Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Audi - mechaniczno-elektroniczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 12:06 pm    Temat postu: Audi - mechaniczno-elektroniczny Odpowiedz z cytatem

A więc tak widziałem że już na mechanicznym wtrysku komputer nie działa, ale czy mechaniczno elektronicznym????
Mam audi b3 z silnikiem o oznaczaniu 3a wielopunktowy mechaniczny, posiada on ecu przepływomierz system adaptacji sondę lambda itp

i teraz moje pytanie czy ten komputerek będzie działać w moim audi (czujnik vss jest) ??

nie chce tworzyć drugiego topicu

czy jakbym taki komputerek zakupił znajdzie się ktoś w Kraku co pomoże to podpiąć??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 8:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt nie wie bo zastanawiam się czy kupić Crying or Very sad

hmm a jak zostawię luźne przewody od wtrysków
to cały czas będzie pokazywało 0?? czy może zniknie lub da się to funkcję wyłączyć wogule aby jej nie było widać(bo będzie mnie drażnić to zero)
i czy jak włączę komputer to będzie mi pokazywało to co ostatnio było na wyświetlaczu czy to nieszczęsne spalanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Maj 31, 2008 1:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możesz wgrać wersję bez pomiaru zużycia paliwa- jest taka wersja 1.0 do samochodów gaznikowych. Oczywiscie dostajesz ją w komplecie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał po rozmowie z nadwornym elektronikiem audi Razz ,jest jakaś szansa(mam nadzieje że ty mi to powiesz bo widze że jesteś w tym obeznany) założenie tego spalania za pomocą tego tranzystora .
przytaczam rozmowę z forum:

ja:
Wiem że posiadam wtrysk mechaniczny ale czy gdzieś są podawane wartości (impulsy) do ecu i jak to przebiega w tym modelu silnika??? (pytanie trochę głupie ale chciałbym wiedzieć)

może źle się wyraziłem Crying or Very sad
chodzi mi czy komputer( ECU) ma dane o czasie otwarcia wtrysków czy jest to jakoś inaczej realizowane (jak, i jaki sygnał o ile jakiś jest)

....no to teraz to zagmatwałem Razz
Odpowiedź:
misiek440, silnik 3A to silnik z systemem KE-Motronic 1.1 lub 1.2. To "KE" znaczy, że jest to ciągły wtrysk benzyny, supportowany elektroniką.
Wtryskiwacze - jak juz wiesz są mechaniczne, działają na zasadzie ciśnienia działającego na sprężynkę, po przekroczeniu sprężynka puszcza, następuje wtrysk, ciśnienie spada, spręzynka się zamyka i cykl się powtarza.
ECU nie ma żadnego sygnału o tym, kiedy następuje wtrysk. Ponieważ jest to wtrysk ciągły, nie-sekwencyjny, wtryskiwacze pracują nawet przy zamkniętym zaworze dolotowym.

ECU sobie jednak tę dawkę potrafi wyliczyć, i robi to na podstawie dwóch czujników: sygnału ze środkowego pinu przepływomierza powietrza i z sondy lambda.
Natomiast steruje dawką paliwa, biorąc pod uwagę również czujnik temperatury płynu chłodzącego, za pomocą jedynego w tym silniku elementu wykonawczego dla benzyny, jakim jest elektrozawór przy wtrysku.


Być może uprzedzając nieco kolejne pytanie - ten sygnał o spalaniu jest dostępny dla użytkownika - napięcie proporcjonalne do ilości pochłanianego paliwa jest na pinie 10 ECU, jednak TYLKO w wersji KE-Motronic 1.2. Czyli w 3A nie występuje, uniemożliwiając np zamontowanie komputera pokładowego (choć ja to obszedłem).

Ja:
nie wiem czemu ale tak sądziłem że odpowiesz mi na to pytanie (ty to masz łeb) Razz
wielkie dzięki, a zdradzisz mi twój sekretny sposób jak obszedłeś??
bo to planuje właśnie zamontować BC tylko rozkminiam różne warianty Very Happy

skoro elementem wykonawczym jest elektrozawór to można jakoś się do niego wpiąć i sprawdzać czy jest otwarty, czy zamknięty (jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić)
Odpowiedź:
misiek440, nie polewaj sobie ze mnie Razz Smile))

A tak na powaznie, to jesli chcesz zamontowac sobie BC, musisz zmienic komputer na taki od silnika AAD Smile OT-cała filozofia Smile
Jesli znasz sie na elektronice, mozesz sobie dorobic koncowy stopien, ktorego w kompie od 3A nie ma. Kwestia wlutowania tranzystora i kilku rezystorów.

Cytat:
skoro elementem wykonawczym jest elektrozawór to można jakoś się do niego wpiąć i sprawdzać czy jest otwarty, czy zamknięty (jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić)
- zawor sterowany jest analogowo, nie otwiera się skokowo tylko liniowo. Nie za bardzo mozna z niego brac sygnal, poniewaz jest sterowany pradowo, a Ty musisz miec sygnal napieciowy. Wlozenie rezystora, nawet malego, i pomiar na nim napiecia tez nie wchodzi w gre, bo napiecia tam sa male.
Mozna utworzyc sobie sygnal spalania z srodkowego pinu potencjometra przeplywomierza, musisz dobrac tak dzielnik, zeby przy biegu jalowym otrzymac 0,3V, przy maksymalnie otwartej przepustnicy okolo 1,5V.
Ja:
zięki wielkie chyba będe kombinował bo zmiana sterownika na AAD to zbyt duży koszt
http://allegro.pl/item370...4a0907404a.html
w ostateczności nie będę miał pokazywanego spalania(najmniej mi zależy na tej funkcji) tylko to zero będzie mnie denerwować, ale pokombinuje z tym tranzystorem (w końcu to tylko 3 nóżki) Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ECU sobie jednak tę dawkę potrafi wyliczyć, i robi to na podstawie dwóch czujników: sygnału ze środkowego pinu przepływomierza powietrza i z sondy lambda.
Natomiast steruje dawką paliwa, biorąc pod uwagę również czujnik temperatury płynu chłodzącego, za pomocą jedynego w tym silniku elementu wykonawczego dla benzyny, jakim jest elektrozawór przy wtrysku.

Niestety to że silnik potrafi sobie strować dawką paliwa to oczywiste- po to ma sonde lambda- wystarczy utrzymywać sygnał z sony na odpowiednim poziomie i ma sie pewność, że skład mieszanki jest prawidłowy- ale niestety nie ma to nic wspólnego z ilością wtryskiwanego paliwa- układ nie wiem ile stryskuje paliwa- poprostu leje paliwo aż współczynik lambda sie poprawi a jak jest za wysoki to poprostu paliwo odcina. No i niestety takie sterownie do nieczego nie jest na przydatne. Niesttey nie uda się odczytać dzięki niemu zużycia paliwa.
\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie ma jakiejś wyższej wersji z wyłączoną tą funkcją np 4.2 aby było zapalnie świateł itp tylko bez pomiaru spalania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 6:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj niestety ale nie ma, jest za małe zainteresowanie czyms takim dlatego ie robiłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 10:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda więc chyba poczekam z zakupem, jakby była ,zainteresowanie było by większe
osobiście bardzo mi się spodobał projekt maluchowskiego programu jednak brak możliwości podpięcia pod czujke Vss i nieumiejętność przeprogramowania obrotomierza do silnika 4 tłokowego mnie ogranicz

niestety z elektroniki jestem zielony a komputerek mi się marzy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
misiek440
Nowy


Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 8

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ps
bede tu zaglądał aż coś się pojawi bo na co mi komputerek z 2 funkcjami Confused Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
topol
Nowy


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 2

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 7:44 pm    Temat postu: KE-Jetronic Odpowiedz z cytatem

Podpinam się do tematu, ponieważ w swoim samochodzie posiadam wtrysk mechaniczno-elektroniczny KE-Jetronic od Boscha, samochód to Mercedes 420 SEC z 1987 roku.

Czy jest szansa podpiąć komputerek do tego samochodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group