Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

No i następny wsad do komputerka w wersji 4.4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 8:48 pm    Temat postu: No i następny wsad do komputerka w wersji 4.4 Odpowiedz z cytatem

Kolejna wersja na procesor ATMEGA168- teraz jest to wersja 4.4

Wersja 4.4 jest ulepszoną wersją programu 4.3 zawiera wszytkie jego funkcje a dodatkowo jeszcze:
- zmieiłem sposób obsługi klawiatury- dawniej jak sie wyswietlało ile paliwa zostało w zbiorniku i ile mżna przejechac to sie nie dało przełączyć menu a teraz można Smile nie trzeba już tak długo czekać
- a kolejna dośc ciekawa modyfikacja- to dołozyłem kolejne menu. Jest tam wyswietlany dzienny przebieg, oraz dzienne zużycie paliwa. Wartości kasują się po zgaszeniu silnika, po ponownym odpaleniu sa naliczane od początk, myśle ze to ciekawe rozwiązanie, bo po przejechaniu kilkuset kilometrów zużycie średnie praktycznie sie nie zmienia, ale jak przełączymy na dzienne to można oczywiście zauważyc zmiany.


Nowy program ma jedną podstawowa zaletę ! Posiada możliwość wprowadzenia z menu stałej drogi oraz stałej wtrysku odczytanej z poprzedniej wersji.
Teraz Ci którzy skalibrowali układ niepoprawnie to znaczy mają złe odczyty to mogą ręcznie poprawić stałą wtrysku i skorygować zuzycie paliwa tak żeby było OK !!

Teraz juz nic nie musisz programować !!!

Wystarczy że włożysz nowy procesor ustawisz stała drogi i wtrysku i już sie cieszysz najnowszą wersją programu!

A co nowego w tej wrersji:

- pomiar zużycia średniego i chwilowego
- pomiar prędkości
- poprawiony wygląd menu programu
- możliwość edycji ekranu powitalnego możliwość zapisania 32 znaków !!
- możliwość wprowadzenia stałej drogi i wtrysku z klawiaturki !!
- zmieniono funkcjonowanie wskazania zużycia średniego paliwa a mianowicie zużycie nie kasuje się po każdym odpaleniu silnika !! Kasuje sie ona jednocześnie ze skasowaniem licznika dziennego !!!
- dodano kolejne menu na którym można odczytać ile paliwa spalił nasz samochów od czasu skasowania licznika dziennego !! - pomiar temperatury jak w poprzednich wrersjach
- pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
- zapamiętywanie i wyswietlanie prędkości maksymalnej pojazdu
- ostrzeganie o gołoledzi
- wyswietlanie na jednym ekranie zużycia chwilowego i średniego
- w stosunku do wersji 4.1 poprawiłem wyswietlanie zużycia chwilowego, do prędkości 20 KM/h jest wyswietlane w l/h a powyzej 20 km/h w l/100 KM. Na ekranie na którym jest wyswietlane i średnie i chwilowe musiałem zmienic napiosa l/100km na napis l/km aby poprawić czytelność, oczywiście sama zmienna jest wyswietlana w l/100 km ( mówie tu o spalaniu chwilowym)
- Druga poprawka w stosunki do 4.1 jest następująca możliwość szybkiego przejścia do menu kasowania kilometrów, żeby nie trzeba było szukać tego ekranu wystarczy przycisnąć przycisk OK i odrazu przechodzimy do menu kasowania, tyle że w tym wypadu wyswietla sie ono tylko 10 seknd jak nie skasujemy wraca do ekranu podstawowego.
- No i podstawowa sprawa! Podczas programowania wprowadziłem funkcję podawania pojemności zbiornika paliwa!!
- Rozbudowa menu pokazującego ile paliwa spaliła nasz bryka, teraz pokazuje one jeszcze ile paliwa zostało w baku (pod warunkiem, że pojemność zbiornika jest większa od zera, jak ustawimy zero to jest to pomijane), oprócz pokazywania ile paliwa zostało w baku, pokazuje jesczze ile kilometrów mozemy przyjechać na pozostałym paliwie, przy średniej zuzycia jaką mamy teraz !!! Teraz układ jest identyczny jak w orginalnych komputerkach montowanych fabrycznie!!
- Po skasowaniu licznika dziennego układ kasuje spalanie średnie i jest ono naliczane od nowa, oraz ustawia ilośc paliwa na maksymalna jakom może pomieścic zbiornik, czylo tankujemy do pełna i kasujemy licznik wtedy wiemy ile kilometrów możemy przejechać na paliwie w baku !
- Ponadto poprawiłem procedurę inicjani pamięci, teraz już nie trzeba nic kombinować z włanczaniem i wyanczaniem stacyjki przy pierwszym uruchomieniu, poprostu wgrywamy program, podajemy stałą drogi i wtrysku oraz pojemność baku i układ odrazu pracuje poprawnie !


Procesor dostępny w sklepie internetowym!!
Zapraszam na www.nestor-electronic.pl



Opis instalacji:

Po włozeniu procesora wystarczy wpisać stałą drogi i stałą wtrysku ( wcześniej należy je odczytać z poprzedniej wersji, aby tego dokonać, należy podczas uruchamiania komputerka trzymać przycisk OK, i wtedy spisać sobie na kartce stała drogi i wtrysku).
Aby wejść w tryb ustawiania stałej drogi i wtrysku podczas uruchamiania trzymamy klawisze + i - jednocześnie, tak jak w wersji 1.0 przy ponownym kalibrowaniu.


Plik do poprania z pod tego linku:

http://www.nestor-electronic.pl/download/wersja4_4.zip


Oczywiście tylko plik *BIN ze względu na to iż wszyscy mają do iego dostep

Wgrałem programik do mojej bryki i wydaje się, że wszytko jest OK, prosze tylko przestrzegać procedury inicjacji jak opisałem powyżej.

UWAGA !
Nie polecam wgrywania zawartości eeprom z ustawieniami stałej drogi i wtrysku, wszytko najlepiej wprowadzić z ręki, bo inaczej może nie działać poprawnie. Pamięć eeprom najelpiej skasować po zaprogramowaniu flasch.!

Jak by ktoś zauważył jakieś błedy to proszę pisać, jeśli chodzi o funkcję pokazującą ilość zużytego paliwa, traktuję ją jako testową, bo nie miałem jak sprawdzić na dłuższym odcinku drogi.

Proszę o odpowidzi czy wszytko jest OK czy coś nie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lip 08, 2008 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał, a można by "przenieś" wyświetlanie licznika dziennego na środkowy przycisk? (szybki dostęp)
Tzn. pierwsze przyciśnięcie wyświetli licznik dzienny, drugie --> kasowanie.
Jeżeli nie chcemy kasować, to znowu przycisk "góra-dół" ?
Wydaje mi się, iż to byłoby bardziej "praktyczne" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 08, 2008 8:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No moze pomysł i niezły- pomyśke o tym, tyle ze musiał by sie wysiwtlac na kilka sekund i wracać, no zle wezmę pod uwagę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sro Lip 09, 2008 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jeszcze jedno "usprawnienie" Wink

Czy dałoby radę na ekranie licznika dziennego zamiast wyświetlania temperatury wstawić ilość spalonego paliwa?

Wymagałoby to jednej zmiennej, w której po włączeniu stacyjki zapamiętano by ilość spalonego paliwa tego z ekranu, na którym wylicza, ile nam jeszcze paliwa już poszło i później wystarczy tylko jedno od drugiego odejmować.
Byłoby to o tyle fajne, że przejeżdżając jakiś odcinek wiedzielibyśmy także, ile paliwa poszło Wink

W dolnej linijce można by skrócić wyświetlanie przebiegu np.:
km=120 Sp.:12.4L

To tylko propozycja, ale moim zdaniem bardzo przydatna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Lip 09, 2008 8:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tez mi sie podoba- pomyśłe o tym Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Pią Lip 11, 2008 1:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Rafał-> w liczniku dziennym (tylko w dziennym) dzieje się coś takiego:
Po wgraniu programu, lub skasowaniu licznika "ogólnego" jest wszystko ok, ale po trzecim, lub czwartym uruchomieniu samochodu licznik dzienny zaczyna pokazywać kosmiczne wartości (200-300l/100km).

Zaznaczam, że reszta jest OK !

Nie wiem, czy to tylko u mnie, czy jakiś mały błąd programu ?

Pozdrawiam
Ps. Program wgrywałem 3 razy -->próby i to samo.
Kasowanie licznika --> próby i to samo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sob Lip 12, 2008 9:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to prosze innych napisac czy tez tak sie dzieje bo jełsi tak to poszukam problemu w programie, ale prosił bym o jeszcez kogoś co potwierdzi taki problem, bo moze to tylko jednostkowe, kilka osób testuje ten program u siebie i nie sygnalizowały żadnego problemu.

Tak wiec może umówmy sie tak- wiem że jak ktoś wgra to nie pisze że jest dobrze bo i po co, ale może umówmy sie że jak wgrałeś program i działa u Ciebie poprawnie to napisz że jest Ok- żeby była janość bo tak to wygląda jak by jeszdcez nikt nie wgrał do procka.

Licze na swpółpracę.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sarenka
Nowy


Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 3

PostWysłany: Nie Lip 13, 2008 12:09 pm    Temat postu: Przewidujący Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam takie sugestie na przyszłość dotyczące nowego wsadu na komputerek. Mianowicie dużo się mówi na temat powrotu stosowania świateł wg. starych przepisów tzn. od listopada do marca. Rafał czy w związku z tym myślałeś już by taką opcję umieścić w komputerku tzn. możliwość wybrania świateł całorocznych lub w określonej porze. Wiem, że wymaga to następnego ekranu i może braknąć pamięci, ale pomyśl o tym.
Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Lip 13, 2008 6:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok to jak sie pojawi taki przepis to oczywiscie dopisze funkcje możliwości wyłączenia przypominania o swiatłach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tadekb1
Rozpoczyna


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 30
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Lip 15, 2008 8:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam słowa kol.Mirka u mnie również dzieje się podobnie odnośnie licznika dziennego pierwsze odpalenie silnika dobrze następne już nie po za tym reszta wporządku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lip 15, 2008 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od wczoraj- kolejny "problem" - do tej pory (oprócz licznka dziennego) było OK.
Otóż mam wyłączoną Inspekcję oleju- niestety od wczoraj dzieje się tak, że sama przestawia się na 56 km do wymiany oleju.
Po ponownym wyłączeniu tej funkcji, czyli ustawione na 0km jest ok, dopóki się nie wyłączy i ponownie włączy zapłonu.

Nie wiem, czy to nie ma coś wspólnego ze zmienną licznika dziennego, gdyż teraz pokazuje około 1400L/100km.

Ps.kiedyś w programie źle dobrałem (za małe) parametry stosu i ramki i miałem podobny problem -. po zwiększeniu było ok
chodzi o:
HW Stack jest 32 ja ustawiam na 50
Soft Stack jest 8 ja ustawiam na 20
Framesize jest 24 ja daję 40
i od tej pory z żadnym programem nie mam kłopotów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Lip 15, 2008 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WYSŁĄĘMEM cI NA MAILA PRZEKOMPILOWANY PROGRAM WEDŁUG tWOICH SUGESTII.

Wgraj i sprawdz czy pomoże- choć mnie to jakoś ie przekonuje, ale moze sie myle.

Martwi mie tylko jedna sprawa- nikt oprócz Ciebie nie sygnalizuje podobnych problemów ! Moze akurat to tylko odosobniony przypadek tylko u Ciebie, może być spowodowany jakimiś zakłuceniami od strony zasilania. A może poprostu trafiłeś na jakis upierdliwy procesor, któremu coś sie przestawia w pamieci- niestety wady fabryczne procesorów tez nie sa wykluczone- wtedy oczywiście procka Ci wymienie na nowego.

Prosił bym innych użytkowników o informacje czy u nich tez taki problem występuje !!
Liczę na współpracę....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Sro Lip 16, 2008 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba wszyscy na WAKACJACH
Nikt nie testuje Wink Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maxik234
Nowy


Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 14

PostWysłany: Sro Lip 16, 2008 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja właśnie dzisiaj to przetestowałem i potwierdzam, że u mnie występuje ten sam problem co u innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw Lip 17, 2008 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem problem z tym spalaniemśrednim na liczniku dziennym, postaram sie jeszcze dzisiaj wrzucic poprawiona wersję prpogramu (jedna zmienna sie biedaczka zawieruszyła ) Smile

Stąd problem ze wskazaniem licznika dziennego i jedi zużycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mirek
Lekko zaangażowany


Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 62

PostWysłany: Czw Lip 17, 2008 5:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafał, czy to co wczoraj wysłałeś mi na maila jest już z poprawioną zmienną?
Bo nie wiem teraz czy mam to wgrać, czy wstrzymać się jeszcze?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Download- stare wersje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group