntowy czy 2 wtrysk czy 8 wtrysków itd
_________________
Subaru Libero SDX-SR 94"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 10:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jemu sie wlacza drugi wtrysk, jesli dobrze zrozumialem....
....to chyba komputer musial by zliczac impulsy z jednego zestawu wtryskow i z tego co sie włącza powyżej 3500obr...ale moze sie myle...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Miraz
Nowy


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 2

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 12:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie o to mi chodzi... ciekawi mnie jak to dziala ... jak komputer zbiera dane z 2 wtryskow?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 1:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miraz napisał:
Wlasnie o to mi chodzi... ciekawi mnie jak to dziala ... jak komputer zbiera dane z 2 wtryskow?

Nie ma problemu w aucie ktory ma SPI lub MPI (czyli czy ma jeden wtrysk czy np 4) bo to jest rozwiazane automatycznie (w pewnym sensie:)
Natomiast nie wiem co jesli masz 2 systemy wtryskow i ECU steruje nimi z osobna....
Niech sie inni wypowiedza, bo to ciekawe:)
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malin_f1
Nowy


Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 27

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 3:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wogóle działa kalbiracja ? uruchamiam ją przjeżdżam np 50km za jednym zamachem i muszę podać spalanie i drogę czy mogę spokojnie wyłączyć samochód , wejeździć bak zalać do pełna i dopiero podać ile przejechem i ile spaliłem wg dystrybutora ? czy za każdym odpaleniem muszę kalibrację włącząć czy tylko można skalibrować przy jednym długim przelocie bo jak wyłączę samochód to już po ptakach Question

Następnie czy spalnie można podać tylko jako wielokrotność 0,5L czy może to być wartoś np 8,8L bo gdzieś znalałem że tylko z dokładnością do 0,5L Question

Przy kalibracji jak zmieniają się wartości D i V rozumiem że jak jest wszystko OK podpięte i działa to jak zdejmę nogę z gazu przy prdkości np 100km/h to średnia wtrysku powinna w tym momencie wskazać 0 Question

Proszę o odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
d0kt0r3k
Nowy


Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 9

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 4:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co narazie wyczytalem (bede zakladac komputerek w przyszlym tygodniu, czekam na chwilke wolnego czasu, wiec narazie wiedza czysto teoretyczna:) ) to spalanie podajesz orientacyjnie - mozesz podac takie ktore juz policzyles wczesniej.

Kalibracja jest jednorazowa, komputer pamieta podane przez Ciebie wartosci D i W.

Co do dokladnosci spalania to nie wiem - ale nie wydaje mi sie to super-istotne, czy bedzie 0,3 czy 0,5.

Jezeli zdejmiesz noge z gazu (hamowanie silnikiem) wtedy zdaje sie ze W powinno sie nie powiekszac, bo D to droga, a W wtrysk - wiec, przy hamowaniu silnikiem nie ma wtrysku dodatkowego paliwa.

Ale to tylko to co wymyslilem na podstawie instrukcji i wpisow na forum, jezeli jest inaczej to prosze mnie poprawic;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malin_f1
Nowy


Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 27

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 4:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

interesuje mnie czy po ustawieniu kalibracji komp ją pamięta po ponownym odpaleniu samochodu i czy nadal zlicza impulsy drogi i wtrysku podczas kolejne jazdy dopóki nie wyjdziemy z trybu autokalibracji i wpiszemy średnie spalanie i drogę ?
Przeczytałem że impulsy drogi zmieniają się w przedziale 0-255 i pytanie czy zmeniają się wraz z prędkością czy ta stała ustala się mniej więcej na stałym poziomie podczas jazdy ? Jak powinien zachowywać się ten licznik w czasie jazdy wrtości rosnąć wraz ze wzrostem prędkości i maleć wraz ze zmniejszaniem prędkości? Pytam bo dla mnie to ważne gdyż mam niejasną sytuację z VSS i np do licznika sygnał prędkości idzie po CAN i jest nie do wychwycenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
d0kt0r3k
Nowy


Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 9

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 4:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to w takim razie nie pomoge;-) tego jeszcze nie wiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

malin_f1 napisał:
interesuje mnie czy po ustawieniu kalibracji komp ją pamięta po ponownym odpaleniu samochodu i czy nadal zlicza impulsy drogi i wtrysku podczas kolejne jazdy dopóki nie wyjdziemy z trybu autokalibracji i wpiszemy średnie spalanie i drogę ?
Nigdy tak nie próbowałem, ale wątpię żeby komp pamiętał kalibrację po wyłączeniu stacyjki. Może sprawdzę przy okazji.
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal77 napisał:
Nigdy tak nie próbowałem, ale wątpię żeby komp pamiętał kalibrację po wyłączeniu stacyjki. Może sprawdzę przy okazji.

Oczywiscie ze pamieta!
A jaki by to miało sens gdyby nie pamietał!?
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
d0kt0r3k
Nowy


Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 9

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jangcy napisał:
michal77 napisał:
Nigdy tak nie próbowałem, ale wątpię żeby komp pamiętał kalibrację po wyłączeniu stacyjki. Może sprawdzę przy okazji.

Oczywiscie ze pamieta!
A jaki by to miało sens gdyby nie pamietał!?


chodzi o sam proces kalibracji (zliczania impulsow), a nie juz uzytkowania komputerka, wiec moze faktycznie nie koniecznie pamietac;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisałem w opisie, wystarczy przeczytać- UKŁAD PAMIĘA DANE PO ODŁĄCZENIU ZASILANIA !!!!

Kasują sie tylko kilometry dzienne oraz prędkość maksymalna, cała reszta wraz z kalibracją jest w pamięci !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
malin_f1
Nowy


Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 27

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba się nie rozumiemy chodzi mi o proces kalibracji a nie już dane zapamiętane po kalibracji... chodzi mi o to odpalam kalibrację wyjeżdżam cały zbiornik (w ciągu np tygodnia) zatrzymuję kalibrację i podaję że przejechałem np 600km spaliłem 50L
Jak już to proszę o napisanie jak zachowują się wartości drogi i wtrysku w czasie kalibracji żebym wiedział że wszytko jest OK a nie domyślał się tylko i niepotrzebnie nękał telefonami więc proszę o rozwianie wątpliwości
1 stała drogi wacha się od 0-255 proporcjonalnie do zwiększanej prędkości ??

2 stała wtrysku wacha się w przedziale (jakim?) po zdjęciu nogi z gazu spada do 0 ??


Ostatnio zmieniony przez malin_f1 dnia Pon Lut 15, 2010 9:57 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to sie nie rozumiemy rzeczywiście- proces kalibracji musisz wykonac "jednym ciągiem" czyli w ciągu jednego odpalenia silnika .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
michal77
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 115
Skąd: Gorzyce-Osiny

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 9:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli tak jak mówiłem, już nie muszę sprawdzać.
_________________
Peugeot 206 1,4 8V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
malin_f1
Nowy


Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 27

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 9:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slota.marcin
Nowy


Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 13

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Dołączam się do pytań o kalibrację, bo z tego co czytam to komputerek, który tu mamy dość niedokładnie mierzy spalanie.

Pomiar wtrysku, to tylko zliczanie impulsów, co nie jest dokładne, gdyż tylko czas otwarcia wtrysków jest adekwatny do spalania benzyny, a nie ilość iskier na świecy, choć w pierwszym przybliżeniu, można to przyjąć z pewną dozą błędu.

A dlaczego?

Prosta odpowiedź: sprężarka, czy to co podaje paliwo ma zawsze stałe ciśnienie, wtrysk jest albo otwarty albo zamknięty, czyli nie ma stanu, by byłby otwarty połowicznie. Z tego wyniki, że ilość paliwa wtryśniętego jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia wtrysku. Dlatego też uważam, że pomiar dokonywany przez komputerek jest niedokładny.

Należało by przerobić sposób obliczania spalanego paliwa. Jeśli będzie zainteresowanie, mogę opisać, moim zdaniem, poprawne rozwiązanie.

Druga kwestia, to samochody z dwoma układami wtrysku, tu pomiar tym co jest w komputerku, nie da dobrych odczytów. Należałoby zastosować inny sposób pomiaru spalania na obu wtryskach. Też mogę coś zasugerować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slota.marcin napisał:
Witam!

Pomiar wtrysku, to tylko zliczanie impulsów, co nie jest dokładne, gdyż tylko czas otwarcia wtrysków jest adekwatny do spalania benzyny, a nie ilość iskier na świecy, choć w pierwszym przybliżeniu, można to przyjąć z pewną dozą błędu.

A dlaczego?

Prosta odpowiedź: sprężarka, czy to co podaje paliwo ma zawsze stałe ciśnienie, wtrysk jest albo otwarty albo zamknięty, czyli nie ma stanu, by byłby otwarty połowicznie. Z tego wyniki, że ilość paliwa wtryśniętego jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia wtrysku. Dlatego też uważam, że pomiar dokonywany przez komputerek jest niedokładny.

Wiatm
Chyba nie kumam o czym piszesz...nikt tu nie mówi o mierzeniu jakis polowicznych stanów wtrysku. Mierzy sie otwarcie. Zakladajac ze cisnienie na wtrysku jest takie same (a powinno byc) to zmierzymy ile auto dostalo paliwa. I o to mam chodzi, czy paliwo sie spali czy nie , to nie ma znaczenia, bo juz zostalo usuniete ze zbiornika.
Pomiar bedzie obciazony pewnym błedem (nawet oryginały w autach sa) chociazby z minalnych różnic w właściwościach paliwa zimnego/ciepłego. Podobnie oszukują troche dystrybutory, licznik samochowy tez nie musi idelanie mierzyc odległosci itp...jednak z tego co widac, poza nielicznymi, wiekszości komputerek pokazuje własciwe zużycie.
slota.marcin napisał:

Druga kwestia, to samochody z dwoma układami wtrysku, tu pomiar tym co jest w komputerku, nie da dobrych odczytów. Należałoby zastosować inny sposób pomiaru spalania na obu wtryskach. Też mogę coś zasugerować.

Oczywiście ze jak masz dwa systemy wtrysków, nie mylić z osobnym wtryskiem dla każdego cylindra, to nie bedzie dobrze działać, ale pamietajmy ze to jest urzadzenie uniwersalne, wiec działa dobrze ze standardowymi systemi.
PS
Ten fragment jest nielogiczny.
slota.marcin napisał:

Pomiar wtrysku, to tylko zliczanie impulsów, co nie jest dokładne, gdyż tylko czas otwarcia wtrysków jest adekwatny do spalania benzyny, a nie ilość iskier na świecy, choć w pierwszym przybliżeniu, można to przyjąć z pewną dozą błędu.


Pozdrawiam
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slota.marcin
Nowy


Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 13

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="jangcy"]
slota.marcin napisał:

Chyba nie kumam o czym piszesz...nikt tu nie mówi o mierzeniu jakis polowicznych stanów wtrysku. Mierzy sie otwarcie. Zakladajac ze cisnienie na wtrysku jest takie same (a powinno byc) to zmierzymy ile auto dostalo paliwa. I o to mam chodzi, czy paliwo sie spali czy nie , to nie ma znaczenia, bo juz zostalo usuniete ze zbiornika.
Pomiar bedzie obciazony pewnym błedem (nawet oryginały w autach sa) chociazby z minalnych różnic w właściwościach paliwa zimnego/ciepłego. Podobnie oszukują troche dystrybutory, licznik samochowy tez nie musi idelanie mierzyc odległosci itp...jednak z tego co widac, poza nielicznymi, wiekszości komputerek pokazuje własciwe zużycie.


Niestety nie mam wglądu do kodu komputerka, i nie będę miał bo Rafał nie go daje, ale z opisu procedury kalibracji wynika, że jest tylko z grubsza oszacowane spalanie. Tzn, że oblicza się średnio ile na jednokrotne wstrzyknięcie pójdzie paliwa. Ale jak zaczniesz jeździć dynamiczniej, to możesz obudzić się z ręką w nocniku na kilka kilometrów przed stacją paliw z pustym bakiem, bo średnio komputerek pokazał, że spalałeś mniej niż w rzeczywistości.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jangcy
Lekko zaangażowany


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: York

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 7:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co ja czytalem na forum, to zliczne sa czasy otwarcia wtrysku,
pojedziesz dynamiczniej, to ECU poda wiecej paliwa, komputer to odnotuje. nie powinno byc odchylen....

Podczas kalibracji, wazne zeby warunki jazdy były stabilne. Idelanie bylo by jakby mozna było odpalic silnik i zliczyc czas wtrysku podczas powiedzmy zuzycia 1 litra paliwa, ale wiadomo, ze to jest dosc trudne.
To jest urzadzenie uniwersalne, skierowane do uzytkownikow o róznym spopniu wiedzy o samochodach i elektronice.
Jak narazie ludzie pisza ze mierzy dobrze. wyliczone podczas kalibracji stałe, mozna zmieniac i uzyskac idealne wskazanie po kilku tankowaniach.
Ja mam obecnie oryginalny komputer pokladowy w focusie, ktory zalozylem sam, bo jest to łatwe w tym modelu i takze producent przeciedział kalibracji w opcjach urzadzenia...
_________________
- czy ktos widzial takie cuda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
perkoz20
Nowy


Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3

PostWysłany: Sob Cze 05, 2010 3:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam pytanie odnośnie kalibracji automatycznej, chciałbym przeprowadzić jeszcze raz i za kazdym razem wchodzi mi w kalibrację ręczną. jak wejść w automatyczną, wersja softu 5.0 czyli wszystkie 3 przyciski przy włączaniu silnika czyż nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
k.xman
Nowy


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 4

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

perkoz20 napisał:
mam pytanie odnośnie kalibracji automatycznej, chciałbym przeprowadzić jeszcze raz i za kazdym razem wchodzi mi w kalibrację ręczną. jak wejść w automatyczną, wersja softu 5.0 czyli wszystkie 3 przyciski przy włączaniu silnika czyż nie?

Przyciski + i - tu masz dokłdny opis http://rpacia.netcontrol.pl/autokomp/Instrukcja.zip
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Pytania dot. Komputera pokładowego Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group