Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna www.nestor-electronic.pl
Forum sterowników procesorowych- programy BASCOM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z podłączeniem gazu i wskazania temperatury

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klimax
Nowy


Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Sob Maj 10, 2008 8:42 pm    Temat postu: problem z podłączeniem gazu i wskazania temperatury Odpowiedz z cytatem

a więc tak jak w tytule podłączyłem komputerek do auta i okazało się że na benzynie działa poprawnie ale mam problem ze znalezieniem sygnału wtrysku dla gazu !! od razu napiszę że instalacja jest holenderska firmy koltek VG392 Necam i tu moje pytanie czy jest ktoś na forum kto już podpinał się go takiej instalki i gdzie można znaleźć ten sygnał wtrysku lub czy ona ma emulator wtrysku ??
i pytanie drugie co jest powodem zawyżania temperatury zewnętrznej o jakieś 10 stopni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Nie Maj 11, 2008 4:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawyżanie temperatury- to proste chyba żle umieściłeś czujnik i tyle

jeśli chodzi o spalanie to sie żle podpiąłeś podpiąłes sie od strony wtryku a wtrysk masz odcinany na gazie - podłącz sie do tego samego kalbla, ale od stronu komputera sterującego wtryskiem- ale to już było pare razy na forum
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
klimax
Nowy


Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pon Maj 12, 2008 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do lokalizacji czujnika temperatury starałem się go umieścić tak żeby nie był zbyt mocno chłodzony przez pęd powietrza jak i również nie był nagrzewany przez silnik !! wybrałem miejsce pod zderzakiem (tu fota)
http://klimax.wrzuta.pl/obraz/kYlBfcL7Xp/
A tu rysunek poglądowy , przekrój miejsca ze zdjęcia !!!
http://klimax.wrzuta.pl/obraz/kydGxt4vcP/
Może i faktycznie miejsce jest niezbyt trafnie wybrane aczkolwiek mi się wydawało doskonałe do tego celu !? może jakaś podpowiedź jakieś foty gdzie wy zamontowaliście czujnik!!??
Natomiast co do samego spalania próbowałem się dowiedzieć gdzie znaleźć taki sygnał na forum odnośnie mojej instalacji !! faktycznie kazano mi szukać przy kompie tak też uczynnie ale zwrócono mi uwagę na to że sam odczyt raczej będzie błędny albo inaczej będzie nie wiarygodny !!?? może cytat wypowiedzi kolegi z owego forum ( będzie łatwiej ) „pamiętaj jednak że jeżeli jest to emulacja wtryskiwaczy paliwowych to będzie ci pokazywał teoretyczne zużycie paliwa biorąc pod uwagę czas wtrysku paliwa a nie faktyczne spalanie gazu. Ni jak nie można bazować na tym wskazanym spalaniu w porównaniu do faktycznego spalania lpg.”
I co wy na to ?? jak to jest naprawdę waszym zdaniem i czy u was spalanie pokazywane przez komp jest poprawne do spalania liczonego tak tradycyjnie na kartce ??? oczywiście spalanie gazu !!
Pozdrawiam klimax
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 7:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem co to za spec Ci odpowiedział w ten sposób, ale niestety gostek racji nie ma. Ja mam tak samontowane i kilkaset innych ludzi w ten sam sposób i nie ma z tym problemu, wiec myśle że pytanie o żeczy oczywiste nie ma senu. Proponuje pytania zadawac na forum tutaj bo tylko tutaj otrzymasz wiarygodną odpowiedz od kogoś co komputerek użytkuje a nie od kogoś co tylko teoretyzuje. Bo iestety jest tak, że teorai z praktyką troszkę sie rozmija.

A jełsi chodzi o czujnik to ie wiem o co chodzi z tym chłodzeniem wiatrem ? przeciez miezymy temperature otoczenia a wiatr nie ma mniższej temperatury. Ja osobiście mam czyjnik umieszczony przy przednim zdeżaku na samym przodzie i jak najbliżej asafaltu tak żebym wiedział w zimie czy ie ma przymrozka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
klimax
Nowy


Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 9:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafale moje pytanie nie dotyczyło tego czy to będzie poprawnie działać tylko gdzie mogę znaleźć sygnał z wtrysku i brzmiało ono tak: „Witam!! Wie ktoś może czy instalacja koltec VG392 posiada coś takiego jak emulator wtrysku i jak to wygląda?? Pewnie moje pytanie dla wielu wyda się dziwne, dlatego od razu wytłumaczę, po co mi ta wiedza!! A więc tak, kupiłem sobie komputer pokładowy ( link poniżej, link nie jest reklamą !!!!) http://nestor19.webd.pl/sklep/product_info...;products_id=70 i do poprawnego działania tego urządzenia trzeba się podpiąć pod prądniczkę od prędkościomierza i pod wtrysk tak też uczyniłem i niby miało działać jak na benzynie tak i na gazie!! Owszem na benzynie działa poprawnie a na gazie brakuje sygnału z wtrysku i nie pokazuje mi zużycia paliwa ( gazu) i właśnie stąd moje pytanie może ktoś wie gdzie mogę znaleźć taki sygnał
proszę o pomoc „ A że jest to raczej instalacja mało spotykana w Polsce i właściwie nikt nie chcę tego naprawiać to postanowiłem się zapytać ludzi, którzy to robią może pomogą znaleźć taki sygnał bez uszkodzenia czegoś innego w aucie no i dostałem jakąś odpowiedź gdzie ktoś oprócz podpowiedzi napisał tak jak to cytowałem wyżej, więc tylko chciałem się upewnić, że niema racji, co do tego spalania!! Jeśli cię uraziłem swoim pytaniem to sorki, ale nie miałem takiego zamiaru

Co do mojej teorii chłodzenia czujnika wiatrem to chodziło mi o pokazywanie temperatury prawdziwej powietrza a nie odczuwalnej? Bo wydaje mi się, że temperatura powietrza przy bezwietrznej pogodzie jest inna, niż gdy wieje wiatr, inaczej ją odczuwamy, ponieważ jesteśmy chłodzeni przez wiatr i wymyśliłem sobie, że tak samo może to się odbywać, jeżeli chodzi o czujnik. Być może mój tok myślenia był błędny i ogólnie wskazywana temperatura przez komputer jest zawyżana, dlatego chciałem się dopytać o powód tego zjawiska!! Przeniosę go tak jak to masz ty zrobione i zobaczymy jak to będzie, jakie będą odczyty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackow2
Bardzo zaangażowany


Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 108
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 3:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do temperatury - klimax

Cytat:
Co do mojej teorii chłodzenia czujnika wiatrem to chodziło mi o pokazywanie temperatury prawdziwej powietrza a nie odczuwalnej? Bo wydaje mi się, że temperatura powietrza przy bezwietrznej pogodzie jest inna, niż gdy wieje wiatr, inaczej ją odczuwamy, ponieważ jesteśmy chłodzeni przez wiatr i wymyśliłem sobie, że tak samo może to się odbywać, jeżeli chodzi o czujnik. Być może mój tok myślenia był błędny i ogólnie wskazywana temperatura przez komputer jest zawyżana, dlatego chciałem się dopytać o powód tego zjawiska!! Przeniosę go tak jak to masz ty zrobione i zobaczymy jak to będzie, jakie będą odczyty

masz całkowitą rację - wystarczy poszukać coś o punkcie rosy i tam już podają wiele danych Temperatura odczuwalna
niestety Rafal - znów nie masz racji
patrz http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_odczuwalna
do tego trzeba uwzględnic punkt rosy
niestety - tempetatura - to ciężki kawałek chleba
aby temperatura miała ( szczególnie zima ) prawidłowy odczyt należy czujnik umieścić w rurce pitot - kto będzie chciał to sobie znajdzie taki temat w necie
_________________
Jacek z Krakowa
Nubira 2.0 1998 - PB + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
klimax
Nowy


Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jackow2 z tom rurką to chyba troszkę jest przegięcie wydaje mi się, że montaż czujnika w miejscu dość osłoniętym od wiatru wystarczy!! Osobiście dzisiaj przeniosłem czujnik tak jak to pisał Rafał zamontowany pod zderzakiem dość nisko przy ziemi no i niestety moja teoria się potwierdziła, czujnik w czasie jazdy jest wychładzany przez powietrze i wskazuje temperaturę odczuwalną!! Ale to jest mało ważne chodzi oto, że czujnik w dalszym ciągu zawyża temperaturę o około 10stopni i teraz nasunęła mi się myśl czy ma znaczenie, w którym miejscu jest opornik, jeżeli nie to może po prostu sam czujnik jest uszkodzony??

Tu jest schemat jak ja zrobiłem kabel i gdzie umieściłem opornik
http://klimax.wrzuta.pl/obraz/qnw9ok1GOb/
A to kawałek zdjęcie z instrukcji, jaką dostałem z komputerkiem od Rafała
http://klimax.wrzuta.pl/obraz/AseDc7rsWR/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal
Site Admin


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 1180
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Sro Maj 14, 2008 4:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opornik obojetne gdzie jest zamontowany.

Ale może problem tkwi w czym innym - poprostu mogłeś trafic na uszkodzony czujnik- tak wiec sprawdz poprawność wskazań na przykład zanużając w ciepłej wodzie wraz ze zwykłaym termemetrem i zobaczysz czy dobrze pokazuje. Ds18b20 ma dokładnośc około 1 stopnia, wiec takom odchyłke mozna uznac za prawidłową.
A jelsi wskazania beda rózne to poprostu wylse Ci nowy czujnik i po sprawie.
Oczywiści enie zapomnij czujnika zabezpieczyc przez wilgocią na przykład wkładanąc w rurkę pcf żeby Ci woda do styków sie nie dostała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nestor-electronic.pl Strona Główna -> Komputer pokładowy-zagadnienia ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group