Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z resetowaniem komputera podczas rozruchu silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 3:58 pm    Temat postu: Problem z resetowaniem komputera podczas rozruchu silnika Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam następujący problem. Do komputera podłączone mam wszystko według instrukcji. Po przekręceniu kluczyka w 2 pozycję załącza się zasilanie w samochodzie (podświetlenie zegarów itd...) i włącza się komputer. Jednak w momencie gdy przekręcam kluczyk w pozycję uruchomienia silnika, komputer wyłącza się i w momencie gdy silnik się uruchomi i kluczyk cofam znów na pozycję 2 komputer uruchamia się ponownie od początku. Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie fakt, że czasem po uruchomieniu silnika komputer włączy się poprawnie, a czasem na wyświetlaczu cała pierwsza linia jest czarna i nic dalej się nie dzieje (dodatkowo słychać jedno piknięcie z buzzera).

Wydaje mi się że jest to spowodowane spadkiem napięcia w momencie gdy działa rozrusznik, gdyż wszystko w samochodzie "przygasa". Co mogę zrobić, żeby komputer zawsze się poprawnie uruchamiał.

Pozdrawiam i czekam na odp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 5:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odpowiedziałem telefonicznie- tak wiec posta w najbliższych dniach usówam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem w tym, że podczas uruchaniania silnika (gdy pracuje rozrusznik) wszędzie mam dość duży spadek napięcia... więc nie mam co szukać miejsca gdzie napięcie w tym czasie jest stałe. Czy nie ma jakiegoś innego wyjścia z tej sytuacji? Gdyby dać jakiś kondensator, który by chwilowo podtrzymał napięcie??

Pomocy!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawet przy rozruchu silnika w instalacji samochodu napięcie nie spada poniżej 10V a do poprawnego działania stabilizatora wystarczy 8V.
Sprawdz i oczyść połączenia klem z akumulatorem i czy czy jest dobry kontakt ujemnego bieguna z nadwoziem.


Ostatnio zmieniony przez tommy22 dnia Pon Maj 19, 2008 9:02 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tmerlin
Rozpoczyna


Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 35

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo wymień akumulator.
Raz miałem taki, że pokazywał napięcie 12V, ładował się tylko 30 minut, ale nie mógł 5 razy zakręcić rozrusznikiem;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko że nie mam z akumulatorem żadnych problemów, także wydawanie pieniędzy na nowy nie ma chyba sensu.

Tak się zastanawiam czy istniałaby taka możliwość, i czy oczywiście układ będzie pracował poprawnie, gdybym na przewodzie od stacyjki zamontował przełącznik, i dopiero po uruchomieniu silnika załączał przełącznikiem przewód od stacyjki?

Czy z takim patentem układ będzie działał poprawnie i będzie włączał się dopiero po przełączeniu przełącznika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tommy22
Lekko zaangażowany


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To czy włączysz komputerek stacyjką czy dodatkowym wyłącznikem jest bez znaczenia na jego działanie.
Sprawdz czy na twoje problemy z krzaczkami nie pomoże zmniejszenie oporności rezystora od resetu na ok 30k


Ostatnio zmieniony przez tommy22 dnia Pon Maj 19, 2008 9:17 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
killer78
Zawsze na posterunku


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 175
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź dla misza_ : w większości samochodów jest tak, że przy włączaniu rozrusznika inne odbiorniki gasną. Jest to celowo zrobione, aby maksymalnie wykorzystać akumulator do odpalenia silnika. Zauważ, że jak będziesz miał włączone światła, wycieraczki, radio to też w momencie włączenia rozrusznika ci się to wszystko powyłącza. Akumulator bierze bardzo dużo prądu, więc celowo producenci aut odcinają inne odbiorniki, aby zwiększyć skuteczność rozrusznika. Very Happy
_________________
Pozdrawiam
***********
Adam M.
Suzuki Vitara V6, 24V, 2.0 LPG + Bolid (czyt. maluch) LPG - elektronic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wasze odp i sugestie. Powiedzcie mi zatem konkretnie co mam zrobic. czy naprawde w zaden sposob nie można zapobiec wyłączaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacor
Lekko zaangażowany


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 42
Skąd: MAŁOPOLSKA

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jakie masz auto
ale można zrobić tak:
wstaw przekażnik dodatkowy i wysteruj go np przewodem od kontrolki ładowania
komputerek załączy się dopiero wtedy jak silnik będzie pracował
.......................
widziałem też gdzieś taki układzik który załancza np przekażnik przy odpowiednim napięciu - zaletą takiego układu jest to że wpinasz się gdziekolwiek w instalacje - stosowali te układziki w automatach do włanczania świateł
_________________
prosze nie krzyczeć dopiero się uczę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 12:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiście jak chcesz siępozbyc problemu gaśnięcia a nie możesz znajść sygnału który nie zanika podczas zapalanie- jak sugerowałem przez telefon to możesz zrobic to jeszcze inaczej. zaraz opisze. Ale sam sygnał jak go nie masz pod rekom to będziue na 100% przy aparacie zapłonowym, nieważne czy jest elektroniczny czy mechaniczny.

A sposób na obejście jest prosty, ale niezbyt bym polecał, poprostu miedzy wejście stacyjka a masę ale to wejście juz na płytce czyli juz po układzie dopasowującym podłącz kondensator na poczatek około 220 mikro, jak to będzie za mało to mozesz zwiększyć- ale bedzie to miało jedną wade- podczas gaszenia autka komputerek nie bedzie gasł odrazu !, Tak więc proponuje poszukac odpowiedniego sygnału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
misza_
Nowy


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 10

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 2:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napięcie znalezione, ukrywało się skutecznie ale znalazłem i już jest ok, niestety to jeszcze nie koniec problemów.

Teraz pojawiły się zakłócenia pomiędzy sygnałem wtrysku a drogi. Tzn uruchamiam silnik, sygnały wtrysku ładnie zmieniają się, na biegu jałowym delikatnie falują, bo dodaniu gazu wartości zwiększają się. W tym samym czasie sygnał drogi ( na postoju) wynosi 0 i po chwili rośnie. Kilometry w komputerze zmieniają się co 1 sek (niezla prędkość) mimo że nie wrzuciłem jeszcze pierwszego biegu Very Happy. Zgodnie z sugestia autora urządzenia spróbuję z przewodem ekranowanym.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 4:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jak odpowiedziałem telefonicznie zaekranuj kable i po sprawie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group