Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalacja w Citroenie C3 1,4 HDI (diesel)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy- DIESEL !
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryszard
Nowy


Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pon Lis 10, 2008 11:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem z malejącymi impulsami przy przyspieszaniu miałem w Citroenie C3 1,4 HDI (diesel). Przy dodawaniu gazu impulsy zmiennej „w” podczas kalibracji malały
z wartości 145 000 przy hamowaniu silnikiem do ok. 129 000 przy maksymalnym obciążeniu silnika.
Po konfiguracji wskazania chwilowego zuż. paliwa wynosiły ok. 0,1 l/100km przy maksymalnym obciążeniu silnika do wartości ok. 0,4 l/100km przy hamowaniu silnikiem.
W tej sytuacji oczywiście skorzystałem z propozycji Rafała i zakupiłem ATMEGĘ8 z przerobionym programem specjalnie do tego typu diesli..
Na nowym procesorze (z nowym programem) podczas konfiguracji żadnych zmian nie zauważyłem, tzn impulsy zmiennej „w” malały tak samo przy wzroście dociążenia silnika jak przy nie przerobionym programie.
Jednak pozytywne zmiany nastąpiły dopiero po kalibracji, i wzrost zużycia paliwa występował już ze wzrostem obciążenia silnika.
Jednak amplituda wahań między maksymalnym a minimalnym zużyciem nie przekraczała dalej 0,5l/100km.
Pomyślałem, że jak wpiszę podczas konfiguracji wartość zuż. paliwa 20-krotnie wyższy od rzeczywistego to może zbliżę wyniki do bardziej realnych.. Niestety, program ma max. wartość ustawioną na 25l/100km. Jednak przy podaniu i tej wartości amplituda
min. i max. zuż. paliwa proporcjonalnie się zwiększyła jednak nie do wartości zbliżonych do rzeczywistych.
W końcu sprawę rozwiązało podłączenie kondensatora między przewodem od wtryskiwacza (za układem dopasowującym) a masą. Próbę rozpocząłem od kondensatora o pojemności 10nF.
Podczas konfiguracji spowodowało to zauważalne zwiększenie się skali zmian zmiennej „w” o ok. 20%.
Po dalszych próbach, dobór kondensatora ostatecznie zakończyłem na pojemności 330nF, przy której wielkość zmiennej „w” w trakcie konfiguracji zmieniała się już w całym zakresie tzn. między 145 000 przy hamowaniu silnikiem a wartością zbliżoną do 0 przy maksymalnym obciążeniu silnika.
Po konfiguracji wskazania zuż. paliwa są już do przyjęcia i przebiegają nast.:
1. Hamowanie silnikiem - 0 l/100km.
2. Praca na wolnych obrotach - 1,9l/h
3. Przy prędkościach ekonomicznych od 3,5 do 4,5 l/100km
4. Przy max. obciążeniu (i max. obrotach) - ok.5,9l/100km.
Docelowo zamierzam zakupić ATMEGI32 z najnowszym programem i sądzę, że po wprowadzeniu niewielkich korekt wartości INJ (już bez zbędnych jazd konfiguracyjnych) wyświetlane wartości zużycia paliwa można będzie maksymalnie zbliżyć do osiąganych w fabrycznych wersjach produkowanych od roku 2004.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy- DIESEL ! Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group